Hoe lang houden jullie je kindje maximaal in de draagzak?
Ons meisje (9 weken) wil nog niet alleen slapen overdag, het is dan een fijne manier voor haar om even wat langer te slapen en voor mij om even wat te kunnen doen. Het wordt alleen best warm natuurlijk en ik vroeg me af of hier een richtlijn voor is?
Ik heb een bamboe draagdoek die met 1 laag over haar heen zit, een doekje ertussen zodat ze niet rechtstreeks met haar gezichtje op m’n huid rust en ze heeft alleen een rompertje en sokjes aan.
Bedankt!
Ik gebruik hem alleen voor wandelingen max 1 uur. Van de fysio begreep ik dat langer niet goed is voor hun spieren. Dat gaat dan wel om een draagzak. Wij hebben de Nuna Cuddle
Eeehm mijn kleine zit er wel eens 3u in hoor. Zolang hij het niet te heet heeft en je hem ergonomisch in je doek hebt zitten kan het volgens mij echt geen kwaad.
Ik denk dat een doek wat minder stug is en beter voor een natuurlijke houding. Ik vind die draagzak van ons best stevig en stug. Vandaar dat ik het niet te lang doe. Maar ken idd van vriendinnen de doeken zijn net hangmatten. Ik snap dat kindjes daar heel chill van worden
Hier niet zo lang, maar meer omdat t niet nodig is geweest. Ik zou wel t doekje weglaten als je je zorgen maakt over de temperatuur. Je borst regelt de temperatuur, zowel als je kindje t koud heeft als warm heeft. Heel mooi geregeld door moeder natuur vind ik dat.
Ik heb het eens op het consultatiebureau gevraagd. Wij gebruiken een draagdoek. Hiervan zeiden ze dat het niet uitmaakt. Als ze niet comfortabel is wordt ze vanzelf wakker. Als ze maar even een half uurtje kunnen rekken en strekken tussendoor als ze wakker zijn
Ooh onze meid heeft er wat uurtjes in doorgebracht..... Ze sliep alleen daar. Dus soms wel 8 uur per dag. Als ze een fles kreeg was ze er even uit. Kon ze even rekken en strekken.