17 Reacties

5 maanden geleden

Banaantje voor het slapen gaan, natuurlijk product dat kinderen helpt goed in slaap te komen.

5 maanden geleden

Hoi! Zelf hebben we het hier (nog) niet nodig gehad. Maar men schoonzus gebruikt het ook. Als dit wordt voorgeschreven door de kinderarts kun je er vanop aan dat dit veilig is! Online vind je twee grote groepen, de voorstanders en de tegenstanders.. ikzelf denk dat je moet doen wat voor jullie werkt. Je kan ook altijd, na een paar maanden kijken of zijn natuurlijk slaapritme het nu heeft overgenomen en dat hij wel inslaap geraakt vanzelf. Verder zou ik niet te hard zijn voor jezelf lieve mama. We zitten soms met ons handen in het haar van hoe we dingen moeten doen he.

5 maanden geleden

Ik zou het, op advies van een kinderarts, zeker voorlopig gebruiken om te zien of hij in het ritme komt of het niet meer erg gaat vinden naar bed te gaan. En dan na de zomer, als het vroeger donker wordt, kijken of het misschien niet meer nodig is, of een halve dosering ofzo. Ik zou er nu niet mee bezig zijn met “hoe lang moet ik dit gaan geven”, maar met zelf even in- en uitademen. 😮‍💨 Verder; heb je wel eens contact gehad met een acupuncturist en/of osteopaat? Gewoon oriënterend informatief gesprek of ze wat zouden kunnen betekenen in deze situatie?

5 maanden geleden

Misschien helpt dit om het slaap 'trauma' weg te krijgen en fijne associatie te maken met naar bed gaan. Misschien proberen om eigen melatonine aan te maken? Dus al wat minder licht geen beeldscherm enz?

5 maanden geleden

Ik lees even mee! Hier precies hetzelfde, veel slaapproblemen sinds baby af aan al! We hebben binnenkort een afspraak met een slaapcoach staan, ben heel benieuwd wat daar uit gaat komen.

5 maanden geleden

Bedankt allemaal voor de lieve reacties. Dit stelt mij echt gerust. Hopelijk maakt hij binnenkort het van zelf meer aan en wie weet na de zomer kan ik afbouwen😌

5 maanden geleden

Reactie op Lizzzz

Ik lees even mee! Hier precies hetzelfde, veel slaapproblemen sinds baby af ...
Wij hebben ook 1st een slaapcoach geprobeerd. Ze gaf enkele tips, zoals weggaan uit de kamer en even laten huilen, deur open laten zodat hij je nog ziet, per dag wat verder van het bed gaan zitten enzo verder.. heeft bij ons niks geholpen, het werd alleen maar erger. De slaapcoach heeft toen ook jammer genoeg afgehaakt met de woorden “ik kan jullie niet verder helpen als deze tips niet lukken” daar stonden we dan.. we zagen dit als laatste optie. Gelukkig helpt de kinderarts ons nu verder en zal ze het ook verder opvolgen. Ik wens je alvast veel succes en ooit gaan onze kindjes wel goed slapen😅

5 maanden geleden

Hi! Hoe gaat het slapen nu met de melatonine?

5 maanden geleden

Reactie op maart😍

Wij hebben ook 1st een slaapcoach geprobeerd. Ze gaf enkele tips, zoals weg ...
Wow wat heftig dat een slaapcoach je niet meer verder kon helpen! Werkte ze maar met 1 methode? Normaal gesproken horen ze je echt te helpen en er is niet 1 methode om t te laten slagen.

