29 Reacties

4 jaar geleden

Ik heb een enkele, dus ik kan je helaas geen advies geven. Wel kan ik je advies geven wat betreft je zorgverzekering. Krijg je van hun een deel vergoed? Dat scheelt ook weer wat in de kosten. Ik kreeg 75 euro terug. 😊

4 jaar geleden

Ik heb deze kolf en hij werkt perfect! Ik kolf 8x per dag de hele voeding af en gebruik hierbij ook de kolfbh. Hierdoor kan ik gewoon nog alles doen tussendoor omdat m'n handen vrij zijn en hij mee draagbaar is. Wel heeft hij kabels maar daar heb je geen last van, omdat je het apparaatje zelf dus mee kan nemen. Mijn vriendin heeft er 5 jaar geleden ook 1 gekocht en voor 2 Kids beide 1 jaar fulltime gekolft en die doet het ook nog steeds. Daarnaast heb je ook garantie op ze:) ik zeg zeker weten doen!!

4 jaar geleden

Reactie op Krulsmurf

Ik heb een enkele, dus ik kan je helaas geen advies geven. Wel kan ik je ad ...
Goede tip! Ik zie dat ik die helaas niet vergoed krijg, maar consult lactatiekundige wel. Misschien dat ook nog maar proberen.

4 jaar geleden

Reactie op Bianca222

Ik heb deze kolf en hij werkt perfect! Ik kolf 8x per dag de hele voeding a ...
Dat klinkt veelbelovend! Ik ben ook van plan veel te gaan kolven , dus goed om te horen dat het jou goed bevalt. Hoeveel flesjes/zakjes e.d. heb je aangeschaft? Ik heb geen idee hoeveel je nodig hebt. Ik ga straks weer fulltime werken, dus ik ga het veel gebruiken.

4 jaar geleden

Ik heb in totaal een pakje van 50 zakjes van medela aangeschaft (vindt ze super werken en heel hygiënisch en zo een pakje vindt ik redelijk lang mee gaan omdatt ik flesjes ook in de koelkast bewaar voor voedingen die snel bij de hand moet hebben) en 6 flesjes van 150ml. Hier redt ik het helemaal prima mee (hij drinkt elke 3 uur en dan heb je er voor 1 werkdag genoeg flesjes ). Ik heb vandaag ook 2 x 250ml aangeschaft omdat de voedingen straks groter worden. Prenatal heeft nu alles in de aanbieding voor kolven:)! Ik denk dat je het beste kan kijken voor een fulltime werk dag of je ingevroren of gekoeld wil gebruiken. Ingevroren gaat 3 mnd mee en koelkast 3 dagen. Je hebt altijd 2 flesjes nodig om te kolven en de rest kan je gebruiken om in de koelkast te zetten bv ;)

4 jaar geleden

Ik heb deze https://www.bol.com/nl/p/medela-swing-maxi-borstkolf-kolfapparaat-nieuw-dubbele-elektrische-kolf-oplaadbare-accu-usb-lader/9300000032605767?referrer=socialshare_pdp_androidapp. Is een nieuw model van Medela, stuk goedkoper maar werkt hetzelfde als de freestyle flex. Ook dubbel kolven en je kan hem opladen en kan dan 6x kolven per oplaadbeurt. Verschil is alleen dat deze geen bluetooth en app heeft, maar daar kan ik wel zonder ;-). Mijn kraamverzorgster heeft geholpen bij het maken van een eigen kolfbh; twee gaten knippen in een oude bh. Werkt perfect 👌🏻

4 jaar geleden

Ik heb deze ook, erg tevreden mee. Alleen kan je die van mij wel verbinden, dus zal net ander model zijn. Ik heb 4 flesjes wat ik nog wat weinig vindt, dus ga er wat extra kopen. Ik begreep van de kraamzorg dat je borstvoeding 12 maanden kan bewaren in de vriezer

4 jaar geleden

Ik heb m nu twee jaar, top ding! Destijds met flink wat korting kunnen aanschaffen. "De kolf" onder de kolven zei mijn kraamhulp toen, geen ervaring met andere kolven, maar in ieder geval heel blij met deze.

