46 Reacties
3 jaar geleden
Als onze kleine slaapt vind ik het al ongemakkelijk, maar terwijl hij aan het spelen is zou ik zeker niet doen. Die kleintjes krijgen ook al meer mee dan je zou denken. En dat is niet iets wat je kleine hoeft te zien.
3 jaar geleden
Als ik mijn vriend een zoen geef, geeft mijn zoontje ook al een zoen..... Als ik mijn partner een knuffel geef gaat mijn zoontje lachen. Een kind van 14 maanden krijgt dit echt al wel mee, vanmiddag pakte mijn zoontje een fles aftersun van mijn bed en wilde dit als 'drinken' in mijn mond doen, dus ik zei nee dit is niet om te drinken maar om je in te smeren en deed net alsof psss en smeerde de arm van mijn zoontje alsof in, mijn zoontje heeft daarna de hele tijd psss en ging zich insmeren... Echt wel dat ze dit mee krijgen op deze leeftijd. Ik zou me er echt niet prettig bij voelen en denk dat je hier grenzen mee verlegd doordat dingen 'normaal' gevonden zullen worden...
3 jaar geleden
Absoluut een no go voor mij dit. Seks terwijl je kind er dus wakker bij is is dit. Ik zou niet wens opgewonden kunnen worden met een kind erbij!! En zij krijgen er veel van mee maar vraag me ook af waarom je dit zou doen
3 jaar geleden
Ik word persoonlijk een beetje naar van de gedachte dat je seks hebt in het bijzijn van je kind, wanneer deze wakker is.
Los van of die dat (on)bewust opslaat, kan ik me niet voorstellen dat je een kind daaraan blootstelt.
Mag ik vragen waarom jullie specifiek intiem zijn als jullie kind wakker is? Is het om intiem zijn te normaliseren of puur, omdat het zo uitkomt?
3 jaar geleden
Ik vind dit een no go. Kinderen op deze leeftijd krijgen echt al veel dingen bewust mee en leren door te imiteren en hun omgeving te observeren. Ik denk dat je hier een verkeerd signaal en voorbeeld mee afgeeft aan je kindje. Waardoor die nu op het gebied van seksualiteit niet de grenzen mee krijgt die je zou willen denk ik. En dan bedoel ik ook met dat je kindje onbedoeld grensoverschrijdend gedrag naar andere kinderen kan vertonen.
3 jaar geleden
Ik vind het absoluut niet kunnen. Eerlijk gezegd snap ik niet dat iemand intiem kan zijn terwijl er een kind naast aan het spelen is?!
Bedekken jullie jezelf dan wel?
Ik kan me niet voorstellen hoe je hierop komt. Je kunt toch wachten tot ze slapen?
Mijn dochter doet echt alles na. Vaatwasser opruimen, poetsen, crème opsmeren.
Ik moet er daarom niet aan denken om zoiets in haar bijzijn te doen. Het is een slim kind, ze pikken alls op.
Op het gebied van intimiteit met mijn dochter erbij is een knuffel en kus genoeg. Dat doet ze ook na dus nee, ik moet er niet aan denken want de gedachte alleen al bah 🙈
3 jaar geleden
Wij hebben dat nooit gedaan. Ik zou me daar heel ongemakkelijk bij voelen. Ik heb het ook nooit gedaan toen ze nog baby waren. Dat is echt iets van mijn man en mij.
3 jaar geleden
Wij zijn intiem in de avond als hij lekker op z'n eigen kamertje ligt te slapen, anders niet. Ik zou het ook absoluut niet kunnen en willen in bijzijn van hem. En inderdaad ze krijgen echt alles mee nu zonder dat je het zelf altijd door hebt.
3 jaar geleden
Oh nee.. dit zou ik absoluut niet kunnen en willen.. ik zou mezelf er niet fijn bij voelen. Wij wachten altijd tot ze slaapt. (Op haar eigen kamer)
3 jaar geleden
Hmm.. ik vind seks hebben waar je kindje wakker bij is persoonlijk echt te ver gaan. Onze jongste heeft wel heel lang bij ons op de kamer geslapen (tot 13 maanden) en dan hadden we soms wel seks in onze slaapkamer waar zij lag te slapen. We deden dan wel héél zachtjes en hadden de lichten uit zodat ze het niet zou zien als ze per ongeluk wakker zou worden. En als ze wakker werd of een geluidje maakte, stopten we ook meteen. Maar meestal hadden we gewoon maar seks beneden op de bank, was wel zo makkelijk en ontspannen 😅
3 jaar geleden
Oh en kleintjes krijgen inderdaad echt wel meer mee dan je denkt. Mijn man gaf mij laatst spontaan een tongzoen waar de kinderen bij waren en allebei (14 maanden en 2,5 jaar) wilden toen ook ineens vol op de mond met tong zoenen..
Heb toen geprobeerd de oudste uit te leggen dat je dat alleen doet bij iemand waar je heel veel van houdt. En toen zei ze: “Maar mama, ik houd toch ook heeeel veel van jou?” 😂
3 jaar geleden
Bedankt voor jullie meningen. Misschien denken wij er inderdaad te makkelijk over… ik zag het eigenlijk meer als dat ze ziet dat papa en mama aan het knuffelen zijn en elkaar heel lief vinden. Ik zal het nog eens met mijn partner bespreken ook!
Ze slaapt bij ons in bed en is al heel vroeg wakker ook. Zodoende is het niet altijd makkelijk om een geschikt moment te vinden anders. Ik merk ook geen apart gedrag bij haar of dat ze het nadoet oid.
3 jaar geleden
Dan nog liever niet, dan met m’n kinderen erbij die ook nog eens wakker zouden zijn.
Nee sorry, voor mij ook een echte no go!!
3 jaar geleden
Nee dat kan echt niet! Dat je überhaupt opgewonden kunt raken waar je kind bij is verbaasd me.