25 Reacties
4 jaar geleden
Iedere baby is anders. Dus ja, het ‘kan’ zijn dat de baby er op reageert. Maar wij geven nu Kruidvat en op de kinderopvang krijgt onze dochter straks nutrilon. Dat betekend dat ze gemengd krijgt.. ik ga wel zien of ze erop reageert! Heel veel baby’s op de opvang doen het op deze manier en daar heb ik nooit wat over gehoord
4 jaar geleden
Ik heb gehoord dat je naar 1 of ander nummer moet kijken op de verpakking. (Weet niet welk nummer, mijn dochter krijgt geen van beide)
4 jaar geleden
Reactie op Mmvd
Gewoon proberen, iedere baby reageert anders. Wij hebben nooit anders gegev ...
Hero werd ons ten strengste afgeraden door de verloskundige (weet ook niet waarom)
4 jaar geleden
Hero werd ons ten strengste afgeraden door de verloskundige (weet ook niet ...
Het valt me juist op dat heel veel kindjes van het forum dat krijgen
4 jaar geleden
Onzin van de verloskundige. Is een prima voeding! Wij kregen bij de kinderarts bij onze oudste (ernstige refluxziekte) dat de hero comfort de beste voeding was voor kindjes die dit hebben. Ook nu was hero een prima voeding, totdat we koemelkallergie vermoeden en nu nutrilon omneo proberen.
Alle standaard babyvoedingen zijn in de basis hetzelfde. Er is gewoon geen slechte voeding. Alle zuigelingenvoeding moet aan zulke hoge eisen voldoen. Dus kruidvatvoeding is prima! Kan idd zijn dat door de hele minimale verandering in samenstelling ze er misschien een beetje last van krijgen.
Bedenk bij kruidvat voeding wel dat als de voeding op is, de kruidvat wel open moet zijn 😅 Wij hebben bij onze oudste weleens savonds zonder voeding gezeten en was blij dat de supermarkt hero had destijds. Maar als je zorgt voor voldoende in huis heb je dat ook niet 😆
4 jaar geleden
Ik ben van de Nutrilon overgestapt naar Kruidvat merk. Ben dit gelijkelijk gaan doen. 1 schep Kruidvat, 3 nutrilon. Volgende dag 2 scheppen Kruidvat, 2 nutrilon.
Merkte niet dat de kleine er last van had. Of dit kwam door de gelijkelijke overstap weet ik niet. Deed dit op advies van het consultatiebureau.
4 jaar geleden
Reactie op Mx3
Onzin van de verloskundige. Is een prima voeding! Wij kregen bij de kindera ...
Ja geen idee ook hoor.
Onze dochter krijgt speciale voeding ivm koemelkallergie, dus geen ervaring.
4 jaar geleden
Duurt ongeveer 2 weken voordat je kindje ( de darmpjes) gewend is aan andere voeding, dus ik zou niet zomaar overgaan op andere voeding. Wij hadden eerst van de kruidvat omdat ik ook toen de keuringsdienst van waarden had gekeken maar mijn zoontje reageerde niet goed op de kruidvat voeding, hele erge buikkrampen, spugen en had al gauw altijd trek.
Wij hebben nu sinds 3 weken hero comfort en hij doet het hier super op.
4 jaar geleden
Reactie op liniej
Ik ben van de Nutrilon overgestapt naar Kruidvat merk. Ben dit gelijkelijk ...
Super goede tip. Ik ga het zo proberen!
4 jaar geleden
Haha bizar! Bij ons werd juist Hero aangeraden door verloskundige, omdat ze er goede ervaringen mee had persoonlijk en in omgeving🤪
4 jaar geleden
Wij gaven ons zoontje eerst etos huismerk met jbp los erin. Toen die jbp op was ging ik kijken bij de etos, maar ze hadden die niet meer en bij de kruidvat toevallig ook niet. Had ik kruidvat huismerk gekocht met jbp er al in. Dus 2 verschillende merken gaven we hem achter elkaar maar heb er niks van gemerkt, en bij de opvang krijgt hij nutrilon. Dit zal per kind anders zijn maar mijn zoontje maakt het niet zoveel uit en kreeg ook niet meer buikkrampen ofzo.
4 jaar geleden
Zoon krijgt kruidvat voeding en groeit hartstikke goed. De gynaecoloog, verloskundige en huisarts hebben me dit allemaal los van elkaar aangeraden.
4 jaar geleden
https://www.npo3.nl/keuringsdienst-van-waarde/25-02-2021/KN_1725001
Toevallig had ik het van de week naar een vriendin doorgestuurd. Het is bijna identiek. Volgens de Nederlandse wet moet flesvoeding aan een aantal punten voldoen. Ik gebruik voor onze oudste zoon ook kruidvat eigenmerk toen de bv was gestopt. Op de opvang kreeg hij nutrilon. Dat ging goed. Maar elk kind reageert anders.
4 jaar geleden
Haha bizar! Bij ons werd juist Hero aangeraden door verloskundige, omdat ze ...
Bij ons werd het ook aangeraden door de kraamzorg omdat er regelmatig kinderen zijn die op kruidvat slecht groeien vertelde ze.
Ik weet het niet.
De eisen zijn streng, maar er is minimale ruimte voor eigen inbreng per merk. Er zijn dus minimale verschillen.
4 jaar geleden
Hier zijn we sinds twee weken aan het overstappen van de nutrilon naar de kruidvat, en gaat super goed, we merken echt helemaal niks (geen krampjes, andere ontlasting, niks, heel fijn). We waren begonnen met nutrilon omdat we opeens moesten bijvoeden en flink had alleen de nutrilon. We mixen nu 50/50 (voor het wennen eerst, en nu om de nutrilon op te maken) en daarna gaan we volledige Kruidvat geven, scheelt echt enorm veel in de portomonee. Dus zou lekker overstappen! En ik had ook de aflevering van de KDvW gezien, en eigenlijk zou het ook best gek zijn als je het wel merkt, als de voeding voor 99% gelijk is. Tenminste, wij drinken bijv soja melk en stel ze passen in die formule 1% aan, dan denk ik niet dat ik dat op zou merken😅
4 jaar geleden
Onze oudste heeft Kruidvat Standaard gekregen. Jongste nu ook weer. Gewoon goede flesvoeding, die inderdaad nagenoeg gelijk is aan Nutrilon.
Op http://www.babyvoedingchecker.nl/ProductCheck kan je verschillende merken naast elkaar zetten en vergelijken. Je zal zien dat de verschillen tussen Kruidvat en Nutrilon verwaarloosbaar zijn. Ze lijken het meest op elkaar van de verschillende merken. Meer nog dan bijvoorbeeld Nutrilon vs. Hero.
4 jaar geleden
Onze oudste heeft Kruidvat Standaard gekregen. Jongste nu ook weer. Gewoon ...
Ik vind het ook fijn dat het in 2 zakjes van 400gr zit in plaats van één pot van 800gr. Geeft toch een soort "verser" idee ofzo. Even eenmalig de bewaarpot erbij kopen, die is erg handig.