25 Reacties
4 jaar geleden
🤣😋🤪😜😝
Sorry moest ff zo hard lachen om je laatste stukje.
Maar ik kan me goed voorstellen dat je er gek van wordt al die onodige opmerkingen.
Gelukkig heb ik daar niet zo'n last van, ja een collega zei laatst je bent wel al flink bijgekomen in je gezicht😒 waarvan ik dacht JAH DUH.🤦🏻♀️
los van het fijt dat ik zoieso voor de zwangerschap ben begonnen met fitnes omdat ik wilde afvallen, woog op dat moment 96kg en was in de eerste weken toen ik nog niet wist dat ik zwanger was al afgevallen tot 92 nu sta ik pas op 97 dus veel dikker dan toen ik bij hun stage begon te lopen ben ik niet😂
4 jaar geleden
HAHA dit is zo herkenbaar!! Op de een of andere manier vinden mensen het normaal om ineens alles te mogen zeggen over het lichaam, de routines of de zwangerschap van een zwangere vrouw.
Ik ben 27 en kreeg ook de vraag of het gepland was of niet, twee miskramen hiervoor gehad dus die vraag is echt niet oké.
Daarnaast zei iemand twee weken geleden tegen me "Zo, je ziet er inderdaad ook echt een stuk dikker uit dan normaal". Ik twijfelde om te reageren met: "Bedankt, jij ook!".
Eerst irriteerde ik me dood aan dit soort opmerkingen maar nu laat ik die mensen allemaal maar lekker praten. Het is toch nooit goed, je bent of nog te mager of je ziet het nu al heeeeeel erg. Je sport of te veel of te weinig voor je zwangerschap. Je kan het toch niet goed doen. Mijn advies is lekker langs je heen laten gaan wat anderen zeggen, elke zwangerschap is anders dus je kan individueel ook echt niks over iemands zwangerschap zeggen 💕
4 jaar geleden
Hetzelfde verhaal hier! Ben 17 weken en als ik een zakje zoute chips open trek krijg ik al scheve gezichten. Is het wel goed voor de baby wat je eet? Je ziet nog niet echt een buikje hè, groeit het wel goed? En ik raak er vreselijk geïrriteerd van.
4 jaar geleden
Reactie op DemiDonnaDide
Hetzelfde verhaal hier! Ben 17 weken en als ik een zakje zoute chips open t ...
Ooh ik mocht laatst geen cup a soup maken "veeeel te zout" maar ze bood me wel een blikje coa cola aan,
vervolgens in de zwangerhap app gaan kijken en kan cup a soup gewoon eten/drinken maar die blikjes coca cola die ze me aanrijkte die kan ik beter afslaan😂🤣
Toen ik haar dat vertelde stond ze met haar vond vol tanden😬🤪
4 jaar geleden
Hahah irritant hè 😂
Dit is mijn derde zwangerschap en mijn nr.1 irritatie.., dat is mijn man
(nu werkt het natuurlijk ook niet mee dat we samen thuis werken 😂 en is mijn drempel voor irritaties iets lager)
Ik stoor me meestal aan dingen die hij NIET ziet, zoals de wasmachine die net klaar is, hij vindt dat het mijn hormonen zijn, Iedere zwangerschap weer zijn het volgens hem de hormonen…
nou als ik me aan iets irriteer is het die opmerking (en schoonmoeder af en toe) maar voor de rest trekt het gelukkig allemaal weer bij na de zwangerschap… pfff
4 jaar geleden
Reactie op Tannie_91
Hahah irritant hè 😂
Dit is mijn derde zwangerschap en mijn nr.1 irritatie ...
Ook heel herkenbaar zo'n man😏
Je zou ze achter het behang willen plakken als ze zoiets zeggen of zoals jij zegt dingen NIET ziet🤯
4 jaar geleden
Reactie op Tannie_91
Hahah irritant hè 😂
Dit is mijn derde zwangerschap en mijn nr.1 irritatie ...
Pohhh, mijn vriend kan soms al met te veel geluid eten😂😂😂 en dan word ik echt pissig😂 dat ligt dan wel aan me hormonen. Ik kan niet tegen eet geluiden maar normaal kan ik me beheersen er niks over te zeggen😂 maar nu pohhh ik word soms boos als die ‘verkeerd’ eet 😂
4 jaar geleden
Ik ben zwanger van iemand waar ik kort mee heb gedate (en nu bij me weg is sinds ik zwanger ben), klanten vragen letterlijk aan mij ‘weet je wel wie de vader is’.. 😐
Haalt het bloed onder mn nagels vandaan.
