14 Reacties

3 jaar geleden

Ik mis ook de Strepsils... Ik maak nu voor keelpijn een mixje van citroensap en honing en neem daar regelmatig een lepeltje van. Dat verzacht wat en het citroensap maakt wellicht wat bacteriën dood. Ook honing door de thee kan wat helpen tegen keelpijn. Tegen hoesten kan je tijmsiroop gebruiken of noscapine. Dat laatste alleen indien je geen slijm in je keel/longen hebt, aangezien het de hoestprikkel dempt en slijm er wel uit moet. Bij een verstopte neus mag je gewoon zout spray en xylometazoline gebruiken.

3 jaar geleden

Ohhh bah erg vervelend idd! Misschien huisarts of vk even bellen voor advies? Zij weten precies wat wel en niet mag EN ook wat nog beetje helpt. Ik hoop er nog steeds aan voorbij te gaan maar er zijn momenteel zoveel mensen verkouden! Nog los van de corona besmettingen 🥴. Met deze buik en in dit termijn zitten we er niet op te wachten. Beterschap!

3 jaar geleden

Reactie op PepeTaco

Ik mis ook de Strepsils... Ik maak nu voor keelpijn een mixje van citroensa ...
En als deze middelen niet werken tegen de hoest, wil de huisarts mogelijk nog (kortdurend) codeïne voorschrijven. Die dempt ook de hoestprikkel. Mag je in principe incidenteel gebruiken tijdens de zwangerschap, maar het liefst niet vlak voor de bevalling. Overigens denk ik niet dat hoesten slecht is voor je baby hoor. Die zit lekker in zijn/haar waterbadje, wat de schokken volgens mij prima kan opvangen 😊

3 jaar geleden

Heb ik ook idd! Buikspierpijn ofzo😂 nog nooit gehad aangezien ik niet zo’n sporter ben maar met niezen en hoesten idd last van en als de kleine precies op die plek duwt voel ik het ook nog eens extra haha

3 jaar geleden

Ik drink thee met honing voor het hoesten en verder neusspray maar zo minimaal mogelijk (de neusspray dan)

3 jaar geleden

Ik heb behoorlijke bronchitis gehad tussen week 14 en 22 dus herken je zorgen en klachten. De vk en huisarts hebben mij meerdere malen verzekerd dat de baby er geen last van heeft. Die zit lekker beschermd in z’n badje. Je buikspieren merken het uiteraard wel. Die zal je veel aanspannen en kunnen dus gaan zeuren. Maar ook dat is geen blijvende schade. Om je buikspieren wat te ontlasten, kan het helpen om diagonaal op te staan van een stoel/bank/bed. Dus eerst naar je zij en dat omhoog. Dan gebruik je vooral je schuine buikspieren en bij het hoesten zal je meer de rechte buikspieren belasten. Verder kan maagzuur ook je hoestprikkel verergeren. Dus als je daar veel last van hebt, zou omeprazol kunnen helpen En véél drinken kan helpen. Ik dronk zo’n 3,5 liter per dag (soms iets meer) om de prikkel te onderdrukken. Vooral heet water (soms (gember)thee maar meestal gewoon heet water) omdat ik dat fijner vond dan koud. Voor de nachten had ik in eerste instantie trachitol en later codeine. Hielp bij mij allebei niet echt dus moest uiteindelijk aan de antibiotica. Bel vooral de huisarts als je last blijft houden. Die heeft doorgaans het beste advies!

3 jaar geleden

Tijmsiroop mag je bij de apotheker gaan halen! Gember thee en thee met honing ook aanrader. Het is in ieder geval niet schadelijk voor de baby. Je kan spierpijn hebben aan je buikspieren maar normaal ook geen blijvende schade 😊

3 jaar geleden

Oh verschrikkelijk ja, ik ben momenteel mn stem kwijt en klink als een zeehond als ik hoest. Stik vaak haast de moord….ik drink alleen maar thee met honing, had een tijmhoestsiroop staan die voor kindjes vanaf 12 maanden is, maar daar staat zelfs op dat t niet mag als je zwanger bent… Super vermoeiend in ieder geval. Beterschap!

3 jaar geleden

Ik heb twee weken terug ontzettend veel last gehad van een hoest. Slapen was een drama.. lag de hele nacht wakker. Uiteindelijk mocht ik van de huisarts noscapine gebruiken (siroop en tablet vorm). Dit hielp goed. Verder veel gember/citroen/honing thee drinken en voor het slapen een ijsje eten (zo'n vrieslollie).

3 jaar geleden

Vlierbessensiroop (Holland & Barret), thee met gember en honing, tijmsiroop.
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

3 jaar geleden

Als je echt last van slijm hebt mag je gewoon Fluimucil gebruiken. Eventueel ook Bisolvon. Maar voor mij werkt Fluimucil altijd beter..

3 jaar geleden

Thee met gember en voor het immuunsysteem pak ik zelf een zwangerschapsupplement, d3 en omega 3.

3 jaar geleden

Ik ben ook op zoek naar iets wat werkt, heb mijn man nu naar Kruidvat gestuurd voor hoestdrank. Af en toe hoest ik zo dat ik er in lijkt te blijven.. Daarnaast pijn aan mijn ribben van het hoesten en als ik een erge hoestbui heb dan plas ik ook nog eens in mijn broek :( Bah, ik vond het zwanger zijn al zwaar, maar nu ben ik helemaal klaar mee. Sterkte voor iedereen!

3 jaar geleden

Stomen Gemberthee Citroenthee Ui naast bed Antaflu Sterkte! Hopelijk snel aan beterende hand