9 Reacties
4 jaar geleden
Ik zou het toch gewoon doen. Ziek zijn tijdens de zwangerschap wordt ook gewoon vergoed door het uwv dus kost je bedrijf niks. Je moet aan jezelf en je kleine denken, werken is niet het belangrijkste nu.
4 jaar geleden
Ik herken het helemaal. Ik meld me ook liever niet ziek. Dat heb ik nooit gedaan. Tot en met de 12 weken heb ik me niet ziek hoeven melden. Vanaf 11 a 12 weken zijn bij mij de klachten alleen maar erger en erger geworden. Mega vermoeid. Misselijk. Buikpijn. Migraine. Vorige week heb ik me dan toch ziek gemeld. Met een heel vervelend gevoel. Ik ben heel de week ziek geweest. En heb zo goed als heel de week alleen maar gelegen en het grootste gedeelte geslapen (ochtend en middag nog zo'n 2 a 2,5 uur per keer en 's avonds klokje rond). Ik kwam alleen af en toe even buiten voor de hond.
Het heeft mij zelf goed gedaan om die tijd voor mezelf te nemen. Hoe vervelend ik het ook voor het werk vind. We zitten daar nu ook in een mega vervelende situatie op het werk. Dus normaal zou ik nu juist overuren aan het maken zijn.
Juist door mijn ziekmelding heb ik het idee dat collega's en leidinggevende meer begrip hebben en nu steeds vaker zeggen denk aan jezelf en jullie kleine in jouw buik.
Ik zou zeggen, probeer de stoute schoenen aan te trekken en je ziek te melden. Alhoewel dat niets met stoute schoenen te maken heeft. Maar juist met lief zijn voor jezelf en goed voor jezelf en de baby zorgen!!
4 jaar geleden
Geen idee hoe het in Nederland zit, maar je kan je toch niet zomaar ziek melden? Hiervoor moet je toch eerst naar de dokter en een ziektebriefje krijgen? Daarop staat niet vermeld welke ziekte je hebt, dus het kan even goed een griep zijn. Als je je ziek voelt zou ik zeker naar de dokter gaan en het bespreken. Je hoeft je heus niet schuldig te voelen! Als je je er niet comfortabel bij voelt vermeld je niet welke ziekte je hebt.
4 jaar geleden
Herken het hoor! Heb me vandaag ook ziek gemeld. Ik werk in het onderwijs en invallers zijn lastig te vinden op dit moment.
Maar ja, ziek is ziek. Ik heb al sinds gisteravond een migraine aanval en ben daarnaast ook heel erg misselijk ervan. Ik ben gewoon niet in staat om te functioneren nu, dus morgen weer een nieuwe dag. (:
Als jij een dag (of meer) moet bijkomen, dan moet je dat doen. Helaas kun je niet bepalen om precies in het weekend ziek te zijn. ;)
4 jaar geleden
Ik heb het ook. Vanwege mijn misselijkheid en vermoeidheid deed ik zeer weinig op een dag. Alle energie die ik had ging op aan m'n werk en m'n huishouden was(/is) een zootje. Ik ben wel super blij met het thuiswerken. Ik word niet gecontroleerd dus als ik me even niet lekker voel ga ik op standby. Zodra ze me bellen voor iets dan probeer ik weer wat te doen. Heb de afgelopen weken nog niet eens de helft van de tijd gewerkt maar ik heb me niet ziek gemeld. Voel me er wel rot over, maar ik maak het wel weer goed als ik wat meer energie heb.
4 jaar geleden
Ik snap je heel goed, dit heb ik in mijn vorige zwangerschap ook gehad. Alleen kon ik geen afstand meer nemen van de wc helaas en had ik hg.
Ik zou proberen even te overleggen als je misselijkheid lang aanhoudt om emasefene te vragen aan de arts dit mag je gewoon nemen tijdens de zwangerschap en helpt enorm voor de misselijkheid.
Voor de moeheid zou ik ook eventjes overleggen met de arts weet niet of je al bloed geprikt hebt en of ze daar uit kunnen zien of je bepaalde vitamines of magnesium te kort komt dat is bij mij dit keer de boosdoener en sinds ik die extra neem gaat het al een stukje beter, ik doe ook elke dag mindfulness dat helpt ook enorm.
Is het misschien ook een mogelijkheid om met je baas/manager te praten of je eventueel iets kortere dagen mag gaan werken tot je je energie wat meer terug krijgt? Of als het mogelijk is gedeeltelijk van uit huis werken ?
Wat ik ook altijd doe is 1 keer in de maand naar de masseuse voor een speciale zwangerschapsmassage daar heb ik ook altijd wel erg veel baat bij.
Succes 🍀
4 jaar geleden
Reactie op 0Sifra0
Geen idee hoe het in Nederland zit, maar je kan je toch niet zomaar ziek me ...
In Nederland kan dit wel (sterker nog, je eigen artsen mogen helemaal geen briefjes of verklaringen oid uitschrijven). Je meldt je dus zelf ziek en als dit iets langer dan gemiddeld duurt dan kom je in contact met de bedrijfsarts.
4 jaar geleden
Ik snap je gevoel heel goed, ik heb me ook hier en daar dagjes ziekgemeld en voelde me daar schuldig over. Maar uiteindelijk kies je tussen je eigen gezondheid of de belangen van je werkgever/bedrijf en laten we eerlijk zijn, het is toch duidelijk welke daarvan belangrijker is.. Ik denk dat het uiteindelijk toch een kwestie van eroverheen zetten is. In mijn ervaring is de ziekmelding zelf het ergst, daarna komt de opluchting en de rust.