2 Reacties
3 maanden geleden
Hallo mama,
dat moet enorm vermoeiend zijn. Super vervelend voor jullie allemaal!
Je kleintje doet het natuurlijk ook niet expres maar zoveel huilen jaagt op den duur iedereen op de kast. Voor niemand een leuke tijd zo. 😓
Je geeft aan ook een baby van 12 weken te hebben. Zou het kunnen zijn dat je zoontje sindsdien meer is gaan reageren met huilen en 'zeuren'?
Het is sowieso een herkenbare fase denk ik, voor mij ieder geval wel. Mijn dochter (2,5) is de laatste tijd ook alles aan het testen en haar eerste reactie op nee krijgen als antwoord of alleen zijn/gelaten worden is ook huilen en drama. In gradaties van even een huiltjes en pruiltje tot pure woede uitbarstingen met gillen en slaan.
Er is een nieuwe fase van verlatingsangst rond deze leeftijd waardoor het soms lijkt alsof ik weer opnieuw moet beginnen met alles rondom emotie en bevestiging. 😮💨
Wellicht speelt dit voor jouw zoontje ook mee en is het ook nog eens super nieuw en spannend om een grote broer te zijn. 🤷♀️ Sommige kindjes reageren daar ook op door ineens nog meer aandacht te vragen. Ze willen weten dat ze nog net zo belangrijk zijn.
Heel veel sterkte.
3 maanden geleden
Ja het is ook lastig. Mijn dochtertje is ook heel lief gelukkig, dus hij krijgt genoeg 1 op 1 tijd met mij en zijn vader. En het is natuurlijk voor hem ook een belangrijke levensfase en dan nog een zusje erbij krijgen. Maar soms is je geduld gewoon een beetje op haha, gisteren zat ik even in een dipje. Maar ik ga er weer vol energie tegen aan. Volgende week moet ik weer aan het werk en dan krijgen we hopelijk ons oude ritme weer terug. Misschien voor hem ook wel fijn. Bedankt voor je lieve woorden🥰 blij dat er herkenning is en dat het niet allemaal mijn schuld is🙈