32 Reacties

4 jaar geleden

Hi, in het eerste artikel wat Sanne deelt staan voorbeelden over je eigen risico rondom de zwangerschap. Nou kan ik bij meerdere voorstellen wat het betekent, maar ik vroeg mij af of er specifieke voorbeelden zijn bij: ‘Geneesmiddelen’: waar moet ik aan denken? En ‘Medische zorg na bevalling’: om wat voor zorg gaat het hier?

4 jaar geleden

Reactie op Babyboy!

Hi, in het eerste artikel wat Sanne deelt staan voorbeelden over je eigen r ...
Heb jij inmiddels een keuze gemaakt? Twijfel hier nog enorm. Wil dekking voor minimaal 8x fysio, zkh bevalling, eigen bijdrage vd kraamzorg en enige vorm van tandarts. Maar kom er niet helemaal uit wat nou precies handig is. De premie zou fors omhoog gaan en betwijfel of het rendabel zou zijn dan.

4 jaar geleden

Reactie op MysteryMR

Heb jij inmiddels een keuze gemaakt? Twijfel hier nog enorm. Wil dekking vo ...
Yes. Ik heb gekozen voor Zekur en dan met het aanvullende pakket (hebben er maar 1). Alles wat jij noemt wordt vergoedt! Heb hem gisteren afgesloten en als je deze link gebruikt krijg je €12,50 korting. https://www.zekur.nl/Z61be10bK505237R

4 jaar geleden

Ik zit al jaren bij DSW en heb DSW-top. Volgens mij is ook alles met kraamzorg Etc goed geregeld daar.

4 jaar geleden

Reactie op An-1986

Ik zit al jaren bij DSW en heb DSW-top. Volgens mij is ook alles met kraamz ...
Heb ik ook. Ben er zelf tevreden over. Ik kreeg bij de vorige geboorte een cadeautje. Sympathie! Het enige waar je op moet letten is dat de eigen bijdrage bij ziekenhuisbevalling voor eigen rekening is. Dat is alleen bij zonder medische indicatie. Met Medische indicatie wordt het wel vergoed. Ik kies overigens voor een thuisbevalling als het kan. Was bij mijn vorige ook en vond het wel heerlijk!

4 jaar geleden

Reactie op Babyjaja

Heb ik ook. Ben er zelf tevreden over. Ik kreeg bij de vorige geboorte een ...
Ja ik vind het kleine en menselijke heel fijn bij de DSW. Ik verwacht een tweeling dus sowieso medisch 😊

4 jaar geleden

Ik heb vgz gemeente den haag pakket en alles word vergoed

4 jaar geleden

Reactie op Babyboy!

Yes. Ik heb gekozen voor Zekur en dan met het aanvullende pakket (hebben er ...
Waar kun je vinden dat deze verzekering poliklinische verzekerd zonder medische indicatie?

4 jaar geleden

Reactie op Babymarch

Waar kun je vinden dat deze verzekering poliklinische verzekerd zonder medi ...

4 jaar geleden

Reactie op Babyboy!

Yes. Ik heb gekozen voor Zekur en dan met het aanvullende pakket (hebben er ...
Ik zit hier nu ook naar te kijken, maar als je je kind wilt bijschrijven betaal je €7,50 extra per maand voor je aanvullende verzekering 🤔

4 jaar geleden

Ik heb lang getwijfeld en nu uiteindelijk gekozen voor Menzis Extra Verzorgd 2 voor komend jaar. Het jaar daarna zie ik dan wel weer..

4 jaar geleden

Ik was bij mijn eerste kindje tot en met dit jaar verzekerd bij zilveren kruis met aanvullend 2 sterren. Was er wel tevreden over (zaten wel veel vergoedingen in, waaronder een tens en bijdrage voor een borstkolf ook). Ben nu gewijzigd vanwege oa vergoedingen voor Zwangerschapscursus, lactatiekundige en vergoeding eigen bijdrage kraamzorg naar cz met een aanvullend pakket via een collectieve verzekering van mijn werkgever.

4 jaar geleden

Reactie op MMvS

Ik heb lang getwijfeld en nu uiteindelijk gekozen voor Menzis Extra Verzorg ...
Ik had deze 2 jaar geleden ook en ben daar zeer tevreden over. Heeft alles rondom mijn zwangerschap vergoed en had best wat “extra’s”. Zo had ik een zwangerschapsmasker die ik dmv microneedling aanzienlijk heb kunnen verminderen. Dat viel dan onder pigment behandeling én acne behandeling, dus werd voor een paar honderd euro vergoed. Ik stap nu weer over naar deze verzekering.

4 jaar geleden

Reactie op Sim-cat1986

Ik had deze 2 jaar geleden ook en ben daar zeer tevreden over. Heeft alles ...
Ik denk dat ik de extra vergoedingen een jaar daarna er niet meer uit ga halen.. Althans, tot nu toe heb ik aan een basisverzekering altijd genoeg gehad ondanks mijn IBD.. Maar dat bekijk ik dan wel weer, gelukkig kun je ieder jaar overstappen 😉

4 jaar geleden

Reactie op AnkeBu

Ik was bij mijn eerste kindje tot en met dit jaar verzekerd bij zilveren kr ...
Zit de vergoeding voor de eigen bijdrage van de kraamzorg niet ook gewoon bij zilveren kruis met twee sterren? Dacht van wel namelijk

4 jaar geleden

Ik kom er niet helemaal aan uit. Ik zou graag in het kraamhotel willen bevallen of thuis. Wat is dan wijs? Super bedankt alvast 😇

4 jaar geleden

Reactie op Babymarch

Ik kom er niet helemaal aan uit. Ik zou graag in het kraamhotel willen beva ...
Hmn, goeie! Thuisbevalling krijg je vergoed vanuit de basisverzekering, kraamhotel maar deels en betaal je een bijdrage. Daar kun je dus extra voor verzekeren via een aanvullende verzekering. Voordeel daarvan is dat je vaak ook gelijk de eigen bijdrage kraamzorg vergoed krijgt..

4 jaar geleden

Ik heb een basis verzekering. Zekur van unive. Ik schiet met een aanvullende niet veel op. Ik heb besloten om de kosten voormij zelf te nemen. Ben ik goedkoper uit dan mijn premi te verhogen. Er word een hoop wel vergoed vanuit de basis verzekering. Ik betaal nu 105 basis en aanvullend komt er 35 euro elke maand bij. Voor mij is dit op jaarbasis het niet waard.

4 jaar geleden

Reactie op Enize

Ik heb een basis verzekering. Zekur van unive. Ik schiet met een aanvullend ...
Ga je thuis bevallen?

4 jaar geleden

Eindelijk gekozen voor zeker en dan aanvullend verzekering. Hierin zit tand en alles voor de kraamzorg en eigen keuze om in ziekenhuis te bevallen. Het viel mij op dat bij veel verzekeringen zelfs met aanvullende verzerkering kraamzorg eigen bijdrage niet helemaal werd vergoed. Mocht je in deze dagen ook nog daar willen afsluiten kan je met de link 12,50 korting krijgen. http://www.zekur.nl/Z61c9cd8K33d6c5R