7 Reacties
4 jaar geleden
Ik heb het ook even gebruikt voor mijn kleine. Hij kreeg er niet meer krampjes van dan dat hij al had maar het duurt wel een paar dagen voordat je echt verschil merkt. Ik weet niet of je bv of fv geeft maar ik ben overgestapt naar nutrilon omneo omdat hij niet tegen andere merken kan dus misschien zou dat de oorzaak ook kunnen zijn en dan hoef je de lactulose ook maar heel even te gebruiken
4 jaar geleden
Reactie op alleenstaandemama2001
Ik heb het ook even gebruikt voor mijn kleine. Hij kreeg er niet meer kramp ...
Ja ik geef ook fv.. wij deden eerst de grwone nutrilon en nu op advies van het cb naar pepti sinds dinsdag. Huilen is alleen maar erger geworden..
4 jaar geleden
Ja ik geef ook fv.. wij deden eerst de grwone nutrilon en nu op advies van ...
Het is altijd 2 weken even wennen aan nieuwe voeding maar misschien kan je in overleg omneo nog proberen als het zo erg blijft. Het is zo vervelend om je kindje in pijn te zien 😞
4 jaar geleden
Zelf geen fijne ervaring met lactulose. Tis een soort laxerend middel. Wij waren veel meer tevreden met forlax. Dat voeg je toe aan de voeding en zorgt er voor dat de ontlasting zelf zachter wordt dmv vezels die de ontlasting van meer vocht voorzien. Is ook te verkrijgen via recept.
4 jaar geleden
Reactie op bianca0856
Zelf geen fijne ervaring met lactulose. Tis een soort laxerend middel. Wij ...
Oke! Waarom waren jullie niet tevreden?
4 jaar geleden
Wij gebruiken sinds dinsdag lactulose voor onze dochter. Ze heeft iets meer krampjes, maar dat is echt gering. Qua ontlasting merken we sinds gisteren dat het zachter is en dat ze er minder moeite voor moet doen. Eerst kon ze een uur persen en kwam er een klein keuteltje uit. Nu is het weer vloeibaar en hoeft ze er weinig voor te doen
4 jaar geleden
Oke! Waarom waren jullie niet tevreden?
Gaf nog meer krampen en het prikkelt de darm van boven af terwijl er van onder een verstopping zat. Daardoor was het voor onze jongen echt niet fijn. Ook bleef hij langere tijd last houden van moeite met poepen en was dan frequent laxerende middelen geven geen fijne oplossing. Daardoor forlax gekregen van het ziekenhuis zodat op een minder heftig manier zijn probleem Verzacht werd