5 maanden geleden

Onze dochter krijgt ook melatonine in de avond. Soms duurde het 4 uur lang om haar in slaap te krijgen en ik was het zat. Sinds haar 4e maand sliep ze ook enorm slecht en kort (nu nog kort). Met de melatonine valt ze meestal binnen een paar minuten in slaap dus ben er erg blij mee 😄

5 maanden geleden

Reactie op projectsinglemombychoice

Hi! Hoe gaat het slapen nu met de melatonine?
Jammer genoeg hielp dit tijdelijk, ik geef het nog steeds maar moet nog steeds een uur in de kamer blijven tot hij slaapt. Het lijkt wel dat zijn lichaam het gewoon is geworden? We gaven ook maar 2 druppels en zijn al moeten verhogen naar 5. Werkte in begin prima maar nu weer niet.. hoger dan 5 mogen we niet gaan. Ik heb gewoon de strijd opgegeven. Melatonine geprobeerd, slaapcoach geprobeerd… denk dat ik er maar aan moet wennen 😩😅

5 maanden geleden

Ik vroeg me nog af, is hij op 6 maand op een kamertje apart gelegd om te slapen, of was er iets anders veranderd waardoor hij plots slecht sliep vanaf 6 maand? Slaapt hij overal slecht? Ik bedoel, ook bij grootouders, of heb je het bedje al eens van plaats veranderd?

5 maanden geleden

Reactie op Elca

Ik vroeg me nog af, is hij op 6 maand op een kamertje apart gelegd om te sl ...
Hij is pas op zijn 1,5jaar naar zijn eigen kamertje beginnen gaan. Maar al vanaf zijn geboorte een slechte slaper, in ons bed toen ook uren gezeten (krijsend). Bij grootouders ook een probleem. Alleen in de opvang lukt het heel goed om te slapen. Ik vermoed dat dit komt omdat ze allemaal samen op 1 kamer liggen en dus ook niet alleen zijn. Hij wil altijd iemand bij hem. Zijn kamer hebben we al 3 keer veranderd en meer gedecoreerd maar dit helpt ook niet

5 maanden geleden

Reactie op maart😍

Hij is pas op zijn 1,5jaar naar zijn eigen kamertje beginnen gaan. Maar al ...
Hmm, ja het lijkt alsof jullie al kei veel geprobeerd hebben.. ik probeer gewoon even mee te denken.. en white noise ookal geprobeerd zeker? Dat hielp hier wel erg goed! Is hij grote ‘fan’ van iets? Mijn zoontje is gek van autos en elke avond kiest hij een auto die bij hem komt ‘kijken’ hoe hij slaapt vanop de kast. Hij is helemaal mee in het verhaal en wil ook graag tonen aan de auto hoe hij slaapt.

5 maanden geleden

Reactie op Elca

Hmm, ja het lijkt alsof jullie al kei veel geprobeerd hebben.. ik probeer g ...
Ja snap ik, super lief dat je probeert mee te denken. White noise ook al geprobeerd. Grote fan van “anna” boekjes. Hij neemt elke avond een boekje mee in zijn bedje. Maar dan nog helpt dit niet.. ik zou gewoon zo graag eens mijn kind in zijn bed zetten en naar beneden gaan😅 hoe ik dit zie bij mijn vriendinnen, dan denk ik wauw jullie hebben echt een goed leven😂

4 maanden geleden

Ik zou je adviseren om bureauvanslaap op Instagram een berichtje te sturen ze reageren altijd, ze zijn hele fijne slaapcoaches en zijn niet van het laten huilen bijv ik heb enorm veel aan hun consulten gehad en waren eigenlijk altijd effectief onze dochter is ook een hele moeilijke slaper

4 maanden geleden

wat zal dat een dubbel gevoel voor je zijn. Misschien is het wel een manier om de negatieve cyclus te doorbreken, en kun je wellicht binnenkort zonder de melatonine. Mijn jongste broer was ook zo lastig met inslapen. Uiteindelijk hebben mijn ouders hem ook melatonine gegeven en een beker warme melk toegevoegd aan het slaapritueel. Na verloop van tijd de melatonine niet meer gegeven en het ging goed. Er zijn ook voedingsmiddelen die de aanmaak van melatonine kunnen stimuleren, misschien is dat op termijn ook nog een optie. Uit mijn hoofd is walnoot zo'n voedingsmiddel (zou dat zeker in overweging nemen voor op de langere termijn) Geen eigen ervaring dus maar wel uit heel directe omgeving.