21 Reacties
4 jaar geleden
En een variatie op Lotte? Liselot, marlot, Charlot. En dan roepnaam kan altijd nog lot / Lotte zijn
4 jaar geleden
En een variatie op Lotte? Liselot, marlot, Charlot. En dan roepnaam kan alt ...
We zijn gaan twijfelen omdat er maar een school/opvang is en de kinderen dus ongeveer 12 jaar lang met veel naamgenootjes in de groep zitten.
4 jaar geleden
Ik vind Lotte leuker, maar snap je dilemma. Ik vind de geopperde marlot of marlotte ook heel leuk, en dan kan je als afkorting altijd lot of Lotte gebruiken
4 jaar geleden
We zijn gaan twijfelen omdat er maar een school/opvang is en de kinderen d ...
Ik zat altijd met een andere Lotte in de klas en in de parallelgroep zat nog een Lotte. Ik vond dat nooit erg. Ik ken héél veel Lottes van mijn leeftijd. Allemaal leuke mensen 🤭
4 jaar geleden
Mara is een mooie naam, maar realiseer je dat de betekenis "bitterheid" Of "zee" is.
De eerste betekenis vind ik niet mooi, tweede neutraal.
Maar als je het gewoon hoort, is het echt wel een mooie lieve zachte naam
Mara
4 jaar geleden
Persoonlijk vind ik mara leuker, misschien omdat iets minder voorkomt, maar is natuurlijk altijd persoonlijk naam kiezen. Heb zelf nu ook een naam die voorkomt in de top 10 en dan denk is dat wel leuk, maar uiteindelijk is dit toch echt onze eerste voorkeur, dus ja de kans dat ze straks misschien naamgenootjes om de heen heeft, is groot.
4 jaar geleden
Reactie op Heusi
Of een dubbele naam: Mara-Lotte. Mijn collega heeft haar dochter destijdS I ...
Om er een dubbele naam van te maken is inderdaad heel leuk en apart! Ze passen allebei ook goed bij elkaar
4 jaar geleden
Mara prachtig, hier ook op het lijstje maar afgekeurd door manlief haha. Lotte ook heel mooi, maar hoor ik hier ook veel! Aan de andere kant als Lotte voor jullie de naam is en juist voelt, gewoon doen! Wij kiezen waarschijnlijk ook een naam die buren van ons verderop ook gekozen hebben voor hun dochter die dit jaar geboren is (we hebben verder geen contact trouwens).