5 Reacties

4 jaar geleden

Het is een formule naar gewicht van je kindje. Het aantal kg x 150 ml en dat verdeeld door de aantal voedingen. Dus stel je kindje is 5 kg; 5 x 150 ml = 750 ml per dag Stel hij krijgt 8 voedingen dan moet je 750 ml gedeeld door de aantal voedingen doen. Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik gewoon voeding geef op verzoek (flesvoeding). Ze krijgt van mij iedere x een flesje van 120 ml met 4 schepjes en als ze wat laat staan dan is het prima en soms drinkt ze alles op.

4 jaar geleden

Reactie op Sacha92

Het is een formule naar gewicht van je kindje. Het aantal kg x 150 ml en da ...
Dank je voor de uitleg! Ik weet alleen niet hoeveel de kleine weegt. Het is meer dan 2 weken geleden dat hij gewogen werd. Ik vind het maar lastig

4 jaar geleden

Reactie op Flower92

Dank je voor de uitleg! Ik weet alleen niet hoeveel de kleine weegt. Het is ...
Als je zelf een weegschaal in huis hebt zou ik jezelf wegen en dan samen met je kleine, dan heb je een grove schatting van het gewicht en kun je op basis daarvan een nieuwe berekening maken

4 jaar geleden

Reactie op Flower92

Dank je voor de uitleg! Ik weet alleen niet hoeveel de kleine weegt. Het is ...
Een baby groeit ongeveer met 250 gram per week. En idd de reactie van Dreeetje. Als je zelf even op een weegschaal gaat staan en daarna met de kleine kun je ongeveer meten hoe zwaar die is. Ikzelf geef ook gewoon voeding met gevoel. Als ze niet alles opdrinkt prima, dus je kan wat grotere flessen maken en kijken wat je kleine doet.

4 jaar geleden

150ml per kg is wat ze minimaal nodig hebben om te kunnen groeien bij kunstvoeding. Je moet er alleen op letten dat ze niet meer dan 1l per dag drinken. Ik denk dat het bij borstvoeding toch net iets anders is omdat die samenstelling toch elke keer net iets anders is.