17 Reacties

één jaar geleden

Ik blijf kolven, maar wel 1x. Ik doe dat rond de lunch. Ik werk in het onderwijs en mijn team is super supportive en pro borstvoeding, dus ik krijg alle ruimte om dat te doen. Er komt een onderwijs assistent in de klas. Het duurt 20-30 minuten. Ik realiseer me heel goed dat dit heel fijn en tof is en dat het ook anders zou kunnen zijn

één jaar geleden

Ik kolf ook nog 1x per dag en mag dit tijdens werktijd doen van mijn werkgever. Ik werk ook meestal tijdens het kolven, dus hij kan weinig kritiek hebben 🙈 als dat niet zo was geweest had ik het tijdens de lunchpauze gedaan.

één jaar geleden

Ik ben zelfstandige, dus kan gelukkig 2x blijven kolven. Nadeel is natuurlijk dat dat altijd al onbetaald is geweest. Maar ik kolf standaard te weinig tov wat m'n dochter drinkt, dus voorlopig blijf ik nog wel 2x kolven.

één jaar geleden

ik wil naar 3 voedingen gaan tegen die tijd en dan 1x kolven in de middagpauze. dan maar kolven met een boterham voor mijn neus 😂

één jaar geleden

Ik loop hier ook tegenaan, dochtertje is net 8 maanden. Is 1x kolven genoeg voor een fles bij jullie? En geen last van stuwing? Ik moet nu nog echt 3x kolven op een werkdag en dan nog heb ik eigenlijk te weinig. Ik vrees dat ik met 1x niet uit de voeten kan

één jaar geleden

Ik zit er ook aan te twijfelen. Ik weet dat ik met 1x kolven niet genoeg zal hebben voor 2 flesjes (en die wil ik nog wel even geven). Dus of ik ga kv introduceren om het tekort op te vullen of ik blijf 2 keer kolven. Maar ben dat kolven echt zoooooo zat. Maar weet ook nog van m’n oudste dat toen ik stopte met kolven op werk (rond 11 maanden) m’n productie binnen 4 weken weg was… keuzes keuzes keuzes. Van onbegrip of kritiek zou ik me niks aantrekken

één jaar geleden

Mijn dochtertje is volgende week 9 maand. Ik mag dit jaar nog 3x kolven op een dag betaald. En vanaf januari ga ik 2x kolven 1x is mijn eigen tijd (pauze) andere x betaald mijn werkgever. Zo dankbaar voor zo'n fijne werkgever🙏 en gelukkig heel veel voorraad in de vriezer. Mocht ik niet genoeg kolven op het werk.

één jaar geleden

Ik kolf 1 maal, tijdens mijn pauze half1, bevalt mij nog prima en wil het minstens tot 1 jaar volhouden.

één jaar geleden

Ik probeer vanaf 9 maanden nog 2 x per dag te kolven zodat ik met mijn kleine voorraad nog ten minste tot 1 jaar volledig bv kan geven tot we kunstvoeding moeten introduceren. En na 1 jaar denk ik afbouwen naar 1 x per dag. Wat ik me afvraag, als je 3 dagen 1 x per dag kolft terwijl je kindje meerdere voedingen krijgt en je de overige 4 dagen wel gewoon volledig bv geeft blijft je productie dan op peil? Iemand met ervaring? 😄

één jaar geleden

Reactie op SHY2021

Ik probeer vanaf 9 maanden nog 2 x per dag te kolven zodat ik met mijn klei ...
Na 1 jaar hoef je geen kunstvoeding meer te introduceren he! Dan mag je eventueel aanvullen met yoghurt of andere zuivel, of plantaardige melk etc. Is ook ons eerste doel, dan zien we wel verder. Ik hoop en denk wel dat hoe ouder onze kindjes worden, hoe stabieler je productie is om op werkdagen maar 1x te kolven en thuis gewoon vaker te voeden.

één jaar geleden

Reactie op ND93

Na 1 jaar hoef je geen kunstvoeding meer te introduceren he! Dan mag je eve ...
Goed dat je het zegt, had daar helemaal nog niet aan gedacht 🤣

één jaar geleden

Reactie op SHY2021

Ik probeer vanaf 9 maanden nog 2 x per dag te kolven zodat ik met mijn klei ...
Ja meestal trekt dat zichzelf wel recht. Hangt er een beetje vanaf wanneer je productie stabiel is. Ergens tussen de 9-12 maanden voor de meeste vrouwen (bij mij bij mijn vorige met 11 maanden dus niet helaas). Als het niet stabiel is merk je dat snel genoeg. Dan gaan ze weer regelen op de dagen dat je niet werkt om het op te krikken

één jaar geleden

Bij mij nu ook nog drie weken recht op betaalde bv pauzes… Ik neem om 11u en 15u telkens 30 min pauze. Schema: 7u live bv 11u kolven 15u kolven 18u30 live bv Ik weet ook echt niet wat ik moet doen 😕 Wil zo graag tot ze 1 jaar is zeker bv kunnen geven 🥰

één jaar geleden

Ik kolfde nog maar 1x overdag op het werk. Ben ik nu aan het afbouwen. Ik ga voor s ochtends en s avonds (en s nachts) bv geven en voor de rest kv en vaste voeding. Hoop op deze manier bv nog heel lang vol te houden. Zoontje doet het hier ook super goed op. En ik hou ook meer energie over :)

één jaar geleden

Op welke tijdstippen kolven jullie met drie keer?

één jaar geleden

Ik ga er vanuit dat ik een chille werkgever heb en dat ik gewoon door mag kolven. Ik werk ook vaak genoeg over..en heb de 2u die ik per dag nu voor het rusten/kolven heb nooit max gebruikt en daarbij.. ik heb nooit een probleem gemaakt van het ontbreken van een kolfkamer en gekolft tijdens vergaderingen omdat ik 'erbij moest zijn' nu mag hij ook niet moeilijk doen 😉 Maar snap dat niet iedereen dat heeft. Ik zou dan osv uren opnemen en alsnog kolven zovaak als dat nodig is. Ik kolf op het werk 15min per keer, meestal 2x dus zo veel is het nou ook weer niet.

één jaar geleden

Reactie op Marjooo

Op welke tijdstippen kolven jullie met drie keer?
Ik kolf nu om 10, 1 en 4. Hopelijk kan ik naar 11 en 3, en kan ik mijn uur pauze verdelen. Ik heb helaas niet een hele chille werkgever dus ik twijfel of ik mijn pauzes mag/kan verplaatsen 😐 anders wordt het verlof opnemen idd