4 jaar geleden

Bij mij heeft de kraamverzorgster inderdaad ook van een oude bh een kolfbh gemaakt 😁. Veel goedkoper dan er 1 aanschaffen.

4 jaar geleden

Klinkt gek, maar de mijne komt van Aliexpress. Was een tip van de verloskundige. Prima apparaat, voor als de productie al op gang is. Lekker klein voor overal mee te kunnen nemen Dubbel en elektrisch, alleen niet handsfree. Voor 21,- incl verzending, binnen 10 dagen was ie er. € 15,26 50%OFF | Zimeitu Dubbele Elektrische Borstkolven Krachtige Tepel Zuig Usb Elektrische Borstkolf Met Baby Melk Fles Koude Warmte Pad Nippl https://a.aliexpress.com/_v223J4 En qua zakjes, heb ik er 50 gekocht van medela, maar vrij prijzig, zo rond de 15,- . Heb nu ook via bol.com goedkopere aangeschaft (150 voor 24,95)

4 jaar geleden

Mijn kraamverzorgster had ook een oude bh van mij verknipt als kolfbh. Was er giga blij mee en vond het perfect tot ik de echte kolfbh kreeg van mijn man. Moet zeggen dat het een wereld van verschil is. Je merkt dat de kolf bh echt goed is afgewerkt en sterker aanvoelt als je staat en de rits aan de voorkant is makkelijker. Maar een oude bh op maat maken is fijn om in ieder geval ook te testen of het iets voor je is of als je het ok vind :)!

4 jaar geleden

Ik heb de kolf en ik zou niet meer zonder willen!

4 jaar geleden

Ik heb de medela swing maxi en is een top ding. Heb er 2 kolfbh’s bijgekocht zodat ik kon afwisselen. Die werken ook als voedings bh’s dus top.

4 jaar geleden

Ik heb de Freestyle flex ook en ben er erg blij mee! Ook met de beha. Zie dat bol.com vandaag deze en andere kolven in een flinke aanbieding heeft.

4 jaar geleden

Geen speciale kolfbh kopen maar een goedkope bh die helemaal strech is, zonder beugel en zonder vulling en daar gaatjes in knippen ter hoogte van je tepels. Werkt super als kolfbh!

4 jaar geleden

Ik had deze kolf ook gekocht maar na 1 dag stopte hij er ineens mee. De motor was kapot en dit blijkt vaak voor te komen! Ik heb al die tijd de medela gehuurd vanuit het ziekenhuis. De medela swing blijkt beter te werken trouwens

4 jaar geleden

Ik heb ‘m ook! Helaas te kort (lees één week) gebruik van kunnen maken maar wel nieuw gekocht. Vond hem super fijn! Mocht je interesse hebben om hem van mij over te nemen voor een leuk prijsje, hoor ik het wel!

4 jaar geleden

Ik heb een gelijkaardig model van spectra 9 plus. Na heel wat uren opzoekwerk op deze uitgekomen en echt geen spijt van. Topkolf! (Werd ook 1 veel reviews opgehemeld tov de medela, gunstige prijs doordat hier het merk nog niet zo gekend is).

4 jaar geleden

Ik heb de ardo calypso, hele fijne kolf en ook dubbel! Medela en ardo werkten voorheen samen als 1 bedrijf.. medela is beter in marketing en ardo wilde meer investeren in kwaliteit vandaar dat je nooit over ardo hoort zei m'n lactatiekundige 😄 maar dies dus wel goedkoper

4 jaar geleden

Reactie op Anne@2022

Geen speciale kolfbh kopen maar een goedkope bh die helemaal strech is, zon ...
Dat werkt alleen niet als je wat grotere borsten hebt, ik had dat eerst en zat nog heel vaak te rommelen, nu heb ik die speciale kolf bh van Medela in de aanbieding gekocht, wat een uitkomst, kolven gaat veel beter en geen gedoe meer