11 Reacties

3 jaar geleden
Ik geloof niet in sprongen; en ik vind oei ik groei zwaar achterhaald. Dus ik zou het niet doen. Maar er zijn veel moeders die er wel houvast aan hebben.

3 jaar geleden
Ik vind de app wel heel fijn! Hij geeft precies aan hoeveel dagen het sprongetje nog duurt en hoelang het duurt voor de volgende. Je kan een dagboek bijhouden. Bij mij koppelt hij het ook aan mijn agenda dus krijg ook nog een melding als het sprongetje is begonnen 😂 en je kan heel goed inlezen wat er gebeurt tijdens de sprong. Ik denk dat je aan de app wel genoeg hebt en dat een boek je niet veel meer zou kunnen vertellen. Maar het is waar je meer van houd apps of boeken

3 jaar geleden
Ik heb allebei.
De app is meer even snel kijken, je kan zien wanneer het sprongetje ongeveer zou komen.
Het boek gaat inhoudelijk veel dieper in op de sprongen/ontwikkeling van je baby.
Ik kijk vaker op de app moet ik zeggen, maar ik pak het boek er ook vaak bij, vooral als ik het even niet meer zie zitten. Je kan ook veel dingen invullen in het boek hoor maar ja, ehh wie heeft daar tijd voor?

3 jaar geleden
Ik heb het boek en de app, en vind zelf beide iets te veel van het goede (boek hadden we cadeau gekregen) tenminste, maar mijn idee staan in beide ongeveer hetzelfde qua informatie, alleen is de app veel bondiger. Dus ik zou dan de app aanschaffen. En ik moet zeggen dat ik zelf ook nog niet helemaal overtuigd ben, dus dat kan ook meespelen, haha😅

3 jaar geleden
Als je het boek wilt kopen, zou ik sowieso via marktplaats zoeken. Ik vind het persoonlijk de nieuwprijs niet waard.
De app hoef ik niet. Heb hem wel eens gezien bij anderen. Die lieten zich naar mijn idee veel te veel leiden door de waarschuwingen en push meldingen. Dan stond er "vandaag begint de sprong!" en dan werd het een soort self fulfilling prophecy. Moeder nerveus want kind zou vast hangerig en huilerig worden, en voila kind werd inderdaad huilerig en hangerig.

3 jaar geleden
Wetenschappelijk is het inmiddels zó achterhaald, echt je geld niet waard. Ja, kinderen ontwikkelen zich in sprongen/scheuten (als in: meer voeding nodig hebben, van slag zijn en na een tijdje ineens meer kunnen wat ze voorheen nog niet kon), maar niet op gezette tijden volgens dezelfde manier als alle anderen. Alle kindjes zijn anders en volgen hun eigen tempo. Leer jouw kindje kennen en volgen. Zo geef je de ondersteuning en zorg die je kindje nodig heeft en raak je ook niet teleurgesteld als hij/zij na een "door oei ik groei voorspelde sprong" iets nog niet kan "dat toch wel bij die sprong hoort". Dat laatste is namelijk ook zo'n schadelijk effect van de oei ik groei hype: "kan jouw baby nog niet rollen? Maar dat hoort toch bij sprong 3 en die is toch al voorbij?" pfff haha

3 jaar geleden
Reactie op Guestwhat
Wetenschappelijk is het inmiddels zó achterhaald, echt je geld niet waard. ...
Ik ben het hier 120% mee eens. Ik werk in de kinderopvang en ouders maken zich zo bizar gek met die “sprongen”. Volg lekker je eigen kind en vergeet die kalender, dan is alles een stuk relaxter.

3 jaar geleden
Je baby heeft het boek ook nog niet gelezen, dus weet niet wanneer het een sprongetje moet maken he! Voordeel is dat de baby dat dus op eigen tijd zal doen.
Natuurlijk fijn om te lezen wat je gemiddeld genomen kunt verwachten op welk moment ongeveer!

3 jaar geleden
Ik hoorde van vriendinnen dat het boek niet de moeite is, dat de app voldoende is.
Ik heb de app en vind het heel interessant te zien wat er in dat sprongetje juist ongeveer veranderd en rond welke periode.
Ik vind het fijn om te zien dat die moeilijke dagen niet zo maar zijn..