41 Reacties
4 jaar geleden
Ik heb als tip voor smetplekken talkpoeder erop doen dat neemt het vocht op 🤷🏻♀️ zelf nog niet geprobeerd maar misschien werkt het!
4 jaar geleden
Reactie op CarB88
Dit is zeker smet! Je zou evt zinkolie kunnen gebruiken ipv sudo. Erop depp ...
Oke en dat gewoon 1x per dag? Ze huilt ook als ik bij haar nek probeer te komen.
4 jaar geleden
Reactie op alleenstaandemama2001
Ik heb als tip voor smetplekken talkpoeder erop doen dat neemt het vocht op ...
Ja ik dacht dat het juist erger maakte, omdat het zo op elkaar wrijft dan. Is 1x per dag poederen dan voldoende of wat vaker ? Want nu deden we dus sudo creme 1x maar lijkt echt alsof het erger geworden is
4 jaar geleden
Reactie op Bortje
Inderdaad smetplek.
Ik zou maïzena of talkpoeder er tussen doen en als het ...
Ah oke ga ik proberen! Sudo creme werkt wel bij haar liezen (herstelt ook snel) maar bij haar nekje niet. Ik ga talkpoeder even uitproberen.
4 jaar geleden
Dit zijn inderdaad echt smetplekken. Heel goed droog houden. Dus misschien meerdere keren per dag schoonmaken/drogen en dan tussentijds talkpoeder. Let wel op, talkpoeder kan ook weer gaan smetten als het te lang zit (als het dus te vochtig is). Om hier makkelijker bij te kunnen: leg haar op haar rug en doe je hand onder haar rug. Duw haar ietsje omhoog, zodat ze automatisch haar hoofdje iets naar achteren doet. Zo wordt het makkelijker voor jou om erbij te kunnen en kan ze moeilijker draaien.
4 jaar geleden
Reactie op babymarch2022
Ah oke ga ik proberen! Sudo creme werkt wel bij haar liezen (herstelt ook s ...
Talkpoeder niet bij het nekje doen! Er zit een stofje in dat op de longen kan slaan. Je kan beter wecesin poeder gebruiken en hand voor der mondje doen als je strooit, zodat ze het ook niet in kan ademen.
Mijn dochter heeft dit onder der oksels en ik gebruik die poeder. Is ook voor de navelstreng bedoeld. Als ik me dochter in bad doe, doe ik eerst de plekken schoonmaken en daarna goed droog deppen zodat het schoon is en daarna doe ik doe poeder erop. Ik heb dit een week lang gedaan (doe haar maar 2x per week in bad), maar poeder wel elke dag een schone laag erop. Na een week, vandaag dus, waren de plekken zo goed als weg.
Nekje heeft veel plooien, zoals de oksels en liezen. Vooral als ze toch een mondje teruggeven of het warme weer. Goed droog houden na een voeding en/of bandana laten dragen als je kindje spuugt na een voeding.
Hopelijk heb je wat aan mijn advies!
4 jaar geleden
Tenenkrommend, sommige adviezen hier. Ik zou zeggen, luister naar je huisarts want die is medisch opgeleid. Het merendeel van de mensen hier niet.
4 jaar geleden
Sowieso smetplekken, doe er idd zink op ( dun inkloppen ) en dan scheurlinnen er tussen en dat een paar keer per dag herhalen als je het verwisselt voorzichtig schoonmaken met zoete olie en dan opnieuw inkloppen met zink en scheurlinnen er tussen.
( Werk in de zorg, dit wekt het efficiënts)
4 jaar geleden
Reactie op Jk26
Sowieso smetplekken, doe er idd zink op ( dun inkloppen ) en dan scheurlinn ...
Zinkolie? En waar kan ik scheurlinnen halen?
4 jaar geleden
Reactie op Bortje
Inderdaad smetplek.
Ik zou maïzena of talkpoeder er tussen doen en als het ...
Ik las op internet dat maïzena niet goed zou zijn ivm klontering
4 jaar geleden
Reactie op Jk26
Typ in bij google, je kan het ook online bestellen 😘
Ja nee ik vroeg me meer af of het bij een drogist te koop was. We zitten nu in een hotel & ben morgen jarig. We zijn dus pas morgen avond thuis. Dus zou fijn zijn als ik het dan gelijk ergens zou kunnen halen morgen
4 jaar geleden
Inderdaad kloppen veel tips die hier boven staan niet !
Als verpleegkundige zie ik dit soort smet plekken vaak en door te doen wat hier boven staat met poeders of maizena zal het eerder erger worden als minder !
Advies;
Goed drogen en drooghouden , deppend drogen niet vegen.
Wanneer het goed droog is licht in deppen met zink.
Voor dat je het opnieuw gaat behandelen eerst goed schoonmaken en alle restjes zalf verwijderen met zoete olie .
Als je geen duidelijke verbetering ziet of verslechtering terug naar de dokter want het kan overslaan in een eczeem of schimmeltje !
Succes 🌼
4 jaar geleden
Reactie op elies27
Inderdaad kloppen veel tips die hier boven staan niet !
Als verpleegkundig ...
Dankjewel voor je advies! Wat bedoel je met zoete olie? Babyolie?