10 Reacties

4 jaar geleden

Onze hond is bijna 10 maanden. Ze is nog niet loops geweest. Tegen de tijd dat ik ongesteld moest worden was zij heel erg aan het piepen en bij iedereen aan het snuffelen. We dachten dat ze loops ging worden. Achteraf gezien reageerde zij puur op mijn hormonen. Ze volgt me nu ook echt continue. Ga ik even naar boven of het toilet, ligt mevrouw precies bij die deur. Ga ik even iets in de garage pakken, dan loopt mevrouw vrolijk met me mee. Het piepen heeft zij nu sowieso niet meer, dat was echt rond onze zwangerschapstest. Ik laat haar nu wel af en toe bewust even snuffelen. Volgens mij ruikt ze het namelijk. En dat is misschien haar manier van alvast kennis maken met de nieuwe situaties. Echt blaffen ofzo of anders gedrag heeft zij niet vertoond. Alleen dat ik honing aan m'n kont heb. Maar ook daarvan denk ik dat het nu al iets minder wordt. Dinsdag zijn we 9 weken in verwachting. Dus niet echt een tip voor je. Maar hopelijk valt het mee bij je en zakt het vanzelf wat af net als hier. Jouw hondje is natuurlijk ook nog wat jonger dan die van ons.

4 jaar geleden

Ik denk dat dit bescherming van jou is.. denk niet dat je je zorgen hoeft te maken om bezitterig gedrag. Honden voelen het aan als je zwanger bent! Wij hebben ook een pup van 18 weken en doet hetzelfde

4 jaar geleden

Onze hond laat me ook geen seconde met rust. Ze voelt aan wat er aan de hand is en sleept de hele dag met een balletje rond.

4 jaar geleden

Mijn hond blafte in het begin ook heel veel.Ik had hem vanuit 't dierenasiel gehaald toen hij 1 jaar was en heb daarna wat sessies gedaan met een hondenpsych. En wauwwww, wat heeft dat geholpen. Binnen een paar dagen hadden we hem onder controle en met 2 weken was 't echt een schat geworden. Je dient je hond te laten zien dat jij de alfa bent en daar zijn hele simpele trucjes voor. Maar je moet wel consequent blijven en eventjes doorzetten 馃槉 Succes!

4 jaar geleden

Dat heb ik met de 3 hondjes en nu 6 weken ik ben nog geen seconde misselijk geweest maar kan nog veranderen allemaal

4 jaar geleden

Hier ook 2 honden in huis van 4 jaar. Een reutje en een teefje. Doordat het teefje ineens enorm van gedrag veranderde kwam ik erachter dat ik zwanger ben. Nu 7 weken馃 Beide zijn erg beschermend richting mij en blaffen als iemand langs loopt of wat dan ook. Ik denk niet dat je het gedrag van een hond makkelijk kan veranderen als je zwanger bent, omdat ze in alles merken dat er wat gaande is. In mijn familie kring zit een honden gedrags deskundige en zij gaf aan je hond duidelijk een plaats te geven binnen het gezin. Mocht die bijvoorbeeld voorheen op de bank, dan leer dit al af voordat de baby er is zodat die weet dat die niet op de bank mag als de baby erop ligt. Laat strakjes baby kleertjes ruiken, oefen met wandelen naast de (nog lege) wandelwagen en zo'n dingetjes. Op die manier kan een hond zich voorbereiden op de komst van de kleine.

4 jaar geleden

Drie honden in huis hier, en ik ben gedragstherapeut. Ben nu 6+2 en mijn honden pikken feilloos op wat er gaande is. Mijn reu beschermt me (alleen grommen, hij is nooit agressief) en is niet weg te slaan bij me. Mijn meiden volgen me overal als ik thuis ben. Jij bent het allerbelangrijkst voor je hondje. En je hond is als een spiegel. Dus als je zelf niet lekker in je vel zit dan weet jouw hond dat en zal hij daarop reageren. En zeker een jonge hond zoekt en brengt dan steun. Wees consequent en geef je grenzen aan. Maar (!) wel met respect. Een hond is een individu en reageert vaak met gedrag wat een oorsprong heeft in het gedrag of situatie van de baas. Het hele alpha/dominantie verhaal is achterhaald. Maar wees duidelijk en biedt je hondje alternatieven waar mogelijk.

4 jaar geleden

Hier ook 2 honden. Ze houden me wel in de gaten en gaan mee naar de wc maar dat deden ze daarvoor ook al. Wat wel anders is is dat als ik moet huilen omdat ik verdrietig ben of iets heel liefs/moois zie( bedankt hormonen) ze van waar dan ook in huis er aan komen rennen en strak tegen of over me heen gaan liggen en me troosten. Dat deden ze daarvoor nooit. Echt zoooo schattig馃槏

4 jaar geleden

Ik ben juist erg van mening dat je altijd wat kan veranderen in het gedrag van je hond, ook al ben jij zwanger. Ik zou de hond bijv niet aanleren om de hele tijd achter je aan te lopen. Jou beschermen hoeft niet. En je zorgen dat dit kan vergeregen is zeker niet ongegrond, daar zou ik ook waakzaam voor zijn. Onze pup is erg hangerig aan ons maar niet per se beschermend. Toch wil ik niet dat zij mij constant achtervolgt. Wij zijn haar nu aan 't leren om op haar plek te gaan wanneer ze ons steeds volgt. Dit gaat nu steeds beter. Dus plek aan wijzen en belonen wanneer ze daar blijft. Dan de tussenpozen steeds langer laten tussen het aanwijzen en belonen. Werkt hier prima en uiteindelijk moeten ze dus gewoon lekker relax op hun plaats gaan liggen wanneer jij je dingen doet in huis. Dit allemaal wel mits de hond verder gedurende de dag genoeg mentaal en fysiek is uitgedaagd... Succes 馃尯

4 jaar geleden

Het us sws nog een pup, moet nog van alles leren, dus je kan de pup ook nog van alles aanleren. En zit je op cursus? Dan kan je dit ook uitleggen en vragen of hun tips hebben.