8 Reacties

3 maanden geleden

Ik denk dat dit een fase is mijn dochter is ook bijna 2.5 en wil sommige dagen ook helemaal niets. Ineens geen brood meer drinkt wel heel goed. Als ze niet wakker worden van de honger dan zullen ze het niet nodig hebben: kinderen die honger hebben gaan vanzelf eten :)

3 maanden geleden

Reactie op kayleighsylvana

Ik denk dat dit een fase is mijn dochter is ook bijna 2.5 en wil sommige da ...
Dankjewel voor de bevestiging van mijn eigen gedachten ;)

3 maanden geleden

Het is fase. Laat het los, hoe moeilijk het ook is. Bij veel van mijn collega's hoor ik dat het een fase is die wel 2 jaar kan duren. Zolang ze genoeg aankomen en genoeg energie hebben alles oké lijkt mij. 😅

3 maanden geleden

Pfff wij zitten momenteel ook met onze dochter in deze fase… 2,5 jaar en alles is nee of zelf doen. Ik merk idd dat ik gefrustreerd word als ik te veel probeer. Dit is namelijk ook met zindelijkheidstraining. Ze weet het heel goed en plast als ze zelf zin heeft wel op de wc maar zodra ze een luier aan heeft of ze geen zin heeft laat ze het gewoon lopen. Los laten dan maar? Of iemand tips

3 maanden geleden

Groeit hij en ontwikkelt hij goed? Is hij vrolijk? Het is een heel pittige fase die lang kan duren. Ik herken het van onze oudste en ook van een neefje. Advies wat wij krijgen, zolang hij bovenstaande vragen goed doet: jij bepaalt wát hij eet, hij bepaalt hoeveel. Op een dag gaat er hier in: Ontbijt: 1a1,5 snee brood, 1 met smeerworst, smeerkaas of pindakaas, 1 met meestal honing of jam. Paar slokjes melk. Tussendoor: half stuk fruit, meer wil hij niet Lunch: zie ontbijt, meestal 2 sneetjes Tussendoor: soepstengel, cracotte, of rozijntjes Diner: meestal 2 hapjes, heel af en toe bijna een maaltijd groenten en vlees, paar hapjes yoghurt of toetje Er zijn dus prima dagen, maar meeste dagen leeft hij van lucht die blijkbaar erg voedzaam is hier. Het duurt lang! Maar probeer los te laten en geen alternatieven te bieden of te belonen met bijv een toetje (toetje als beloning is een bevestiging dat je blijkbaar daarvoor iets heel vies moet eten), bied liever standaard een klein toetje aan als jullie dat ook eten

2 maanden geleden

Hier precies hetzelfde. Fijn te horen dat er meer zijn. Mijn zoontje eet sochtends een beschuitje en zo'n fruitzakje. Op de opvang smiddags 3 boterhammen, thuis hooguit 1. Avondeten is verschillend soms 3 happen soms een half bordje. Fruit at hij altijd wel goed maar dat gaat nu ook moeizamer. Pff het is zo moeilijk om het los te laten want mijn zoontje drinkt ook echt gewoon slecht (altijd al, sinds hij zelf drinkt).

2 maanden geleden

Las laatst ergens dat kindjes vanaf 2.5 minder gaan eten omdat ze minder hard groeien vanaf nu

2 maanden geleden

Ik vind twee boterhammen op een dag eigenlijk best veel, daar komen wij al maanden niet aan😅