26 Reacties
4 jaar geleden
Reactie op Druppels
Ik gebruik een zwangerschapskussen wat wel een beetje helpt. Vaak van kant ...
Oke ik ga dit ook proberen want is echt niet leuk meer deze pijn. Onderrug doet ook zeer ,
4 jaar geleden
Ik was voor deze pijn laatst bij een bekken fysio en het bleek dat mijn bekken gelukkig helemaal in orde zijn maar zij heeft me wel dringend geadviseerd om geen nacht meer zonder voedingskussen tussen mijn benen te slapen. Ze liet ook zien hoe je dan het beste kan liggen (het kussen moet tussen je benen vanaf boven tot aan je tenen terwijl ik het eerder alleen tussen m'n knieën hield) en het helpt me enorm! Veel minder pijn in de ochtend nu!
Het advies is trouwens om dit ook na de bevalling nog enkele weken te blijven doen om je bekken rust te geven.
4 jaar geleden
Ik heb hetzelfde! Slapeloze nachten.. blijf maar draaien van zij naar zij ☹️ helaas werkt een voedingskussen niet bij mij. Mijn fysio vertelde dat het de spieren zijn die over de heup en bil lopen. Het enige wat helpt bij mij is écht rustig aan doen gedurende de dag. Lastig kwaaltje!
4 jaar geleden
Ik heb dat ook ja. En mijn schouders gaan ook zeer doen van op mijn zij liggen. Als ik aan het eind van de nacht echt geen houding meer kan vinden, ga ik half overeind tegen het hoofd bord zitten met kussens in mijn rug en mijn voedingskussen dubbel onder mijn knieën. Dan lig ik in een soort nestje 😋 Zo kan ik het laatste deel van de nacht nog even relaxed slapen. Maar over het algemeen is het echt prut slapen en ben ik blij dat mijn verlof vandaag in gaat 🙈
4 jaar geleden
Ik slaap ook al een hele tijd met voedingskussen, maar ik merk nu juist dat het zonder kussen beter gaat. Heupen, knieën en schouders deden zeer aan het einde van de nacht maar zonder kussen heb ik er iets minder last van. Maar prettig is het nog steeds niet. Ik denk dat ik ook mijn matras eens ga keren, omdat er nu veel meer gewicht op 1 plek ligt. Ik lig helemaal in een kuil.
4 jaar geleden
Reactie op Gemini1806
Ik heb hetzelfde! Slapeloze nachten.. blijf maar draaien van zij naar zij ☹ ...
Ik heb ook last van diezelfde spieren, ik heb een stuit kussen waar ik overdag op zit, het is vóór 90% verbeterd daardoor. Plus de bekkenfysio maakt het elke week los, dat scheelt ook
4 jaar geleden
Ja vreselijk hier ook. Ik lig al op een winterdekbed en slaap met een Voedingskussen. Nog steeds veel pijn en kan me geen houding meer geven. Lig soms vanaf half 2 al wakker. Gisteren voor het slapen gaan paracetamol genomen en dit hielp wel echt goed. Vannacht weer een keer redelijk kunnen slapen.
4 jaar geleden
Hier week 39 en ook sinds 2 weken veel wisselen tijdens de nacht vanwege een soort verkramping in de heup waar ik op lig. Gedurende de zwangerschap meermaals voedingskussen geprobeerd, maar ik vind het maar een onding.. vooral als je vaak wisselt van zij in de nacht is het heel onhandig. Ben ook zo blij als ik straks weer lekker op m’n buik of rug kan liggen!