10 Reacties
4 jaar geleden
Meten ze het met een apparaatje of doen ze het handmatig?
Toen ze mij voor de eerste keer met apparaat meete was ie ook hoger daarna handmatig gedaan en toen was ie normaal.
En misschien maak je jezelf inderdaad onbewust druk door de spanning.
Daarbij komt dat je bloedruk eigenlijk gemeten moet worden als je minimaal 5 tot 10 min in rust hebt gezeten.
Ik moest bijv de vorige keer eerst wegen en toen ging ze meten maar omdat je opstaat en loopt gaat je druk ook al iets omhoog😉
Als je zelf thuis kan opmeten in rust en het is gewoon normaal zou ik er vooralsnog niet te veel over piekeren.
Een normale bloeddruk is 140/90
Dus 158/98 vind ik nog geen reden voor paniek😘
4 jaar geleden
Reactie op Amanda3330
Meten ze het met een apparaatje of doen ze het handmatig?
Toen ze mij voor ...
ze heeft beide gedaan! Ik zat denk ik al een kwartier rustig, maar eigenlijk ook onrustig omdat ik wist dat die bloeddruk meter nog moest komen. Stom he? 😅😂 ik heb een soort angst ontwikkeld voor dat dingetje sinds mijn vader een hersenbloeding heeft gehad.
4 jaar geleden
Reactie op xjoycem
ze heeft beide gedaan! Ik zat denk ik al een kwartier rustig, maar eigenlij ...
Dat verklaart ook al veel en weet je als het echt een gevaar begint te vormen zal je verloskundige dat vast wel met je bespreken en kijken wat je dan moet doen
4 jaar geleden
Witte jassen effect (waarschijnlijk). Gewoon vertellen wat je thuis meet, dit gebeurt heel vaak. Misschien dat ze eventueel een half uurs of 24 uurs meting willen doen om iets nauwkeuriger/betrouwbaarder te kunnen kijken.
4 jaar geleden
Ik heb dit ook heel erg. Ik vind alles in het ziekenhuis zo spannend dat ik altijd een hoge meting krijg. Ik heb nu een thuismeter gekocht en meet elke maandag mijn eigen bloeddruk. Dit hou ik netjes bij en nu hoeft hij in het ziekenhuis niet meer gemeten te worden. Voor mij een hele stressfactor minder!