7 Reacties

3 maanden geleden

Ik zou persoonlijk ‘s morgens laten uitslapen. 8u30: vertrekken 11u30: pauze + lunch 12u15: vertrekken (hopelijk dan zijn middagdutje) 15u00: pauze … Ik heb op Temu zo’n bezigheidsbord gekocht, heel leuk en is mijn dochter tijdje bezig of raamstickers. In slechtste geval gebruik ik youtube premium of youtube kids en kijkt ze even paar tekenfilmpjes.

3 maanden geleden

Ik zou persoonlijk vroeg vertrekken. Is nog donker en denk dan dat je zoon zo weer slaapt. En miss tablet mee met filmpje. Of idd zo'n bezigheidbord of mini kadotjes onderweg.

3 maanden geleden

Wij zijn toevallig net terug, Ook frankrijk rit van 10 uur. Wij zijn om 4 uur snachts vertrokken alles ingeladen en ons zoontje als allerlaatste in de pyama in auto stoeltje gezet. Is vrijwel meteen doorgaan slapen tot half 9. Rest van de rit af en toe op plekje gestopt met klein speeltuintje. En daarbij paar nieuwe kleine dingen gekocht waar hij zich mee kon vermaken in de auto. En doordat nieuw was heeft hij zich er nog lang mee geamuseerd. Hele autorit heb ik hem niet gehoord. En natuurlijk nog af en toe juf roos op de radio mee gezongen 🤣

3 maanden geleden

Hoi, Deze zomer hadden wij 8,5 uur gereden met 3 tussenstops. Start gewoon om half 8 in de auto. Rond 11 uur even koffie bij mc Donalds, zodat de kids konden spelen. Om 13.30 naar een grotere buitenspeeltuin gereden op de route en daar 45 minuten gespeeld (lunch in de auto) en daarna rond 15.30 nog een korte stop. Dat was goed te doen. Vooral de middag stop met speeltuin was een aanrader. Iedereen weer even opgeladen. En die extra tijd is het echt waard, want we kwamen gewoon gezellig aan op bestemming. Qua vermaak: nieuw paw patrol kleurboek met stiftjes (action😅), veeeeeel liedjes onderweg op Spotify, lunchtrommel met snacks en die blijven aanvullen 😅 dag van tevoren hadden we samen boodschappen gedaan en leuke spiesjes gemaakt met kaas, worst, komkommer, maar ook een spiesje met aardbei en poffertjes. Die waren echt een feestje in de auto (poffertjes werden wel droog, dus zou nu iets anders kiezen). Dus maak er vooral een feestje van, stop een x extra en geniet dus ook van de rit. Dan is het gewoon heel gezellig. Lekkere snoepjes laten uitzoeken helpt misschien ook.

3 maanden geleden

Wij zijn met een baby van 10mnd en peuter van 2,5 naar zuid frankrijk gereden. Eerlijk gezegd gewoon om en om gereden rond 2 a 3 uur, en zij moesten maar mee in ons ritme ipv andersom 😅 Wij om 05:30 opgestaan en auto ingeladen. Om 06:00 kids eruit gehaald (zijn meestal rond 6/half 7 wakker). Baby een fles en de rest in de auto gegeven. Baby deed ipv 2 lange dutten, 3 kortere en de peuter gewoon 1 lange slaap wanneer ze moe was. Bij de stops gewoon ff snel plassen, luiers en wisselen. Ben liever snel op bestemming 🤭

3 maanden geleden

Reactie op Appelcake

Wij zijn toevallig net terug, Ook frankrijk rit van 10 uur. Wij zijn om 4 ...
Dit wil mijn man ook. Vroeg vertrekken. We verwachten ook wel dat ons zoontje wel weet doorslaapt. Kwam je niet in de problemen met het middagdutje en het slapengaan ' s avonds?

3 maanden geleden

Reactie op Ladysoul

Dit wil mijn man ook. Vroeg vertrekken. We verwachten ook wel dat ons zoon ...
Hij heeft zijn middag dutje overgeslagen toen, dacht eerst even speeltuintje en dan middagdutje nog in de auto, maar hij was te nieuwsgierig, savonds is hij gewoon wat eerder gaan slapen. Wat prima ging. Wij waren om half 3 uiteindelijk daar. Terwijl 10 uur rijden was. Als je optijd vertrekt ben je misschien optijd daar voor z'n middag dutje. Wij hebben trouwens wel nergens file of vertraging opgelopen 😊