8 Reacties

6 maanden geleden

Geef je haar iets om af te leiden als ze op het toilet zit? Bijvoorbeeld een boekje over plassen of poepen op het potje?

6 maanden geleden

Reactie op Ukkietje

Geef je haar iets om af te leiden als ze op het toilet zit? Bijvoorbeeld ee ...
jaa ik lees bobbi op het potje voor en die pak ik er ook regelmatig bij.. ze begrijpt ook alles wat ik vraag ze praat veel dus daar ligt het ook niet aan..

6 maanden geleden

Reactie op babygirlz

jaa ik lees bobbi op het potje voor en die pak ik er ook regelmatig bij.. z ...
Dan is mijn volgende tip: geduld! Hier ging het een tijdje goed op het potje en nu wil ze niet meer op het potje maar in de opvang gaat ze op het toilet (ze hebben daar peutertoiletjes) maar op een gewoon toilet durft ze niet en op haar potje wil ze niet meer. Komt wel allemaal goed. Vooral geen druk opzetten!

6 maanden geleden

Ze zijn nog best jong. Hier hebben we een paar maanden terug een fase gehad dat ie om de haverklap kwam vragen of ie mocht plassen op de wc en er helemaal mee bezig was. En nu weer een tijd niet geweest. Begint nu wel steeds weer actiever er over te praten, aan te geven dat ie schone luier moet etc. Dus ik denk dat ik ergens in augustus, als ik een week vrij ben met hem, er eens even actief werk van ga maken. Kijken of ie er al aan toe is. Op de opvang vonden ze het allemaal nog erg vroeg. Mijn moeder zette ons vanaf 1,5 al op de pot tijdens het ontbijt, omdat we toen altijd onze (katoenen) luiers vol poepten. Weet niet vanaf we precies zindelijk waren, maar het was dus al vroeg een ritueel.

6 maanden geleden

na 5x succes binnen 1 weekend, 'durft' hij ineens niet meer, en vraagt consequent om een luier. Ik weet het even niet, voor nu laat ik het zo. Binnenkort opnieuw zonder luier proberen, want hij weet het heel goed! Jammere is alleen dat de opvang het actieve aanbieden niet op lijkt te (willen) pikken, die wachten af tot hij er zelf om vraagt, terwijl wij het thuis nu op vaste momenten aanbieden en dan hebben we dus regelmatig succes

6 maanden geleden

Bij mij wil hij niet zittend op het potje plassen, maar alleen staan.

6 maanden geleden

Onze dochter begint echt keihard te krijsen/gillen als ik ook maar over de wc of het potje begin. Maar ze toont wel interesse als wij gaan en geeft ook zelf aan als ze een schone luier wil. Iemand tips?

6 maanden geleden

Reactie op cvanbuiten

Onze dochter begint echt keihard te krijsen/gillen als ik ook maar over de ...
Wij hebben één weekend succes gehad en sindsdien ook drama bij alleen maar benoemen We laten het maar los, druk opleggen werkt averechts. Binnenkort weer een poging