7 Reacties

4 jaar geleden

Heb je al een wenochtend op de opvang gehad? Die hebben wij, dan is hij er 1,5u en kijken hoe het gaat. De eerste dagen opvang doen we 4x halve dagen zodat hij kan wennen. Dit zou je kunnen overleggen met de opvang en werkgever. En dan eventueel als je kleine een halve dag gaat, zelf ook die dag vrij nemen om bij te komen. Wij hadden ongeveer iets soortgelijks, ook veel huilen enz. De osteopaat gaf wat verlichting en inmiddels nutrilon pepti en lactulose voor de darmen. Maar wat ook hielp is dat de kleine 1x per week naar opa en oma gaat al een paar weken. Juist de andere omgeving hielp hem en werd hij rustiger van gek genoeg. Dus wie weet gaat het allemaal best goed!

4 jaar geleden

Ik zag het ook totaal niet zitten na 12 weken, vanwege haar slechte start en de nog wat strubbelingen die ze had. Tevens had de opvang hier nog geen plek om haar te plaatsen, dus in overleg met mijn werkgever heb ik nog 4 weken extra ouderschapsverlof kunnen opnemen. Heel fijn nog even zelf kan zorgen.

4 jaar geleden

Hier nog 1 die er heeeel erg tegenop kijkt 🥺 Ik hoef pas 1 augustus te beginnen maar mijn zoontje begint 1 juli al op de opvang. Ik kon helaas zijn contract niet verder opschuiven, dan zou ik z’n plekje kwijt zijn. Dus ik breng hem 2 ochtendjes ipv hele dagen. Maar pff ik ga het ook erg zwaar krijgen. Ik heb nog vakantie achter m’n zwangerschapsverlof aangeplakt, kun je dit niet ook doen? En vanaf augustus krijg je 70% vergoed van je ouderschapsverlof. Dus ik werk ipv 3 dagen, het komende jaar maar 2 dagen. Ik zat er zelfs aan te denken om nog 1 dan onbetaald verlof op te nemen.

4 jaar geleden

Ik heb t zelfde. Echter is ons meisje opgenomen geweest in t ziekenhuis op de huilpoli en sindsdien gaat t echt veel beter! Gek genoeg doet een andere omgeving juist idd goed zoals hierboven al wordt gezegd.

4 jaar geleden

Hier ging onze kleine meid al (wennen) met 7 weken. Ook erg onrustig, koemelkallergie, aantal wisselingen qua voeding, slecht slapen overdag en een enorme gebruiksaanwijzing!! Ik zag er als een berg tegenop en telde de minuten af dat ik haar weer mocht ophalen! Het gaat echter super goed, ze slaapt daar niet veel. Maar ze nemen wel echt de tijd en moeite om haar te leren kennen, ze heeft het enorm naar de zin (we krijgen regelmatig foto’s via een app en altijd een dag verslag). Nou moet ik wel zeggen dat ik de luxe (als zelfstandig ondernemer met personeel die de zaak wel draaiende houden) heb om haar op tijd, rond 16.00 op te halen. Inmiddels vind ik het heerlijk om zo af en toe even mens te zijn…. De andere kinderen en leidsters vinden het ook prachtig zo’n mini er weer bij.

4 jaar geleden

Wennen op kdv ging heel goed. Thuis wel wat aanhankelijker maar prima. Ben benieuwd naar hele dagen volgende week!