20 Reacties

4 jaar geleden

Onze jongen is nu 15 dagen en zit sinds gister op 7x 100 ml in overleg met de verpleging

4 jaar geleden

Reactie op Goshiemoshie

Onze jongen is nu 15 dagen en zit sinds gister op 7x 100 ml in overleg met ...
en hoe gaat het snachts komt hij om de 3 of 4 uur?

4 jaar geleden

Gewoon lekker op gevoel meer doen als je denkt dat ze dat nodig heeft hoor. Ons zoontje is 6 dagen oud en drinkt nu 80 ml bij elke voeding (is wel afgekolfde moedermelk). En dat terwijl het een klein mannetje is, geboren met 3000 g en nog niet terug op geboortegewicht.

4 jaar geleden

Ons zoontje is 13 dagen oud en krijgt 6-7 X 90 ml aangeboden. Maar elk kindje is anders, als je denkt dat ze meer nodig heeft kan je dat altijd proberen.

4 jaar geleden

Reactie op Jk26

en hoe gaat het snachts komt hij om de 3 of 4 uur?
Wij voeden gewoon standaard om de 3,5 uur nog, maar over het algemeen heeft hij dan ook wel honger al

4 jaar geleden

Ons kindje is prematuur 7x 65ml. Ik geef wel moeder melk en de verpleegkundige vertelde dat je dan nooit te veel kan geven.

4 jaar geleden

Mijn kleine meid kreeg eerst maar 60 ml met 2 schepjes, ik doe nu 80 met 2.5 schep, als ik 90 doe met 3 schepjes drinkt ze het niet op dan is het veelste veel.

4 jaar geleden

Ons meisje is 11 dagen oud en mag 90 a 100. Is wel de max overigens. Al merk ik dat ze 80 vaak genoeg vindt

4 jaar geleden

Gewoon meer geven als je moederhart zegt dat ze honger blijft houden! Mijn zoontje drinkt al 80 a 100 ml (7 a 8 voedingen per dag, waarvan 2/3 moedermelk) vanaf dag 6 en is sindsdien veel blijer en tevreden.

4 jaar geleden

Zo verschillend overal. Bij ons zeiden ze dat hij op dag 12 al naar max 120 ml mag. Hij krijgt dit niet op en geven 7x 90ml +3. Maar inderdaad geven waar jij je goed bij voelt!

4 jaar geleden

Hier is de kleine vandaag 4 weken, en die blijft hangen op de 7x100 ml.. Bied hem hem wel eens 130 aan maar dat wil die gewoon niet en gaat hij spugen.

4 jaar geleden

Ik zou zeggen regeldag (komt ook bij flesvoeding voor). Is altijd rond de 10e dag. Ik zou gewoon wat meer aanbieden.

4 jaar geleden

Mijn zoontje is vandaag 6 dagen oud en mag 70 ml, 90 maken en dan 20 weg gooien.

4 jaar geleden

Mijn dochter is 10 dagen oud en geef ook 100 ml

4 jaar geleden

Onze dochter is 6 dagen oud en we bieden nu 3 dagen 100 ml aan en ze drinkt dat vaak ook op. Ze drinkt nooit minder dan 70.

4 jaar geleden

Dankje wel lieve mama's, had even bevestiging nodig dat ik het toch goed doe en dat er dus mama's zijn die het ook zo doen en ook gewoon kijken wat hun kindje nodig heeft en hun gevoel afgaan🙈 Morgen komen ze van het consultatie bureau, ben benieuwd wat zij gaan zeggen 😍 Dankje wel toppers 💪🏾😙😙

4 jaar geleden

Mijn baby is morgen 3 weken oud en ik maak 90 (wordt inderdaad 100) en ik gooi er niks uit. Ze drinkt vaak tussen de 60 en 80 ml.

4 jaar geleden

Reactie op AngelaH

Hier is de kleine vandaag 4 weken, en die blijft hangen op de 7x100 ml.. Bi ...
Hier zeiden ze ook dat baby's vaak een aantal weken op de 100 ml blijven hangen.

4 jaar geleden

Ons zoontje 12 dagen oud krijgt 6-7 x 110 ml (afgekolfde moedermelk).

4 jaar geleden

Bij mij heeft de ggd ook een advies gegeven qua gewicht, dan moest ze 75 ml, maar ze dronk toen al 90 ml nu 100 ml