Lieve mede mama’s,
Ik zit even met mijn handen in het haar. Misschien is er herkenning, tips, of advies van mensen die ervoor hebben gestudeerd:
Mijn dochter van bijna 3 blijft haar kleine broertje van bijna 1 maar vervelend. Ze slaat, duwt, trekt, gaat op hem zitten, pakt steeds zijn hoofd vast, gaat achter hem zitten en trekt hem achterover… in ieder geval onwenselijk gedrag.
Wij blijven maar zeggen dat het niet mag, halen haar weg uit de situatie, zeggen dat ze zachtjes moet doen, ze moet soms even op de gang.
Maar iedere dag herhaalt het zich weer. Ik bkijf aan het mopperen, mijn baby blijft aan get huilen. Het maakt dat ik de dagen thuis gewoon niet leuk vind, het is niet gezellig.
Ze krijgt echt meer dan genoeg aandacht, als de kleine in bed ligt dan spelen we samen (want alleen spelen lukt ook niet..).
Ze was nog geen twee toen haar broertje is geboren dus je zou zeggen dat ze wel gewend is aan aandacht delen. Ik merk aan mezelf dat ik steeds bozer wordt als ze het weer doet, en niet rustig kan blijven. Gewoon frustratie omdat het keer op keer gebeurd en het niet door lijkt te dringen dat het niet mag.
Heeft er iemand tips hoe hiermee om te gaan?