13 Reacties
4 jaar geleden
Na een bezoek van de lactatiekundige zweer ik bij achterover leunend voeden ook wel 'biological nurturing' genoemd. Ik rol een hydrofiel doek op en leg deze onder mijn borst (als in borst optillen en eronder proppen) zodat mijn tepel wat meer omhoog wijst als het ware.
Dan leg ik een lekker dik kussen (60x60) op mijn schoot, de kleine man daar bovenop en laat hem 'zijn ding doen'.
Meestal doe ik dit in het hoekje van de bank of op bed zodat ik lekker achterover kan leunen.
Op deze manier hoef ik meneer zijn gewicht (ruim 6,1 kilo馃お) niet te dragen en zijn we alle twee super relaxed, zo fijn!
Ik zie dan ook dat hij zijn handjes om mijn borst vouwt en hier en daar duwt om de toestroom voor hem te bevorderen, zo bijzonder en mooi.
4 jaar geleden
Ik geef gewoon zittend borstvoeding, een beetje achterover leunend. Hierbij ligt hij gewoon min of meer op mijn buik zodat ik hem niet echt hoef te tillen. Maar heb ook grote borsten dus dat helpt misschien.
4 jaar geleden
Reactie op Goshiemoshie
Ik geef gewoon zittend borstvoeding, een beetje achterover leunend. Hierbij ...
Ik ook op deze manier! Heeeel fijn zo
4 jaar geleden
Reactie op MarijeBarsingerhorn
Na een bezoek van de lactatiekundige zweer ik bij achterover leunend voeden ...
Zo voed ik ook overdag, alleen dan zonder kussen. Laat de arm waar ze tegen leunt wel steunen op een stoelleuning of kussen! In de nacht lekker buik tegen buik in bed liggend!
4 jaar geleden
Ik prop altijd een kussen onder hem of m'n benen, dan in kleermakerszit op de bank gewoon zittend dus. Soms als die onrustig is in rugby houding, dan ook t zelfde verhaal eigenlijk, in kleermakerszit met n kussen onder hem. Snachts geef ik liggend op mijn zij voeding. Ik "trek" m dan naar me toe uit de cosleeper en "schuif" m na t voeden weer terug. In de ochtend blijft ie lekker naast me liggen tot ik er zelf uit ga 馃グ
4 jaar geleden
Reactie op MarijeBarsingerhorn
Na een bezoek van de lactatiekundige zweer ik bij achterover leunend voeden ...
Ik heb het opgezocht! Wat heerlijk, ik ga het proberen. Ziet het er ongeveer zo uit als op dit filmpje?
http://www.biologicalnurturing.com/video/bn3clip.html
4 jaar geleden
Reactie op ND93
Voedingskussen ligt als een soort hoefijzer om mij heen. Dochtertje ligt da ...

Heb toch ook maar zo'n kussen gekocht en het is idd heerlijk. Fijn, nu heb ik er twee houdingen bij!
4 jaar geleden
Ik heb het opgezocht! Wat heerlijk, ik ga het proberen. Ziet het er ongevee ...
Ja, inderdaad! Iets rechtop zoals Milou aangeeft kan inderdaad ook, net hoe jij prettig zit. Op die manier zit jij zelf echt super comfortabel en doet de kleine 'al het werk'.
Ik ben benieuwd of het lukt en of jij het ook zo prettig vind 馃崁