19 Reacties

2 maanden geleden

Heel herkenbaar! Ik denk ook de leeftijd ? Ze beginnen alles zo door te hebben en maken zo’n enorme ontwikkeling ivm spraak etc

2 maanden geleden

Ik heb ook het vermoeden dat ie het doorheeft. Maar hoe komen we er weer af? 🙈 We gaan inmiddels wel standaard eerst de kamer af, maar hij blijft dan echt huilen/schreeuwen tot er iemand komt

2 maanden geleden

Hebben wij ook gehad, bijna 7 weken lang. Ging van kwaad tot erger. We moesten er op t eind bijna 2 uur bij blijven zitten. Uiteindelijk hebben we haar toch even laten huilen. Dat duurde de eerste avond een kwartier, de tweede avond 10 minuten en de derde nog geen 5 minuten. Natuurlijk niet hysterisch huilen. Overdag hebben we steeds heeeeel vaak gezegd dat ze een grote meid is en weer in haar eigen bedje gaat liggen. Toen was het zo over.

2 maanden geleden

Dit hadden wij ook en we zijn begin deze week begonnen met “graduele extinctie” (gecontroleerd uitdoven). Je kiest een aantal minuten, bijv 2-3. Je legt hem in bed em zegt; ga maar lekker slapen, mama komt zo bij je kijken. Je gaat weg, deur dicht, en wacht dan 2-3 minuten. Dan ga je terug, herhaalt weer dat ie lekker mag gaan liggen en slapen en dat je zo weer komt etc etc tot ie slaapt. Eerste avond duurde dat 30-45 minuten, eerste middag een half uurtje en die avond was t al met 30 minuten klaar. Langzaam de tijd iets opgerekt, waardoor je ook minder vaak terug hoeft. Wij kwamen van 10-40 minuten bij zitten en ‘s nachts op zijn kamer slapen als ie soms wel 3-4 keer wakker werd. We zijn nog geen week bezig en in de middag kan ik hem weer gewoon wegleggen en slaapt ie. ‘S avonds 1-2 keer nog terug (inmiddels tussenpozen opgerekt naar 10 min) en hij slaapt weer de hele nacht door (19:30-6:30 uur). Hij is veel uitgeruster en energieker en slaapt weer diep en kalm.

2 maanden geleden

Wow dat is wel een verschil. We gaan het zeker proberen, bedankt!

2 maanden geleden

Reactie op Pumpkin05

Wow dat is wel een verschil. We gaan het zeker proberen, bedankt!
Doe het op een moment dat je uitgerust bent en standvastig (evt met zn 2 elkaar kunt ondersteunen, 1 iemand naar binnen). Want het is wel ff pittig, hij huilde namelijk wel eerst, hij wilde natuurlijk dat wij op de stoel er bij bleven. We hebben ook een camera er bij gezet (hadden altijd babyfoon alleen met geluid) zodat we konden zien wat ie deed. Uiteindelijk zat ie rustig te wachten tot we kwamen en ging weer liggen als we terug kwamen. Maar het ging dus verrassend genoeg super snel een stuk beter! 😊 We hebben nog een schema van de slaaptherapeute gekregen, als je daar interesse in hebt kun je me een berichtje sturen!

2 maanden geleden

Ah dat zou top zijn! Domme vraag misschien, maar hoe stuur ik jou een privébericht? 😅

2 maanden geleden

Reactie op Pumpkin05

Ah dat zou top zijn! Domme vraag misschien, maar hoe stuur ik jou een priv ...
Je kunt in de app onderin switchen naar “vrienden” (iphone). Ik heb je nu een vriendschapsverzoek gestuurd

2 maanden geleden

Yes gelukt! 👍🏻

2 maanden geleden

Hier ook verschrikkelijk. Ze sliep altijd heel goed en zelfstandig in. Ook 12 uur achter elkaar. Ik denk door de 2 jaar slaap regressie

2 maanden geleden

Oh hier ook idem, zo verschrikkelijk. Ze wilt niet meer alleen slapen maar wel tussen ons in. Ik heb geprobeerd om haar te sussen in bed en zo in slaap te krijgen maar ze is zo eigenwijs geworden. Gooit dan steeds haar speen uit bed zodat mama het op kan pakken, daarnaast is pyjama aandoen al een reden voor een driftbui. Ik geef me er aan toe, ben benieuwd wanneer het gaat normaliseren🥲

2 maanden geleden

Reactie op Heusi

Doe het op een moment dat je uitgerust bent en standvastig (evt met zn 2 el ...
Ooh zou ik je ook een berichtje mogen sturen? Dit klinkt wel als iets dat ik ook graag wil proberen :)

2 maanden geleden

Reactie op Bollie3003

Ooh zou ik je ook een berichtje mogen sturen? Dit klinkt wel als iets dat i ...
Jahoor!

2 maanden geleden

wij hebben dit al sinds oktober🥲 slaapt nu elke nacht tussen ons in. ik kan zijn kamer niet uit want dan gaat hij heel hard gillen en huilen. dus ik blijf er ook bij tot hij slaapt. ik wil ook afgaan bouwen maar elke keer weer drama

2 maanden geleden

Ik heb het schema geprobeerd, maar hij gaat steeds harder schreeuwen iedere keer dat ik wegloop, hij raakt helemaal overstuur. Dus voor nu toch maar weer tussen ons in ‘s nachts…

2 maanden geleden

Reactie op Pumpkin05

Ik heb het schema geprobeerd, maar hij gaat steeds harder schreeuwen iedere ...
Wat vervelend! Ook als je elke 2-3 minuten terug blijft komen? Hier duurde t ook een dag of 2 ( dus 4 slaapmomenten) voor we de tijd konden uitbreiden. Maar ik denk dat het ook wel zo is dat je op het goede moment er aan moet beginnen. Bij ons zoontje merkte we dat het meer gewenning werd dat echt de behoefte aan nabijheid. En op dat moment waren we ook bij de slaaptherapeut. Kan me voorstellen dat als je zoontje nog middenin die behoefte zit, het nog niet zo fijn zal werken. Bij ons hebben we gekozen voor een matras op de kamer om te zorgen dat in ieder geval 1 van ons nog goed sliep in ‘t grote bed én ons zoontje in zn eigen bed bleef

één maand geleden

Even een update, na 2,5 maanden is meneer gisteren en vandaag zomaar ineens weer uit zichzelf in slaap gevallen! Vannacht heb ik hem wel gewoon weer moeten pakken, maar de avond is gelukkig weer als hoe het was (als het zo blijft).

12 dagen geleden

Hoe gaat het nu met jullie kindjes? Wij zitten hier nu midden in. Is het vanzelf over gegaan? Zo ja na hoelang ? 😅

11 dagen geleden

Reactie op Annie1202

Hoe gaat het nu met jullie kindjes? Wij zitten hier nu midden in. Is het va ...
Momenteel hier ook weer een beetje rommelig qua in slaap vallen. We zitten te zoeken qua bedtijd en dutje. Als t dutje te lang of te laat is, is t sowieso drama. Hij lijkt nu ook weer een soort van bevestiging te zoeken dat wij er zijn, door te klieren met zn knuffels en speen uit bed. Maar hij slaapt dus wel weer zelf in, zonder ons er bij.