22 Reacties
4 jaar geleden
Reactie op Imkebb
Lukt het om een randje om te slaan? Zo werken wij hier met onze draaierd馃檲
Zelfs met het randje omgeslagen krijgt ze het voor elkaar , de muts gaat strak op en de volgende ochtend is die gewoon uit gelubberd door haar gedraai. Ook pakt ze de muts vast en trekt ze eraan als ze honger heeft waardoor die ook uit rekt 馃槄
4 jaar geleden
Ons zoontje slaapt al na de 3e dag dat ie er was zondr mutsje. Meneer was dan wel altijd 36.8 of 37.2 . Sinds dag 3 tot nu zonder muts. Deden we met ons 1e ook. Heb je al gekeken qua maat? Soms dan kan je idd een premature muts kopen, dat het voldoende stevig zit馃グ
4 jaar geleden
Ons zoontje slaapt al na de 3e dag dat ie er was zondr mutsje. Meneer was d ...
Moet wel zeggen, hij voelt altijd heel erg warm aan. Ik ben daar zelf altijd bang voor, las een keer op internet over Warmtekoorts ofzo? Of oververhit? 馃榾馃槀Echt die eerste nachten en weken...馃槀 Dan zit je hele tijd te bedenken wat juist is, en hopen dat het slapen veilig gaat..馃ゲ馃ゲ
4 jaar geleden
Onze dochter heeft op dag 1 een mutsje opgehad, maar daarna bleef ze telkens net zo lang draaien tot hij af was. Zat niet zo lekker denk ik 馃檲馃槄. Ze draagt sindsdien ook geen mutsjes meer. Haar temp zit meestal tussen de 36.8 en 37 in de nacht. Ze heeft dat 茅茅n kruikje bij haar liggen.
4 jaar geleden
Reactie op Piru
Die Temperatur is toch helemaal prima? Niet te laag, dus zou lekker de muts ...
Wij hebben geleerd van kraamzorg dat je bij 36,5 de verloskundige moet bellen en alles tussen de 36,6 en 36,8 2 kruiken en muts en alles tussen 36,8 en 37,0 1 kruik en muts en alles boven de 37 hoeft geen kruik en muts. En onze kleine heeft altijd tussen de 36,6 en 36,8 mijn vriend en ik hebben ook een wat lagere temperaturen van onszelf dus het zou logisch zijn dat Amy het ook heeft, maar ben dan onzeker met vanaf wanneer hoef je die temperatuur niet meer zo nauw te nemen met kruiken en muts.
4 jaar geleden
Reactie op 馃挋m馃挆
Wij hebben geleerd van kraamzorg dat je bij 36,5 de verloskundige moet bell ...
Jeetje wat uitgebreid van de kraamzorg met muts en kruik advies馃槃 Wij hebben bij onze eerste te horen gekregen: alles tussen de 36,5 en 37,5 is helemaal prima.
36,3/36,4 niet lang erna nog even temperaturen en warmer aankleden. Alles daaronder voor langere tijd even bellen voor de zekerheid. En zelfde met 37,6 en 37,7 mutsje af of sokjes uit en dan nog een keer temperaturen. Daarboven is in de gaten houden en bij langer die temperatuur moet je even bellen.
4 jaar geleden
1 van onze dochters deed het zelfde dus we hebben met een tapje de muts strakker gemaakt.
4 jaar geleden
Reactie op Mx3
Jeetje wat uitgebreid van de kraamzorg met muts en kruik advies馃槃 Wij hebbe ...
Ja is inderdaad super uitgebreid. Ze heeft overdag ook nogsteeds een muts op omdat ze volgens de uitleg van onze kraamzorg met haar temp hem nog niet af mag. We moeten straks naar consultatiebureau voor een weeg moment en ga dan meteen vragen of de muts af kan.
4 jaar geleden
Reactie op Piru
Dat advies is volgens mij alleen in de kraamweek omdat de kleintjes dan nog ...
Ja volgens mij ook inderdaad. Ik weet nog van onze 1e dat in de kraamweek onze dochter alleen een mutsje met slapen droeg als ze echt in haar bedje of ledikantje lag. En toen was het echt mega koud in de winter. Kruik hebben we nog wel een paar weekjes aangehouden totdat CB zei: ach nee joh! Dat is alleen voor in de kraamweek, daarna moeten ze het echt zelf kunnen reguleren馃き
Maar je kunt er wel heel onzeker van worden van dat temperaturen! Want je wil niet hebben dat je kleintje het te koud krijgt, maja warmtestuwing is natuurlijk nog gevaarlijker...
VRIEND
4 jaar geleden
Reactie op Mx3
Ja volgens mij ook inderdaad. Ik weet nog van onze 1e dat in de kraamweek o ...
Ja hier is die onzekerheid dus de reden dat de kraamzorg de eerste paar dagen maar 2x per dag de temperatuur wou weten (smiddags en snachts) en daarna al snel nog maar 1x per dag.
Zij zijn er hier helemaal vanaf gestapt dat continu temperaturen, doen ze alleen nog bij veel te vroeg of veel te klein geboren baby's.
En inderdaad warmte stuwing is nog erger 馃ズ
Als ze het wel te koud hebben laten ze zich echt wel horen 馃榿馃挭馃徎