20 Reacties

4 jaar geleden

Ik volg . Ik heb hier en labrodor en Stafford

4 jaar geleden

Ik heb gelezen dat je een rompertje, die de baby 1 dag aan heeft gehad in de mand bij de honden moet leggen. Ik denk vooral (maar dan kijk ik naar mijn eigen honden) dat ik er relaxt over moet doen. Dus mogen wel even snuffen aan de baby, maar niet met ze 2-en er boven op. Ik heb mezelf wel voorbereid, heb een beauceron die sommige mensen eng vinden, dat de eerste 2-3 weken er alleen mensen en dus ook kinderen kunnen komen kijken die niet bang zijn voor de honden

4 jaar geleden

Ik betrek me hond nu overal ook al bij. Ze is erg beschermd na me buik en niemand mag er ook aan zitten. En als de baby geboren is dan geef ik de eerste luier aan d'r en de eerste kleertjes die hij aan heeft. En gewoon snuffelen maar dan eerst via de box

4 jaar geleden

Ik heb een berner sennen en een klein hondje. Beide wel babys gewend van mn zussen maar 24/7 zal natuurlijk wel anders zijn. Vooral de berner is nogal lomp in haar enthousiasme. Ik denk dat t vanzelf wel goed komt zolang je ze erbij betrekt en dus niet jaloers worden. Ik moet vooral opletten dat ze niet spontaan een poot op de kleine knalt denk ik 🙈

4 jaar geleden

Wij hebben onze hond laten snuffelen toen ik op de bank zat met de kleine, ze vond het reuze interessant en duwde dd snuit onder de kont vd baby. We doen nu elke dag even een momentje dat ze mag kijken bij de baby en dat gaat goed. Wel lijkt ze wat jaloers te zijn; veel aandacht vragen bij iedereen, schoenen jatten(deed ze nooit) etc. Maar goed, gebeurd ook een hoop met een kz in huis en in ene meer visite dan anders

4 jaar geleden

Ik denk eigenlijk dat jullie/onze honden meer weten dan we denken. Ze ruiken (klinkt misschien nasty) al het verschil in je afscheiding, je hormonen en horen misschien het hartje in je buik als ze er tegen aan liggen. Ik denk dat ze beter voorbereid zijn dan dat we nu denken. Honden (katten trouwens ook) zijn vaak heel voorzichtig met jonge dieren. Het laten ruiken aan rompertjes (gewoon bij ze in de mand leggen) vind ik persoonlijk een goede. Die poepluiers snap ik nooit zo. Haha

4 jaar geleden

Vooral de dingen die ze dadelijk niet mogen, nu alvast invoeren. Zodat ze dit niet gaan associëren met de baby. Als je thuiskomt rustig kennis laten maken en de hond vooral niet teveel wegduwen. Evt kun je ze laten ruiken aan een poepluier. Voor de rest vooral laten komen en ruiken. Onze hond was vanaf dag 1 meteen heel voorzichtig. Ze voelen dit echt aan. Vrij snel een pup erbij gekregen (bull mastiff) en ook deze was in het begin natuurlijk een klein beetje lomp, maar voor een pup had ze al zo snel door dat ze voorzichtiger moeten doen, dan met volwassenen. Nu zijn onze dochter en de honden echt dikke maatjes! Ze kan bovenop de grote hond zitten/liggen en spelen. Voor de rest hoef je eigenlijk niet meer te doen.

4 jaar geleden

Ik heb van mijn hondentrainer vernomen dat een poepluier niet bepaald een goed idee is. Honden worden namelijk op een bepaalde manier een soort van ‘opgewonden’ van stoelgang van eender welk dier of mens. Ze associëren dit dan ook niet met een baby die erbij komt ofso. Ik denk dat ik bij thuiskomst ga proberen mijn hond eerst te begroeten nog zonder de baby meteen in mijn armen te hebben. Daarna ook rustig laten kennis maken met ons erbij. Ik denk dat het vooral belangrijk is de honden te laten voelen dat ze nog net zo belangrijk zijn en aandacht krijgen als voor de komst van een kindje. Maar we zullen het zien 🤷🏻‍♀️

4 jaar geleden

Hier ook twee lieverds. Vooral er overal bij betrekken zodat er geen jaloezie optreedt lijkt me het belangrijkst.

4 jaar geleden

Vooraf de geboorte van de eerste hadden we babyspullen in de woonkamer gezet ( box, maxi cosi, kinderwagen) kon hij daar alvast aan wennen. Bij thuiskomst helemaal niet aan hond gedacht 🙈, vriendlief zette maxi cosi in de gang en hielp mij naar boven. Toen hij naar beneden kwam om kleine meid te pakken had de hond nog niets in de gaten gehad. Toen er geluid uit de maxi cosi kwam had hij ook echt zoiets van verrek daar zit wat in. Hij heeft in bijzijn van vriend even aan haar gesnuffeld en dat hebben we de dagen erna elke keer gedaan. Overigens hebben we zodra de kleine meid de kamer door ging kruipen haar duidelijk gemaakt dat de mand van de hond verboden terrein is.

4 jaar geleden

Reactie op StephM

Ik heb van mijn hondentrainer vernomen dat een poepluier niet bepaald een g ...
Mijn zusje heeft een kleine van een jaar en die is nogal een slons en heeeel af en toe laat die wel eens een luier liggen.. Kan je garanderen, slecht plan😂 Het ligt uit elkaar getrokken door je woonkamer 😂.

