28 Reacties

4 jaar geleden

Ik was alles op 30 graden, met 0% wasmiddel van AH (eigen merk). Ik doe er nog een klein scheutje wasverzachter bij (Robijn Zwitsal, wel niet 0%). Ik maak geen gebruik van de droger, dus kan daar helaas geen antwoord op geven. 😊

4 jaar geleden

Even op de labels kijken, de lakens van het bed, hydrofiel luiers kunnen vaak wel op 60°. De dekens is wat verschillend, ene 40 en andere 60. En op het label staat ook vaak wel wat in de droger kan of niet. Kleding ben ik zelf voorzichtig mee en doe ik niet in de droger. Hydrofiel luiers wel.

4 jaar geleden

Ik was alles van kleertjes op 40° samen met onze kleren.

4 jaar geleden

Reactie op Maddie95

Ik was alles op 30 graden, met 0% wasmiddel van AH (eigen merk). Ik doe er ...
Ik was alles volgens de labels. Bij ons gaat bijna niks in de droger. En ook echt geen wasverzachter. Ik kan zelf ook niet zo goed tegen wasverzachter, maar kleintjes al helemaal niet. Dat gaat jeuken bij zo'n gevoelig huidje. Mag ik vragen waarom je juist 0% wasmiddels gebruikt en dan wel zwitsal wasverzachter? Dan heeft het ook geen zin om 0% te wassen?

4 jaar geleden

Volgens mij kan babykleding en vooral rompers altijd wel warm gewassen worden ivm doorlekken.. ik gebruikte bij m’n dochter neutral voor de eerste wasjes (niet heel strikt, gewoon t pak opgemaakt) en die ga ik nu weer kopen

4 jaar geleden

Ik was echt alles van de baby op 30 graden. Het meeste wat ik heb aan spulletjes mag ook niet warmer dan 30/40, dus ik vind het teveel gezeur om die paar dingetjes die wel mogen dan wel warmer te wassen. Droger ga ik voor de babyspulletjes alleen gebruiken voor de hydrofieldoeken. Onze eigen spullen gaan wel altijd in de droger en die van baby uiteindelijk ook wel, maar nu zitten er ook nog veel dingen tussen die niet in de droger mogen (wolletjes etc), dus dan is gewoon alles uithangen makkelijker.

4 jaar geleden

Reactie op Esmaee

Volgens mij kan babykleding en vooral rompers altijd wel warm gewassen word ...
Maar nu het nog schoon is, gewoon op 30

4 jaar geleden

Nu de eerste was, alles op 30 graden met maar een klein beetje wasmiddel en alles in de droger omdat het wassen sneller gaat dan drogen aan het wasrek en ik anders geen ruimte heb. Behalve de luiers, die gaan ook nu al aan het wasrek. Straks een 30 en een 60 graden was, alles drogen aan het wasrek, binnen of buiten afhankelijk van het weer.

4 jaar geleden

Alles 60 graden gewassen met persil sensetive daarna kort in de droger.

4 jaar geleden

Ik mik alles in de droger 🙈😂

4 jaar geleden

Ik was alle babykleding die niet nieuw is eerst gewoon met onze dingen mee. Nu alle baby kleding nieuw (en tweedehands dus 2e keer) op kleur gesorteerd en 40graden met neutral. Uithangen gewoon aan het rek want bijna niks mag in de droger. We gaan wel alles strijken de eerste keer. Beddengoed en alles wat heter mag heb ik allemaal in dezelfde kleur tinten gekocht zodat ik alles in 1x heet kan wassen en in vervolg ook meerdere dingen heet samen kan wassen. Vond ik wel slim van mezelf 😂. En heb sowieso een voorkeur voor mintgroen, groen, grijs tintjes dus makkelijke keuze haha

4 jaar geleden

Ik mik alles in de droger 🙈😂
Hier nog een 🙋‍♀️🙈

4 jaar geleden

Ik zou als het niet hoeft geen kleding in de droger doen. Bij m’n dochter na een tijdje wel gedaan (is ook vaak veel praktischer) maar ik merk dat kleding er echt veel sneller van achteruit gaat. Verder was ik alles na de eerste weken gewoon mee op 30/40 met onze spullen. Eerst een paar weken neutral wasmiddel om het huidje niet meteen aan van alles bloot te stellen.

4 jaar geleden

Ik heb alles met Neutral gewassen op 40 graden en vervolgens de kleertjes gestreken. Op sommige labels staat dat je niet mag strijken dus als je twijfelt zou ik dat aanhouden. Dat is meestal met dekens enzo

4 jaar geleden

Gewoon als normale kleding behandelen. We wassen standaard met neutral, ik overweeg overstap naar AHpuur Kleding strijk ik vrijwel niet. Hydrofiele doeken strijk ik niet, dan nemen ze minder vocht op

4 jaar geleden

Reactie op Mx3

Ik was alles volgens de labels. Bij ons gaat bijna niks in de droger. En oo ...
Dat dacht ik dus ook 🙈

4 jaar geleden

Ik was alles gewoon met ons normaal wasmiddel, bij de 1e ook gedaan en geen problemen mee gehad 🙂 Drogen aan t droogrek. en straks alleen de babywas apart wassen. Ik was alles behalve beddengoed/handdoeken op 40 graden en sorteer niks op wit/zwart/kleur enz 😅

4 jaar geleden

In principe kan alles in de droger 😅 maar of het goed is voor de kleding? Nu heb ik de kleding van mijn zoontje van zolder gehaald (hadden we bewaard en we krijgen nog een zoon) en gewassen op 40 met normale waspoeder en verzachter en in de droger gedaan. Aangezien ze er snel uitgroeien zal het niet vaak in de droger gaan en het hangt er vanaf hoe het uitkomt of ik het wel/niet ophang of in de droger kwak 😇 Ik vind dat je het jezelf niet te moeilijk moet maken straks! Je hebt wel wat anders aan je hoofd 😜

4 jaar geleden

Beddengoed, hydrofiele luiers etcetera gaat wel op 60 en sowieso in de droger. Anders kom ik echt om in de was.

4 jaar geleden

Bedankt allemaal voor de reacties!