5 Reacties

3 jaar geleden

Lastig zeg, ik ben er ergens ook bang voor bij onze hond, ik denk zelf: waar moet ik de hond gelukkig mee? Het uithalen en dergelijke is niet iets wat de kat wil, maar hij voelt zich genoodzaakt denk ik. Mijn neef had dit ook en heeft toen een ander huisje gevonden en die kat heeft het weer heerlijk rustig nu, ze hebben nog altijd contact en vinden dat ze de juiste keuze hebben gemaakt. Je dochter is nu nog zo jong, ze gaat nog veel meer herrie en drukte maken. Je kunt altijd kijken of een weekje op proef ergens logeren, hoe dat dan gaat

3 jaar geleden

Geef je nog steeds (even)veel aandacht aan de kat als vroeger? Ook terwijl je dochter actief aan het rondkruipen en vertellen is? Of krijgt je kat bijna enkel nog "negatieve" aandacht? Het kan inderdaad best wel eens jaloers gedrag zijn. Probeer van je kat wat meer positieve aandacht te geven en met haar te spelen en te strelen en een snoepje te geven terwijl je dochter wat verderop zit te spelen zodat de kat voelt dat hij/zij ook nog steeds belangrijk is voor jullie!

3 jaar geleden

Ik zou denk naar de dierenarts gaan. Onze kat liet ook probleem gedrag zien naar onze dochter en heeft toch anti stress middel op recept gehad. Heeft hij 2 maanden gehad en daarna afgebouwd daarna was het over

3 jaar geleden

Reactie op Ukkietje

Geef je nog steeds (even)veel aandacht aan de kat als vroeger? Ook terwijl ...
Jaa ik probeer hem wel evenveel aandacht te geven maar het is indd wel minder als voor haar geboorte..

3 jaar geleden

Ik volg graag even mee. Wij hebben een hond en zijn gedrag is ook veranderd sinds mijn zwangerschap.. We zijn aan het rond kijken of een gedragsdeskundige ons kan helpen..