7 Reacties

3 jaar geleden
Reactie op Si-Nas
Het gaat erom dat het tijdens de zwangerschap is, ik ben nl benieuwd naar h ...
Ohja snap ik. En pijnstilling achteraf.. zou zelf denk ik contact zoeken met je huisarts in Nederland om je voor te laten lichten. In het buitenland grijpen ze nogal snel naar pijnstilling.

3 jaar geleden
Röntgenfoto's van de tandarts is wel veilig. De straling die je hierbij binnenkrijgt is zeer gering en komt niet in de buurt van de vrucht. Alleen wordt dit meestal niet gedaan, tenzij er "spoed" is. De verdoving voor de behandeling kam ook geen kwaad.
Ik ben zelf tandartsassistente.

3 jaar geleden
Ik heb met 24 weken mijn verstandskies laten verwijderen bij de kaakchirurg. Wel was er nog een genoeg recente foto, waardoor er geen nieuwe gemaakt hoefde te worden. Zowel de assistent als de kaakchirurg gaf aan dat ze het meestal niet doen bij zwangere, maar ik had zo’n last dat ik het toch heb gedaan. Geen spijt van! Pijn was erger mét dan de dagen erna zonder :)

3 jaar geleden
Ik heb de week voor mijn bevalling mijn verstandskies laten trekken. Was niet leuk maar ik heb er qua zwangerschap geen last van gehad. Je wil ook geen bevalling ingaan met kiespijn. En na de bevalling heb je niet bepaald veel tijd over 🤷🏻♂️

3 jaar geleden
ik moet wachten tot ik ben bevallen omdat ze geen foto’s willen maken nu ik zwanger ben en dat moet blijkbaar voor de eruit kunnen. Ik had afgelopen weekend ook heel veel pijn aan beide verstandskiezen onder (beide ontstoken) ik moest spoelen met waterstofperioxide 3% aanmengen met een beetje water en dan in een spuit, de verstandskies schoonspuiten. Na twee dagen is de pijn weg.