9 Reacties

3 jaar geleden

Ik heb er niets op voor/tegen, als het de nodige vitaminen etc bevat. Alleen ik dacht eigenlijk dat soja niet zo gezond is voor jonge baby’s. Dus dat de voorkeur ging naar amandelmelk.

3 jaar geleden

Ik en mijn dochter eten geen koemelk, maar dan eerder haver, rijst etc dan soja.

3 jaar geleden

Wij geven iedere ochtend fijne granen met amandelmelk. Verder geitenmelk als flesvoeding sinds een maand. Ook vanwege eczeem en veel oorontstekingen, sindsdien alle klachten verdwenen.

3 jaar geleden

Hier ook pro geen koemelk! Onze dochter is overgevoelig voor koemelk (stopte met groeien) en daarnaast is koemelk niet goed voor onze darmen, ik kan me niet voorstellen voor babies wel. Echter ben ik ook niet zo’n sojafan door wat het doet met onze hormonen. In kleine hoeveelheden maakt niet uit. Solid starts geeft aan dat qua voedingsstoffen soya wel het beste is. Persoonlijk geef ik onze dochter door de pap amandelmelk, maar wil ik (ze zit nu nog aan kv) dit afwisselen met erwtenmelk en havermelk. :) Groetjes

3 jaar geleden

Reactie op Gezinnetje.W

Wij geven iedere ochtend fijne granen met amandelmelk. Verder geitenmelk al ...
Maak je de amandelmelk dan eerst warm? Of geef je die koud?

3 jaar geleden

Mijn zoontje en ik drinken havermelk en eten sojayoghurt. Ikzelf ben veganist, mijn man omnivoor. We voeden Milo met een beetje van beide op en hij doet het er heel goed op! Koemelk of -yoghurt hebben we nooit in huis, maar op de opvang krijgt hij dat wel. Gaat ook goed.

3 jaar geleden

Reactie op Cocomia

Maak je de amandelmelk dan eerst warm? Of geef je die koud?
Ja, maak de amandelmelk eerst warm en dan gooi ik de granen erdoor!

3 jaar geleden

Met alles, ook met dierlijke en plantaardige melk geldt: afwisselen en alles met mate! Ik heb juist mijn bedenkingen bij de fyto-oestrogenen in soja wanneer je relatief veel soja geeft.

3 jaar geleden

Reactie op Gezinnetje.W

Wij geven iedere ochtend fijne granen met amandelmelk. Verder geitenmelk al ...
Ik heb gelezen dat in amandelmelk voornamelijk water en maar 8% amandel zit. (Geen oordeel vanuit mij hierover), dit zou wel de reden zijn dat ik naar andere melk zou kijken die voedzamer is. Sojamelk zou dan een beter alternatief zijn.