8 Reacties

2 jaar geleden
Ik ben heel het weekend bezig geweest met een hele hoop hapjes. Groenten zijn: pompoen, bloemkool, witloof, komkommer, broccoli en champignons.
Vlees voor erbij: kip, kalkoen, varken en kalf.
Vis: zalm en pangasius.
Eenmaal alle groentehapje gekookt zijn, laten afkoelen en de verschillende soorten vlees/vis erbij en de diepvries in. Zo heb ik veel soorten groenten en allemaal met ander vlees/vis erbij.
Ik kan weer weg voor 2 maanden voor de dagen dat ons kindje thuis eet.
Ze eet het ook gewoon net zo vrolijk op als het vers is gemaakt en als het uit de diepvries is eet ze het ook net zo vrolijk op

2 jaar geleden
Ik loop er tegenaan dat eenmaal een portie ontdooit en verwarmd ze soms niet alles op eet en ik dan best veel moet weggooien. Verwarmen jullie dit wel eens opnieuw een volgende eetmoment? Kleinere porties invriezen is niet echt een optie omdat ze ook vaak genoeg het wel op eet.

2 jaar geleden
Reactie op Marsje90
Ik loop er tegenaan dat eenmaal een portie ontdooit en verwarmd ze soms nie ...
Ik maak nu nog ijsblokvormpjes of kleine bakjes, die gecombineerd een portie worden. Op dagen dat ie moe is en waarschijnlijk niet veel eet, haal ik iets minder uit. Vandaag gewone portie uitgehaald maar hij vond t niks (spinazie, geen succes tot nu toe). Dat is weggegaan. Maar zet ook vaak genoeg wat in de koelkast om nog een keertje op te warmen. Bekijk dan de volgende dag hoe t er bij staat. Tot nu toe zonder problemen nogmaals opgewarmd. (Als ie spinazie wel lekker had gevonden, maar vandaag niet op had gegeten was ik in twijfel. Heb wel eens gehoord dat spinazie nog eens opwarmen niet zo’n goed idee is)

2 jaar geleden
Reactie op Heusi
Maak je dan porties kant en klaar gecombineerd of losse stukjes die je ter ...
Alles kant en klaar.
Dus wordt gecombineerd weggestoken in de diepvries. Zo heb ik pompoen met kip en pompoen met zalm en pompoen met kalf... maar ook bloemkool met kip en bloemkool met kalf en bloemkool met zalm enzovoort.
Zo hoef ik maar 1 potje uit de diepvries te halen per dag en weet ik dat ik 36 verschillende combinaties heb zitten. Variatie genoeg lijkt me 😅