7 Reacties

3 jaar geleden

Onze drinkt ook nog gewoon een liter ongeveer (soms iets minder) Cb zei dat ze zelf aan gaan geven als ze minder nodig hebben hoef je zelf tot 9 maanden niks aan te doen. Oftewel gewoon je kindje volgen

3 jaar geleden

Wij hebben ervaring met beide.. ons zoontje van 6mnd heeft 4 flessen.. en snachts af en toe ook nog.. krijgt daarin tegen wel overdag 100 gr warm eten en vaak 200 gr fruit. Heeft flessen van 150+6 en laakt vaak ook nog staan ook. Ons 1e zoon die nnu 2.5 is had ookk nog meer flessen 'als de jongste op 6 maand.. hij moest het nog niet zo hebben van zen hapjes en had liever zen fles. 🤷‍♀️ nou dikke prima heb er nooit een probleem van gemaakt hij groeide goed en was vrolijk dus dat vond ik belangrijker als de richtlijnen van het cb ect. Heeft ook nog nutrilon gehad tot ruim 1.5. ( avond ) Als je kindje tevreden is en nog geen behoefte heeft aan meer eten lekker zo laten. Als jeprobeert op te hogen qua vast voedsel en ze wilt niet. Dan houdt het op toch. Dan maar lekker een flesje meer. Onze jongste kokhalst nog van brood. Zodra dit goed gaat laten wij de 12u fles ook vallen. Maat net zoals ik al zei.. wij hebben dus een kindje gehad die echt vrolijk werd van zen flessen.. en nu een kindje die van zen hapjes houdt. Gewoon lekker je kindje volgen en ze geeft vanzelf aan dat ze meer vast voedsel wilt!! Er is geen goed en kwaad hierin☺️

3 jaar geleden

Is gewoon normaal. Ieder kindje ontwikkelt zich op eigen tempo. Op de site van het voedingscentrum staat ook dat je vanaf 8 maanden pas ‘hoort’ af te bouwen naar 3 flesjes. Je doet het hartstikke goed hoor! Volg je kindje😊

3 jaar geleden

Niet direct tips... Maar ik zou me niet te druk maken... Ieder kindje heeft z'n eigen manier van groot worden. Zou niet te veel vergelijken, maak je jezelf alleen maar gek mee! 😘

3 jaar geleden

Hier ook elke dag 5 voedingen. Die van 11 kan ik echt nog niet weglaten! Ieder kind heeft zijn/haar eigen tempo denk ik maar! Onze eerste had namelijk super snel geen nacht en avond voedingen meer en deze druif tot twee weken geleden nog nachten

3 jaar geleden

Hier ook 5 flessen van 180+6 en hapjes.

3 jaar geleden

Ik zou me er iet druk om maken gewoon lekker geven. Onze dochter eet al 2 maanden hapjes. Telkens een klein beetje en sinds afgelopen week eet ze ineens zoveel.... Grote portie fruit, halve boterham en een complete maaltijd. Ze laat nu zelf meer staan van 1 van haar flessen, dus volgens mij nemen ze gewoon wat ze nodig hebben.