18 Reacties
4 jaar geleden
Wij doen helemaal geen kruiken meer in bed na de eerste week. Bedje voorverwarmen is genoeg. Ik voel voor elke voeding de temperatuur in zn nekje. Hij slaapt wel onder 3 dubbele dekentjes, pyjamatje en romper met lange mouwen, sokjes en mutsje 馃槀. Kruik vond ik eng en wilde ik zsm afbouwen. Hij ligt wel lekker zo in zn warme nestje haha
4 jaar geleden
Ze is nu 7 weken, leg elke avond nog steeds kruikje in de bed zodat als ze naar bed gaat, lekker is voorverwarmd, dat als ze na de laatste voeding half slaperig lekker warm weg gelegd word.
4 jaar geleden
Reactie op Kim-regenboogbaby
Wij doen helemaal geen kruiken meer in bed na de eerste week. Bedje voorver ...
Heeft die het dan niet veel te warm? Hier slaapkamer op 20 graden gebracht en gewoon pyama en slaapzak
4 jaar geleden
Hier al geen kruiken meer na dag 6. Temperatuur houd ze zelf goed. Doe enkel voorverwarmen als ik het niet vergeet. Ze ligt in haar kleding+puckababy en lakens en deken. Is nu 3 weken oud.
4 jaar geleden
Onze kleine is twee毛nhalve week, nu 3150 gram.
Overdag kleertjes, in huis muts af, het is in huis 19,5 graden.
Op slaapkamer is het ongeveer 17/18 graden.
Voor de nacht ligt hij in meyco swaddle (sinds gisternacht), heeft een mutsje op, en nog 1 kruik.
Ik denk dat de kruik eerdaags niet meer nodig is, tegelijk voelt hij niet overdreven warm.
We warmen de kruik tussendoor niet meer op. Dus in de voornacht heeft hij warme kruik, later heeft het niet veel zin meer.
4 jaar geleden
Zoon is 4+1 4,3kg, sinds een week alleen nog voorverwarmen met een kruik. Slaapt in 2lagen kleding, laken en dik deken. Op de slaapkamer is het ong 19 graden. Gaat prima, hele constante lichaamstemp
4 jaar geleden
Reactie op Marjolein_-
Heeft die het dan niet veel te warm? Hier slaapkamer op 20 graden gebracht ...
Slaapkamer is 17-18 graden zoals aangeraden staat en we doen dit nu 4 weken al zo en het bevalt prima. Het zijn dunne dekentjes hoor met minder is het nu nog te fris. Had ook 1 dikker dekentje kunnen doen met een hogere tog waarde komt op hetzelfde neer.
4 jaar geleden
Onze meisjes zijn 6 weekjes. We verwarmen het bedje voor. Leggen dan de kruikjes boven de deken tegen hun aan. We verwarmen voor zodat de niet van een warme huid opeens in een koud bedje komen.
4 jaar geleden
Reactie op Kim-regenboogbaby
Slaapkamer is 17-18 graden zoals aangeraden staat en we doen dit nu 4 weken ...
Ons werd 20 gezegd 馃槀 ook door t internet. Moeilijk al die verschillende info
4 jaar geleden
Reactie op Marjolein_-
Ons werd 20 gezegd 馃槀 ook door t internet. Moeilijk al die verschillende in ...
Ach joh als je kindje goed voelt en jullie ook is het prima! Ik kan zelf niet slapen met 20 graden hoor pff heet haha
4 jaar geleden
Denk dat je gewoon moet proberen. Hou eerst 1 kruik weg. Als dat goed gaat kan je eens de kruik met warm kraanwater maken ipv gekookt water. Gaat dat goed, dan doe je geen kruik meer. En als dat goed gaat laat je het mutsje af.
Telkens bij de nachtvoeding even temperaturen. Koelt ze teveel af, dan is een kruikje zo gemaakt en een mutsje gauw opgezet.
4 jaar geleden
Bij mij is ze drie weken. In de kraamweek kon ze zich goed op temperatuur houden, dus de kruiken hebben we bijna niet nodig gehad. Na de kraamweek heb ik ze niet meer aangeraakt. Mutsje heeft ze nu aantal dagen niet meer op. Eigenlijk gewoon vergeten 馃檲 maar ze voelt ook niet alsof ze dat nodig heeft. In het nekje kun je goed voelen hoe de baby het heeft. Dus als je even snel wil controleren of ze het warm/ koud hebben dan kan dat daar. Kamertemperatuur is wel rond de 20 graden