10 Reacties

één maand geleden

Onze zoon is van dezelfde leeftijd maar heeft al een lange poos dat wij bij hem moeten zitten. Eerst was het echt tot hij sliep, nu kunnen we na een paar minuten weg en blijft ie liggen. M'n vriend zegt nu dat ie nog wel even mag spelen in z'n kamer; wanneer we weg zijn klimt ie vrij snel weer in z'n bed 😆. Heeft nog wel poos z'n ogen ogen maar valt uiteindelijk in slaap.

één maand geleden

Herkenbaar, hier is het door schaduwen op de muur We zwaaien dan naar ons eigen schaduw enz tot ze het doorheeft Soms zegt ze zelfs monsters dus het kan eventueel angst zijn?

één maand geleden

Onze zoon had dit vorige week ook ineens uit het niets. Bij hem was het angst voor het donker. Ik ben toen bij hem op de kamer gaan zitten (in het donker) en hebben we samen gespeeld met zijn nachtlampje aan. Nu is het goed. Hij vind het donker nog steeds heel spannend maar voelt zich in z'n kamertje wel weer op z'n gemak.

één maand geleden

Is hier precies hetzelfde. De laatste tijd blijf ik boven tot ze slaapt maar ga ik ondertussen opruimen. Eerst gooide ik een berg schone kleren op haar commode en als ze dan moest slapen ging ik dat opvouwen en opruimen, dan viel ze zo in slaap. Langzaam aan ging ik steeds een beetje verder weg. Was opvouwen of andere dingen opruimen in een andere kamer. En nu zeg ik ik ga even wat in de container gooien en dan loop ik naar beneden. Vindt ze inmiddels ook prima.

één maand geleden

Hier ook ineens. Het ging een hele poos goed. Doorslapen en schappelijke tijd wakker. Maar sinds ruim een week nu weer gebroken nachten, 5 uur wakker.. en ineens (nog nooit om gevraagd) of de deur open mag blijven staan.. misschien toch wat meer besef van het donker en bang zijn 🥹 wel zielig maar mijn slaaptekort breekt weer lekker op 😮‍💨

één maand geleden

Reactie op Mommy2Be0322

Hier ook ineens. Het ging een hele poos goed. Doorslapen en schappelijke ti ...
Vreemd hé. Hier wilde ze vanacht ineens beneden spelen. En ze zegt alleen maar; wil niet slapen, ben niet moe. Meer krijgen we er niet uit

één maand geleden

Heel herkenbaar! Precies hetzelfde verhaal bij ons zoontje van 2 jaar en 8 maanden. 🥵🥵🥵 Hij wil niet alleen in slaap vallen en wordt vroeg wakker. Hij zet het ook echt op een krijsen! Zo te lezen iets van een slaapregressie…

één maand geleden

Reactie op Fokjedijkstra

Vreemd hé. Hier wilde ze vanacht ineens beneden spelen. En ze zegt alleen m ...
Oh wat gek zeg hier precies hetzelfde, midden in de nacht zeggen, ‘wil uit bed. Wil spelen’ 😫 vannacht weer paar keer wakker en om 5 uur klaarwakker 😭

24 dagen geleden

Onze dochter ook! Ben ook bang dat het allemaal met het Sinterklaas periode te maken heeft. Ze gaat 2 dgn naar de Peuterspeelzaal en het thema is vanaf afgelopen week sinterklaas. We moesten de camera verstoppen, wil ineens niet meer zelf inslaap vallen. Schreeuwend en huilend wakker worden minden in de nacht.

24 dagen geleden

Reactie op Sabrina Lasaroms

Onze dochter ook! Ben ook bang dat het allemaal met het Sinterklaas periode ...
Oh wat deze periode wel niet te weeg brengt 😟 bij ons begon het gedrag ook echt te veranderen na de wintertijd, toen SintMaarten, nu Sinterklaas, straks Kerst en dan nog het Oud & Nieuw. Tis ook niet vreemd dat het voor deze leeftijd on(be)grijpbaar is 😮‍💨