5 Reacties
3 jaar geleden
Wat een lastige situatie..
Ik heb van iemand gehoord die tegen haar kinderen gewoon eerlijk was over sinterklaas. Ooit heeft ie bestaan maar nu niet meer, maar we spelen het elk jaar nog na. Haar kinderen kregen wel gewoon cadeautjes en hebben er nooit verder over nagedacht of tegen andere kinderen gezegd dat het nu niet meer echt is. Dus je kan zeker nog sinterklaas vieren zonder het "lieg" gedeelte.
Misschien zelfs wel fijn om met je kind open kaart te spelen, is er ook een hoop minder spanning rondom sinterklaas zoals je bij sommige kindjes wel eens hoort.
Kerstboom niet opzetten zou ik erg jammer vinden. Maar het is een beetje geven en nemen en hij zou zich ook best wat aan mogen passen als jij heel blij wordt van de boom. Het staat ook symbool voor mooie dingen, misschien ook opzoeken en voorleggen. Altijd 2 kanten. Zo ook met opvoeden.
Hopelijk komen jullie er samen uit!
3 jaar geleden
Leuk voor hem dat zijn broertje moslim is maar dat wilt niet zeggen dat dat invloed mag hebben op jullie relatie en de opvoeding van jullie kind. Beetje raar. Ik kom zelf ook uit een islamitisch gezin en ik kan je zeggen dat er zat moslims zijn die ook een kerstboom hebben puur voor de gezelligheid. Je hoeft er niet in te geloven. Het staat gewoon leuk met al die lichtjes.
Jammer dat hij zodanig be茂nvloed is dat hij zelfs ruzie gaat maken met jou hierover. 馃樁
2 maanden geleden
Oud topic maar een vergelijkbare situatie hier. Hoe gaat het nu daar, nu jullie kind drie jr is??? En steeds meer gaat beseffen wie en wat Sinterklaas en kerst inhoud? Hoe doen jullie dit?