7 Reacties
3 dagen geleden
Hier begint de ochtend na onder even knuffelen dan lekker op de bank verder wakker worden hij wilt dan even een zen moment met de tablet 10 min dan is het boterham eten ondertussen ga ik mij verzorgen dan ga ik hem verzorgen soms doen we als er nog tijd is een memorie spelletje samen en dan is het tijd voor na schooltje te gaan
3 dagen geleden
Ik snap je helemaal 馃檲 mijn vriend is ook altijd al richting werk als de kinderen wakker worden en opstaan.
Ik heb een zoontje van bijna 2j en een zoontje van bijna 4j.
Boven kleed ik mijn zoon van bijna 2j om en neem kleding mee voor mijn zoon van 4j en gaan dan samen naar beneden.
We gaan dan aan tafel brood eten en wanneer de jongste klaar is doe ik daarna de tv aan en kunnen ze tv kijken. Vaak neemt de oudste dan zijn bord mee om verder te eten. Als hij klaar is kleed ik hem aan. Daarna maak ik mezelf ook langzamerhand klaar.
Toen ik alleen mijn oudste zoon had en hij kon goed zitten op een stoeltje aan de tafel in de woonkamer, deed ik ook altijd daar gewoon tv aan en gingen we daar ontbijten.
Mijn vriend zei laatst ook.. ik wil dat ze beiden boven aangekleed worden maar goed, ik ben in de ochtend degene die dat moet doen dus hoeft ie daarin niets te bepalen :-p behalve als ik in het weekend wat langer mag liggen, dan mag hij het zelf weten.
3 dagen geleden
Reactie op Melissje30
Hier begint de ochtend na onder even knuffelen dan lekker op de bank verder ...
Wat leuk dat je in de ochtend nog even een spelletje doet zeg 馃榿! Een mooi 1 op 1 moment.
2 dagen geleden
Wij beginnen met knuffelen bij ons in bed en daarna douchen en/of aankleden. Vervolgens naar beneden en dan zeker de tv aan hoor en ondertussen krijgt ze ontbijt, die ze dus voor de tv opeet. In de tussentijd kunnen wij dan ons ding doen en over twee weken moet ook de jongste mee ik het programma want dan is mijn verlof voorbij. Dus voor ons is de tv een uitkomst in de ochtend.
Ik vind het al knap dat je ook nog een luisterboek en spelen in je ochtendritueel hebt hoor. Lekker doorgaan met hoe je nu bezig bent, zou ik zeggen!
2 dagen geleden
De dagen dat ik werk en zoontje dus naar opvang of oppas gaat, sta ik rond 6:30 uur op. Dan maak ik eerst mezelf klaar en daarna zoontje (bijna 4). Hij is soms al wakker, maar dan laat ik hem in bed tot ong 7:00 uur. Daarna is hij ook beneden. Soms is mn man er om vast de boterham te smeren, anders doe ik dat als ik klaar ben. Mn eigen ontbijt zet ik de avond tevoren al klaar. We eten samen aan tafel. Om 7:40/45 gaan we tandenpoetsen en zn haar doen, jas en laarsjes/schoenen aan en dan zitten we rond 8:00 uur in de auto. Soms lezen we een boekje tijdens t eten, als ie al iets vroeger eruit is en mn man kan helpen dan kan ie heel soms nog even spelen.
Op dagen dat we niet op tijd ergens hoeven zijn, komt ie rond 7:00 uur in t grote bed. Lezen we wat, speelt ie wat of kijken we wat op de telefoon. Rond 8:00 uur naar beneden. En dan speelt ie tijdens t broodsmeren, eten we samen aan tafel en na t tandenpoetsen kan ie dan weer zn ding doen.
Nog een paar weekjes en dan gaat ie naar school. Dan zullen we dus elke ochtend in t ritme moeten.
Gisteren had ik t met mn man erover; zijn wij strenge ouders en/of is ons zoontje braaf? Beide dacht hij 馃槀 Maar t werpt dus wel z鈥檔 vruchten af, zoontje weet waar ie aan toe is en tuurlijk loopt het niet altijd rustig en gestroomlijnd. Hij probeert vaak genoeg toch even te gaan spelen in plaats van te gaan eten of zit te treuzelen en wil van alles. Maar nu hij langzaam de wijzers van de klok ook snapt, kan ik hem erop wijzen wanneer ie klaar moet zijn. Heeft ie zelf de regie, maar weet ie ook wanneer t klaar is