4 jaar geleden

Dit plaatje heb ik van een honden trainer (wel in het Engels). Wij hebben niet geoefend met een pop, maar wel al met de wagen en even wat strenger trainen dat hij op zijn plaats blijft. Onze hond is nog wat jong (2jaar) en enthousiast, dus dat was wel nodig. Daarnaast is hij al vaak even op de babykamer geweest. Zodat alles rondom de baby niet vreemd is. Lijkt mij wel ruim voldoende voorbereiding😅

4 jaar geleden

Eerste poepluier aan de hond geven! En lekker betrekken niet teveel verbieden dan voelen ze zich echt raar bij denk ik

4 jaar geleden

Reactie op RoosRoosje

Eerste poepluier aan de hond geven! En lekker betrekken niet teveel verbied ...
Hahaha gadverdamme. Die poepluier is een ranzig fabeltje hoor. Gewoon laten ruiken aan spulletjes en erbij betrekken is voldoende hoor. Onze stront eet hij ook niet op toch?! Hihi

4 jaar geleden

Reactie op Rianne03-22

Hahaha gadverdamme. Die poepluier is een ranzig fabeltje hoor. Gewoon laten ...
Is niks gadverdamme aan...weet niet of je kinderen hebt maar een eerste poepluier is zoiezo niet te vergelijken met poep wat wij volwassenen hebben...dit doen honden ook bij hun eigen baby's als je hem de luier geeft zal die vanzelf het poepje opeten. Dit is juist heel belangerijk als je gezeik wilt voorkomen met je huisdier en de baby. Niks vies aan

4 jaar geleden

Reactie op RoosRoosje

Is niks gadverdamme aan...weet niet of je kinderen hebt maar een eerste poe ...
Nou de hond hoeft echt niet perse de poep op te eten hoor om gezeik te voorkomen! Dat is echt de grootste onzin! Evt ruiken kan geen kwaad, maar zelfs als je dat niet eens doet kan dat ook prima. Wij hebben dat nooit gedaan en de honden vooral aan de kleine laten ruiken en erbij betrekken. Vooral de hond niet wegduwen van je kleintje. Het zijn nu dikke maatjes! 1 hond is overigens een bullmastiff met lichte kruising rottweiler en is erg waaks en kan erg wantrouwend zijn naar vreemden, maar desondanks met onze kleine geen problemen of gezeik!

4 jaar geleden

Ik heb nergens geschreven dat de hond de luier moet opeten. Ik adviseerde de 1e luier aan de hond te geven. Als de hond de het eet is het absoluut geen probleem maar heb niet gezegd dat hij het moet opeten gewoon de 1e luier geven aan de hond of ie er mee speelt rolt snuffet of op eet is aan de hond. Dit is gewoon een normaal gegeven. Heel goed dat jou hond genoeg had aan een beetje kleding ruiken sommige honden hoeven dat niet eens maar de 1e luier geven is gewoon zo een eeuwenouddingentje en een goede tip. Verder doet iedereen ermee wat ie zelf wil.

4 jaar geleden

Vergeet aub die poepluier.. niet nodig 😅 Gewoon het eerste mutsje die de kleine op heeft gehad bij de hondjes leggen zodat ze kunnen wennen aan de geur vsn de kleine. Verder als de kleine thuis is langzaam aan laten snuffelen van een afstandje en je merkt snel zat aan de lichaamstaal van je hond of hij relaxed is ja of nee, en vanuit daar verder opbouwen en dikke kans dat na een tijdje de hond net zo gek is op de kleine als op derest van zn baasjes 🥰.

4 jaar geleden

We hebben en Golden retriever van 1,5 jaar en zijn afgelopen dinsdag bevallen van ons 1e kindje. Wij waren heel benieuwd hoe het zou gaan. Maar het ging eigenlijk vanzelf allemaal. Bij thuiskomst uit het ziekenhuis hebben we de Maxi-Cosi even in de gang laten staan en hebben we beide even de hond hallo gezegd. Al vrij snel gaf de kleine een geluidje en stond onze hond paraat om te komen kijken waar dat vandaan kwam. Mijn man is op de bank gaan zitten met de kleine en heeft de hond langzaam laten snuffelen bij hem. Het ging echt automatisch. De hond is heel beschermend en verzorgend. Ieder geluidje en iedere kick komt de hond nu even kijken wat er aan de hand is en of zij iets kan doen. Af en toe komt de hond zelf even snuffelen en af en toe laten houden we de kleine zelf even bij de hond. Ook de kraamzorg gaat er super goed mee om (zelf ook honden). En brengt zowel de hond als en kleine bij elkaar. Op eigenlijk dezelfde manier als dat wij dat zelf doen.

4 jaar geleden

Een eigen hond lijkt me makkelijker om te laten wennen, dan een hond waar de baby maar max 1x in de week gaat komen. Die hond heeft niet kunnen wennen aan hormonen, de geuren/veranderingen etc., en straks in de eerste weken ook weinig. Mijn schoonmoeder gaat straks 1 dag in de week oppassen en heeft een erg enthousiaste en hyper jack russel die erg graag likt en op je springt (en hier zelfs voor beloond wordt😬). Dat gaat nog wel een dingetje worden ben ik bang, want onze baby/kind wil ik echt niet dat gelikt gaat worden. Denk dat ik tegen die tijd ook wat kleertjes met geur ga meegeven ofzo. Zodat ie al beetje kan wennen aan de geur 🤷‍♀️ Moeilijke is dat het niet mijn hond is, dus ik ook niet kan corrigeren. Zeker omdat ik er niet bij zal zijn als ze oppast.