6 Reacties

2 maanden geleden

Dit is echt een fase. Hier gooien ze ook een hele bak met speelgoed op de kop om vervolgens uit een andere bak iets te pakken waar ze wel mee spelen. Ik laat het tot we stoppen met spelen en dan is het opruimen. Overigens hanteer ik nu ook weleens de tactiek 'als jullie niet opruimen dan ruimte mama alles op, maar dan wel in de prullenbak'. Dit doe ik alleen als het echt te gek is en ze echt niet gaan opruimen 馃槄 Dan zijn ze ineens heel snel 馃

2 maanden geleden

Reactie op Mx3

Dit is echt een fase. Hier gooien ze ook een hele bak met speelgoed op de ...
Dit doe ik ook al, maar dan zegt hij 'ja ga maar in de vuilbak gooien'.

2 maanden geleden

Het gaat hier nog niet vlekkeloos maar proberen consequent te zijn: "als je met dit wil spelen moeten we dat eerst opruimen". En tijdens het opruimen zingen we een belachelijk zelfverzonnen liedje maar we gaan er allemaal lekker op 馃槀 Al bestaan er ook opruim liedjes. Bij de opvang gebruiken ze die en we kwamen er niet achter hoe t liedje gaat dus zelf wat van gemaakt 馃槀

2 maanden geleden

Hier wordt er gewoon uitgebreid gespeeld. Ja, soms ligt er overal wat. Maar als ik hem steeds uit zn spel haal om op te ruimen, ben ik daar de hele dag druk mee. Hier wordt er opgeruimd als we langere tijd wegmoeten en daarna mogelijk geen tijd meer is om verder te spelen, of als het avond is en hij naar bed gaat, of als hij bijv met z鈥檔 hindernissenbaan wil spelen terwijl de hele grond bezaaid is. We ruimen 9/10 keer samen op. Ik geef hem vaak duidelijk instructies; pak jij de kraan en shovel, dan ruim ik dit of dat op. Complimenteren en door met het volgende; waar horen je klus-spullen? Ik zie nog x op de grond in de keuken. Race nog 1 rondje met je loopfiets en dan is t klaar. En soms, als ie dwars of moe is, weet ik dat t sneller gaat als ik t zelf doe 馃槈

2 maanden geleden

Reactie op JsdB

Het gaat hier nog niet vlekkeloos maar proberen consequent te zijn: "als je ...
Misschien nijntje optuimlied die hebben ze hier op de opvang..

2 maanden geleden

Reactie op Heusi

Hier wordt er gewoon uitgebreid gespeeld. Ja, soms ligt er overal wat. Maar ...
Dit is precies zoals wij het ook doen inderdaad, werkt tot nu toe het beste. Mijn vriend ruimt ook vaak tussendoor op en ik roep altijd.. je lijkt wel gek je laat hem 1 ding opruimen en trekt met z'n andere hand vervolgens het volgende er al weer uit..馃き