15 Reacties

2 jaar geleden
Ik heb wel de indruk (maar kan verkeerd zijn) dat nurofen de koorts iets sneller of iets langer doet dalen. Als mijn baby hoge koorts heeft of een oorontsteking ga ik eerder nerofen geven ipv perdolan. Tijdens een oorontsteking bleef de koorts hoog ondanks perdolan en heeft de dokter me aangeraden om afwisselend om de 3u perdolan en nerofen te geven, tot de koorts zakt.

2 jaar geleden
Reactie op Miracles
Hier ook afwisselend paracetamolzetpil met nurofen. Dat werkt echt het best ...
Hoe doe je dat? Dus gewoon nurofen om de 6 uur en ook paracetamol?

2 jaar geleden
Hier geven we ook Nurofen maar dan geen paracetamol. Hier werkt Nurofen veel beter dan paracetamol.

2 jaar geleden
Reactie op LindavGelder
Hier geven we ook Nurofen maar dan geen paracetamol. Hier werkt Nurofen vee ...
Dank je wel voor je berichtje . Werkt geruststellend

2 jaar geleden
Je mag beide geven. Werkt op een andere manier en kan elkaar eventueel versterken. Paracetamol werkt pijnstillend en koortsverlagend. Nurofen werkt ook ontstekingsremmend. Nurofen is wel echt bedoeld voor kortdurend gebruik (max 3 aaneengesloten dagen, zeker als het zonder overleg met een arts is).

2 jaar geleden
Hier vorige week gebruikt in combinatie met paracetamol. We hadden allemaal corona, maar onze jongste was er echt heel ziek van. Ze heeft 3 dagen bijna non stop gehuild en niet geslapen. De combinatie maakte het gelukkig iets draaglijker voor haar en was ze tussendoor ook af en toe iets beter in orde.

2 jaar geleden
Hier nurofen gebruikt icm zetpillen 240 bij een keelontsteking toen ze bijna 9 maand was en ruim 9kg, wel in overleg met huisarts en het was om en om iedere 6 uur, hielp geweldig goed..
Paracetamol zetpillen 120 werken hier echt maar heel kort.. dus die gebruiken we eigenlijk nooit meer.. nurofen daarna niet meer gebruikt.

2 jaar geleden
Reactie op Mx3
Apotheek? Ik heb het vorige week bij de apotheek in het ziekenhuis kunnen k ...
Ziekenhuis apotheek kan ik nog proberen inderdaad! De gewone apotheek had t niet, niet leverbaar. Was een maand of wat terug ook al zo. Zie online ook veel uitverkocht staan. Zal wel een algemeen leveringsprobleem zijn. Maar ga eens bellen naar de apotheek in t ziekenhuis!