3 Reacties
7 dagen geleden
Het gras lijkt bij een ander altijd groener. Elk kind heeft leuke dingen en minder leuke dingen. En de leuke dingen worden sneller gedeeld. Niemand heeft ooit gezegd dat ouderschap een makkie is. Ieder huisje heeft z’n kruisje. Wij hebben een zoontje van bijna 3 met autisme en 2e kindje op komst. Als ik moeders in de winkel zie lopen met een kindje die netjes bij mama blijft of een moeder die hele leuke gesprekken voert met kun kindje van 2 dan denk ik ook. Ik wou dat mijn kind zo was. Maar aan de andere kant.. misschien slapen die kindjes wel slecht of eten ze slecht. En dat doet onze zoon juist weer heel goed. Geniet van de leuke dingen! Overal is wel wat. Nergens gaat het volgens het boekje 😊
6 dagen geleden
Afgelopen week liep ik met mijn zoontje in het tuincentrum. Hij bleef echt super netjes aan mijn hand lopen en als ik hem wat vroeg was het: oke mama, tuurlijk mama. Kortom, echt een voorbeeldig kind!!! Wat grappig is, ik zei tegen mijn man: mensen die hem nu zien denken echt wauw wat een perfect kind, luistert zo goed etc. Maar het was echt toeval, we stonden zelf ook perplex. Hij luistert normaal namelijk voor geen ene meter en vliegt alle kanten op 😂😂 wil er maar mee zeggen dat dus echt niets is wat het lijkt.
Pas geleden hadden we familieweekend. Eén gezin doet zich daar ook altijd als het perfecte gezin voor. Ik hoor al anderhalf jaar dat hun kind vanaf dag 1 al slaapt van 18.00 tot 09.00 onafgebroken, wordt echt nooit wakker snachts en sochtends moeten ze hem zelfs wekken om 09.00 uur. Uhuuu... hebben met z'n allen het hele weekend geen oog dicht gedaan omdat hun kind alleen maar schreeuwde 🙈
Wij hebben naast de oudste van bijna 3 ook een kindje van 14 maanden en dat is echt wel zwaar. Ik laat gewoon wat meer in het huishouden liggen soms, en ga ALTIJD voor een goede nachtrust, wat betekent dat de oudste nog steeds bij ons in bed slaapt. So be it. Als we maar rechtop blijven staan ❤️ lang leve de tropenjaren