Echt mensen zijn zo enorm frustrerend en/of respectloos soms.
Ja ik snap je helemaal 🥴
4 jaar geleden
Reactie op dutchbarbergirl
Ik ben zwanger van iemand waar ik kort mee heb gedate (en nu bij me weg is ...
Meen je niet 😱 dat is echt een hele erge disrespect. Ik had gewoon een dom antwoord gegeven op een domme vraag. Ik had gewoon gezegd ja ik weet wel wie de vader is, maar ik twijfel of ik wel de moeder ben 🤷🏼♀️😂😂
4 jaar geleden
Zooo herkenbaar.... word er ook helemaal gek van.
Ik krijg ook heel vaak opmerking dat ik nog zo jong ben(20) en nog eerst moet "leven" voordat we aan kinderen moesten beginnen.
Woon nog thuis en mijn vriend/verloofde woont bij ons.... 'oei moet je niet eerst zorgen dat je op jezelf woont?' Nee juf thea ik heb hier bewust voor gekozen
'Ben je blij met de zwangerschap?' Ummm nou ja na een jaar proberen 2 miskramen verder zijn wij dolblij dat het is gelukt.
'Je zal wel moeite hebben met geen alcohol drinken' umm nee totaal nie als ik 3x per jaar 2 glazen drink is het veel😇
'Je leven gaat nu zoveel veranderen' alsof we dag zelf niet weten....
'Weet je wel wat een baby krijgen inhoud?' Umm nee vertel??🤦🏼♀️🤦🏼♀️🤦🏼♀️
4 jaar geleden
Reactie op Naomi-2208
Zooo herkenbaar.... word er ook helemaal gek van.
Ik krijg ook heel vaak o ...
Echt precies dit. Ben zelf 22 en krijg ook dit soort ongepaste opmerkingen
4 jaar geleden
Ik had ook echt zoveel verwacht aangezien ik tussen alleen maar mannen werk. Maar de enige reacties die ik krijg zijn super lief en soms wat overbezorgd. Als ik het zo lees heb ik het behoorlijk getroffen. Ik weet echt niet hoe ik met zulke opmerkingen om zou moeten gaan.
4 jaar geleden
Mensen zijn zo vervelend gelukkig ben ik niet de enige.
Mijn lijstje met vervelende opmerkingen alleen al van mijn werk. Werkte net 2 maanden op een nieuwe woongroep.
- Oh je bent zwanger weet je al of je het gaat houden? JA! 2 miskramen en 3 jaar getrouwd ja deze zwangerschap was gepland.
- Je bent al wel heel dik weet je zeker dat het er maar 1 is. Nee het zijn er ook 2... letterlijk in verwachting van een tweeling.
- Meisje je bent nog zo jong weet je zeker dat je hier klaar voor bent je bent pas 23 toch? Ik ben 26 ik zie er jong uit i know...
- Je hebt wel mazzel zeg nu ben je gelijk klaar nu je gelijk een tweeling krijg. Nu hoef je maar 1 keer 9 maanden zwanger te zijn. Mensen denken echt dat een gezin niet groter kan zijn dan 4...
4 jaar geleden
Reactie op MuppetNoor
Ik had ook echt zoveel verwacht aangezien ik tussen alleen maar mannen werk ...
Ohh, hier ook!
Allemaal collega's die oprecht geïnteresseerd zijn.. En als ik dan terugkom van een controle oprecht vragen "hoe was het?" en hun duim opsteken als ik zeg dat de baby's goed gegroeid zijn 😊
Zelfs mijn collega met 13 miskramen achter de rug is oprecht blij, maar soms ook een beetje bezorgd. Begrijpelijk, want ze weet natuurlijk uit eerste hand hoe het ook mis kan gaan (op bijv 24 weken)..
Manlief vraagt vooraan "zijn jullie al bijna thuis?" in plaats van "je" 😉
Mijn schoonmoeder daarintegen..... Die vond dat het nog veeeeeel te vroeg was om spullen aan te schaffen want het moest eerst toch nog allemaal goed gaan 🤔
En wil tegelijkertijd heel mijn huis poetsen want dat kan ik vast allemaal niet meer..
Brr, ze heeft jaren terug 1x mijn huis schoongemaakt toen ik in het ziekenhuis lag.. Géén succes! En ze begint er gewoon iedere week opnieuw over 😡
4 jaar geleden
Reactie op MMvS
Ohh, hier ook!
Allemaal collega's die oprecht geïnteresseerd zijn.. En als ...
Whahha heel herkenbaar, ook zo'n man en ook zo'n schoonmoeder 🤣