12 Reacties

3 jaar geleden

Eens proberen van ´s middags warm eten te geven en ´s avonds brood? Of tijdelijk een extra flesje melk aanbieden als het eten niet goed gaat.

3 jaar geleden

Bij ons werkt afleiden. In het uiterste geval met een aflevering van juf Roos. Niet trots op, maar soms ben je de wanhoop nabij 😅

3 jaar geleden

Reactie op Ukkietje

Eens proberen van ´s middags warm eten te geven en ´s avonds brood? Of tijd ...
Bedankt, dit ga ik morgen eens proberen!

3 jaar geleden

Wil hij wel een toetje? En een fles voordat hij gaat slapen? Dan gaat hij niet met een lege maag naar bed.

3 jaar geleden

Reactie op Love3

Wil hij wel een toetje? En een fles voordat hij gaat slapen? Dan gaat hij n ...
Ja toetje wil hij wel! Doen we yoghurt met wat granen zodat hij wel een beetje gevuld is.

3 jaar geleden

Reactie op Sand89

Ja toetje wil hij wel! Doen we yoghurt met wat granen zodat hij wel een bee ...
Dat is fijn! En de fles? Wij hebben ook een kleintje. Ze moet echt nog 3 flessen per dag drinken van de kinderarts. Gelukkig doet ze dit nog graag. Maar als hij de calorieën goed kan gebruiken, zou ik het gewoon proberen!

3 jaar geleden

Wij hebben dit ook een tijdje gehad, dat hij de lepel uit onze handen sloeg en boos werd en dus niet tot weinig at. Ik heb op een gegeven moment de strijd opgegeven en een lepel of vork bij zijn bordje gelegd en hem zelf laten eten. Was eerst natuurlijk één grote knoei partij maar hij at wel, nu is het eten geen probleem meer.

3 jaar geleden

Hier helpt het om 2 bordjes te hebben. 1. Haar bordje met eten die bij mij staat, 2. Haar eigen bordje met eigen vork waar ze zelf mee mag eten, doe ik steeds een schepje op. Dan voer ik haar dus ondertussen en met het kleine beetje mag ze zelf prutsen. Soms even een slokje drinken tussendoor wil hier ook helpen.

3 jaar geleden

Hier zitten we (denk ik/hoop ik) in de eindfase hiervan. Al bijna een maand drama met avondeten. Vaak niet eens 1 hapje en soms (met veel moeite) een paar. Het cb zei dat het aansluit bij z’n ontwikkelingsfase. Hij ontdekt nu een soort autonomie/ controle. Als kindje heb je eigenlijk geen invloed op wat je voorgeschoteld krijgt, maar wel óf je eet. Net als met slapen, als ouder bepaal je wanneer je je kind op bed legt maar het kind bepaalt of of die zich eraan toegeeft. Het cb zei dat veel kindjes (m.n. Die met een sterke eigen mening) rond deze levensfase hiermee gaan experimenteren. Dat kan een paar dagen duren maar ook best een maand, werd mij gezegd. Bij mij eet hij nu af en toe een avond ineens wel (en dan ook meteen alles op). Hopelijk is hier de fase dus bijna over. Wat ik heb gedaan is niet is anders aanbieden ipv z’n avondmaal, wel altijd z’n toetje gegeven, en z’n fles voor het slapen gaan iets vergroot (meer melk en pap) zodat hij niet te veel honger krijgt.

2 jaar geleden

Reactie op N-anoniem

Bij ons werkt afleiden. In het uiterste geval met een aflevering van juf Ro ...
Gewoon doen hoor! Afbouwen kan altijd nog. Wij zijn al heel lang bezig met afleiden tijdens een voeding (zelfs al toen ze alleen op de fles zat al). Onze dochter verveelt zich snel en als ze niks ‘anders’ te doen heeft eet ze helemaal niet. “Het leven is te saai om stil te zitten”.

2 jaar geleden

Reactie op Ukkietje

Eens proberen van ´s middags warm eten te geven en ´s avonds brood? Of tijd ...
Dit heb ik een paar keer geprobeerd maar dat werkt niet. Inmiddels een maand echt een drama…..

2 jaar geleden

Reactie op N-anoniem

Bij ons werkt afleiden. In het uiterste geval met een aflevering van juf Ro ...
Ook gedaan! Maar zelfs dat werkt niet. Hij weigert gewoon te eten ‘s avonds. Brood/yoghurt en fruit gaat trouwens prima 🤷🏻‍♀️