16 Reacties

vorig jaar
Ik ging altijd al 4x per jaar. Alleen puntjes werden hierbij gedaan (dus elke 3 mnd). Had als 9 jarige haar tot over m'n billen😁 is belangrijk om ze een beetje bij te houden zodat er niet gelijk ren groter stukje af moet als de puntjes verder zijn gespleten😊
Doen het nu ook bij mijn zoontje en als ik niet zelf steeds een groter stuk af zou laten knippen dan zou hij nu ook al een mooie bos hebben:)
Voor de zekerheid kan je het ook altijd bij jouw volgende kapper bezoek vragen

vorig jaar
Onze meid is nog nooit naar de kapper geweest, het begint nu eindelijk een beetje te groeien en wat dikker te worden. Dus denk dat we binnenkort de eerste afspraak gaan maken.

vorig jaar
Wij zijn ook nog nooit naar de kapper geweest met onze dame die in maart 2 wordt. Ze heeft een lekker koppie met krullen, dus het zit niet in de weg ofzo. Als het nat is, komt het al tot onderaan haar schouderbladen. Ik was niet echt van plan om naar de kapper te gaan tot het echt in de weg begint te zitten, maar ik ben wel benieuwd hoe anderen in dit topic erover nadenken. Ik lees dus mee ☺️

vorig jaar
Mijn zoon gaat denk ik om de 2 a 3 maanden. Hij heeft een dikke bos haar die anders voor zijn ogen gaat zitten als er geen wax in zit

vorig jaar
Nog nooit 😆
Uitgekamde krullen hier.. ben er trots op
Wel 1x een knoop eruit geknipt maar eerder omdat het moest. Niet omdat ik dat wou.

vorig jaar
Reactie op Gwenny11
Hier gaat ze vanmiddag de eerste keer naar de kapper om even de puntjes bij ...
Als het goed is krullen ze dan juist omhoog! 😊

vorig jaar
Onze dochter van bijna 2 jaar heeft echt nog geen lange haren.
Wij gaan wel om de 3 maanden naar de kapper om de puntjes te knippen. Dit adviseert onze kinder kapper ook. Dit zodat alle voedingsstoffen niet alleen naar de dode puntjes gaan, maar juist de gezonde haren.
Bij onze dochter van drie jaar zijn de haren wel langer! Ze krijgt nu ook echt nieuwe haren. Dus heel veel korte nieuwe haartjes waardoor haar haren over een aantal jaartjes dikker en meer zullen zijn.
Met haar ook altijd naar de kapper gegaan vanaf 1 jaar

vorig jaar
Mijn dochter is bijna 2, haar komt tot over de schouders. Nog nooit naar de kapper geweest (zou niet weten waarom ook). Begin nu zelf ook te twijfelen vanwege de pony. Die moet altijd met een speldje aan de kant maar dat wil ze niet altijd. Ga ik die toch afknippen of zo laten🤷🏼♀️

vorig jaar
Onze zoon doe ik om de 4 tot 6 weken. Z'n haar groeit mega snel. Ik haal altijd de tondeuse eroverheen. Zijkantjes kort en bovenop wat langer 😊

vorig jaar
Hier een kapster! Er is geen 'regel' hoe vaak je naar de kapper zou moeten. Bij ieder kindje groeit het anders, bij de een echt aanzienlijk sneller als bij de ander. Ik zeg altijd op het punt dat je je ergens aan stoort, dan is het tijd. Wat je vaak ziet bij die kleintjes is dat het heel ongelijk groeit. De achterkant is vaak langer als de zijkanten en de voorkant. Als je de wens hebt dat het lang wordt, is het juist mooi om tussentijds de achterkant weer wat korter te doen zodat het verschil met de zijkanten kleiner wordt. En aan de voorkant krijg je vaak korte plukjes die vervelend kunnen zijn. Op dat punt willen ouders vaak een pony laten knippen. Maar echt, als je voorkeur eigenlijk niet uit gaat naar een pony, knip hem dan ook niet. Dat is alleen het uitstellen van het probleem. Die pony groeit uiteraard weer en na een paar weken heb je hetzelfde probleem weer. Echt even doorzetten! Het groeit vanzelf en dan ben je van het probleem af. Mijn dochter heeft al echt een volle bos en lang. Waar ik natuurlijk ontzettend blij mee ben. Daardoor heb ik haar denk ik al wel 5x geknipt. Maarja dat is natuurlijk makkelijk te doen voor mij. Had ik daarvoor naar een kapper gemoeten, dan was ik nu 2x geweest denk ik.