5 Reacties

23 dagen geleden

Ik lees mee mijn zoon van 2 jaar en 9 maande precies het zelfde bij zijn zusje van 1 jaar en 4 maanden. Een aantal x per dag.

21 dagen geleden

Hier ook af en aan onwenselijk gedrag tussen broers en zussen hoor! De oudste 2 zijn 9 en 5, mijn zoon van 2 is hun “half broertje”. Vooral de kleine heeft vrij losse handjes. De andere 2 kunnen ook snel boos reageren en wel lelijk naar hem of elkaar doen. Ik denk bijna dat je het niet tegen houdt. Het lijkt wel een manier om hun grenzen aan te geven al is dat de verkeerde. Hier blijven we benoemen dat je elkaar niet op die manier aanraakt en praat met je mond als je iets niet leuk vindt. Bij slaan, schoppen, bijten, krabben mogen ze afkoelen op de trap. Er is een boekje over die we hier lezen waardoor ook de jongste begrijpt was afkoelen betekend. Soms als hij boos is gaat hij uit zichzelf op de trap zitten.

20 dagen geleden

Hier hetzelfde met mijn bijna 3 jarige en 8 maanden oude baby. De oudste gaat ook op hem hangen, knijpen, haren trekken, duwen, prikken etc. Ik zeg ook telkens zachtjes doen hij is nog maar een baby… ik weet ook niet wat ik meer kan doen. Hier thuis wordt het er ook niet leuker op

19 dagen geleden

Ik heb twee jongens in dezelfde leeftijd als die van jou en hier is het ook aan de orde. Zo vaak als de jongste lief aan het spelen is, komt z’n broer hem lastigvallen en dan is het natuurlijk huilen. Ik heb niet echt tips. Maar dan voel je je in ieder geval niet alleen in deze situatie 😅

één dag geleden

Ooh wat een opluchting om jullie reacties te lezen. Ik struggle hier ook echt enorm mee. Vind het ook zo zielig voor de kleine.. "gelukkig" gaat die nu terug slaan maar man man je bent geregeld scheidsrechter in een kooigevecht lijkt het wel 🫣😵‍💫🫠 ook ècht geen idee hoe je het aan kan pakken. Alles wat hierboven benoemd is probeer ik ook maar helaas nog geen resultaat...