11 Reacties

4 jaar geleden

Als je je zorgen maakt, altijd je verloskundige bellen

4 jaar geleden

Ik merk het ook! Ik ben vandaag 36 weken en voel ook echt minder beweging.. ik denk dat de baby gewoon echt geen ruimte meer heeft om nog volledig te trappen/bewegen.

4 jaar geleden

Het is nu vooral geschuif, en af en toe een voet die mn ribben op schuift, maar het is idd niet dat harde gebeuk van toen hij nog ruimte had 😋

4 jaar geleden

Ja dit is normaal, baby heeft gewoon nog maar weinig ruimte nu. Ik ben vandaag 36w en merk het ook sinds een paar dagen. Het aantal bewegingen moet op zich nog wel ongeveer gelijk zijn, alleen het zal veel subtieler en anders voelen, dus je moet er meer op letten om het echt te voelen.

4 jaar geleden

Wordt inderdaad wat ander soort beweging. Ik weet dat ze met haar kont rechts bovenin ligt en dan g helemaal dubbelgevouwen, dus voetjes bij hoofd onderin. Ik voel zeker nog wel duwen en een beetje "schoppen" maar de ruimte wordt steeds krapper natuurlijk. Dus de echte karate trappen zijn over. Ik voel haar meestal 's ochtends en na het avondeten het meest. Zolang ik dat nog voel vind ik het goed.

4 jaar geleden

Dit is toch normaal na 32 weken ongeveer? Is mij verteld iig. Het is bij mij meer geschuif nu ipv trappen. Iig bij echt veel minder beweging plotseling zou ik wel even bellen

4 jaar geleden

Mij is verteld bij minder leven voelen altijd bellen.. ik had dit vorige week 34.2 en de vk kwam hartje geluisterd was goed maar ze wou me toch even aan de ctg in het ziekenhuis.. en toen ging mevrouwtje helemaal los haha!

4 jaar geleden

Ik ben 35 weken zwanger en ik voel de kleine ook minder. Vandaag naar de vk geweest en aan de ctg gelegen. Daar bewoog de kleine n'a een tijdje flink. Hartslag was prima. Nu thuis voel ik weer een stuk minder, maar ik voel het wel. Ik hoorde inderdaad dat je de kleine minimaal 10x per dag moet voelen. Volgens mij doe ik dat ook wel. Maar soms voel ik het zo subtiel, dat ik twijfel of het de kleine is.

4 jaar geleden

Ik ben 35+2 maar dat ventje trapt nog aardig! Ik denk dat je altijd je gevoel hierin moet volgen en als je er ongerust van word bellen met vk. Zij hebben liever dat je belt dan niet!

4 jaar geleden

Heel normaal voor deze periode. Maar gewoon even bellen zodra je twijfeld. Ze hebben liever dat je belt, dan dat er achter af gezegd moet worden; hadden we maar.

4 jaar geleden

Volgens de echoscopiste (elke week groeiecho/flowmeting) moet ik de kleine 2x per dagdeel kunnen voelen. Ik ben nu bijna 36 weken zwanger. Ik merk inderdaad ook dat ik me er echt beter op moet concentreren om het te voelen, maar door vermoeidheid lig ik regelmatig dus dat is goed haalbaar! Lekker op links gaan liggen, dan is de doorbloeding het beste. En inderdaad, bij twijfel áltijd bellen! Liever een keer teveel dan een keer te weinig.