19 Reacties
4 jaar geleden
Je moet je pas echt zorgen maken als de bovendruk 150 of hoger is en de onderdruk een aantal keer boven de 95 is.
VRIEND
4 jaar geleden
Hier ook juist een lage bloeddruk indd rond 100/60 ect. Weinig last van. Je bloeddruk is sws anders aan linkerkant nooit gelijk. Evenals dat het elk minuut kan veranderen. Zolang je geen uitspringers hebt van 140/80 a 90 zit je wel goed denk ik🙈
4 jaar geleden
Je shirt heeft in deze situatie als een soort stuwband gefungeerd waardoor je meer druk in de vaten krijgt met het gevolg een onbetrouwbare (hogere) meting. Je bloeddruk is immers de druk in de vaten. Ik zou me geen zorgen maken en van de 2de meting uitgaan. Anders was die ook wel hoog geweest. In het ziekenhuis meten we regelmatig over het shirt heen en dat kunnen de moderne meters prima.
VRIEND
4 jaar geleden
Bij mij bleek met 25 weken mijn bloeddruk veel te hoog 115/150 toen meteen naar het ziekenhuis daar werd hij gemeten op 95/150.
Urine en bloed was in orde, dus slik nu al een aantal weken bloeddruk verlagende medicatie.
Mijn bloeddruk is nu stabiel en was vandaag 80/140 en dat was prima.
Zo heb je een beetje een vergelijking qua bloeddruk ☺️
Door je strakke shirt was die eerste meting waarschijnlijk niet geldig 👍🏻 daarom deed ze het opnieuw over je shirt heen.
4 jaar geleden
Mijne is 123/76. Kon ik oud mee worden volgens de assistent. Begin nu vocht vast te houden in m’n voeten, maar dit alles bij elkaar geen reden voor paniek.
4 jaar geleden
Vandaag gemeten 115/72 de vk geeft aan dat het netjes is. Ik ben ook een beetje bang voor zwangerschapsvergiftiging omdat ik veel vocht vast hou maar zolang de vk zegt dat alles in orde is probeer ik me niet al te druk te maken 😊
4 jaar geleden
Heb zo'n apparaatje thuis. Meestal zit mijn bloeddruk rond de 100/60 à 110/70. Gemiddeld tot laag gemiddeld dus.
4 jaar geleden
Dit is gewoon een mooie bloeddruk! Ik ging me pas zorgen maken toen m’n bloeddruk (helaas) te hoog was en dat was 165/102….
Bij een zwangere vrouw mag het gaan tot: 140/90!
Dus voor nu is dit echt wel netjes hoor😊