22 Reacties
2 jaar geleden
Hier een klein monstertje. Ze rent, en momenteel ligt haar interesse in het praten. Ze heeft hele gesprekken met ons en met haarzelf. Ze slaapt 2 keer per dag, maar moet zeggen dat het een bezige bij is. In de nacht slaapt ze 12 uur zonder onderbreking. En ze eet de hele dag door.

2 jaar geleden
Onze dochter Amy 🥰
Kletst ons de oren van de kop en kan zich al erg goed duidelijk maken met woorden zoals “helpen, uit, klaar, aan, op, ja , nee , dos (dorst)” ook kent ze nog veel meer woordjes zoals “aap, haren ,oog,neus,oor,paard,koe,miauw,waf,buiten,jas,tas en ik vergeet er vast nog een aantal.
Ook zegt ze haar eigen naam! Super grappig 😂
Ze loopt lekker rond en danst en zingt en rent en klimt.
Slaapritme is nu nog een kort ochtend dutje van een half uur en een lang middag dutje, met het ochtend dutje zijn we afbouwen. Qua dutjes is ze gelukkig super flexibel en kunnen we makkelijk schuiven als we een verjaardag of iets hebben. Savonds tussen 19:00 en 20:00 naar bed en normaal tussen 06:30 en 07:30 wakker maar lange leve slaap regressie later dan 06:00 se afgelopen twee weken even niet. Snachts slaapt ze door.
Qua karakter hebben mensen ons toen ze baby was al gewaarschuwd dat kindjes met rood haar pittig zijn in karakter en wij dachten ja ja zal wel. Niks is minder waar 🙃 ze weet precies wat ze moet doen om dingen voor elkaar te krijgen en als iets niet mag dan gaat ze krijsen bijten en slaan 🥲 speelgoed delen kan ze absoluut niet en ze schreeuwt dan keihard MIJN. Druk mee bezig dit gedrag allemaal in te dimmen😂 verder is ze wel ontzettend lief en knuffelt en kust ze erg graag en is ze heeeeel gek op alle dieren en hoe groter hoe beter (bij de kinderboerderij kijkt ze niet om naar het konijn maar loopt ze in een rechte lijn naar de ezel en gaat de ezel uitgebreid kusjes geven en knuffelen). Ze is ook super slim en echt een clowntje en vind het super leuk als mensen om haar lachen. Ze zorgt dat mensen het naar hun zin hebben zelfs nep lachen als ze merkt dat iemand haar aan het lachen probeert te maken maar dat het niet lukt.
Denk dat dit wel genoeg tekst is ookal kan ik nog boeken schrijven 😂

2 jaar geleden
Reactie op V_Donna
Hoe lang is ze?
En wat weegt ze
Dat weten we morgen haha. Je hoort het
2 jaar geleden
Maisy wordt 2 september anderhalf. Ze is sinds een paar weken heel hard aan het oefenen met lopen en doet dit de laatste 2 a 3 weken steeds vaker stukjes los. Verder nog veel aan de hand lopen. Ze kletst heel veel, maar heeft een stuk of 10 verstaanbare woordjes. Ze snapt nu wel heel veel van wat wij zeggen en antwoord vaak met ja of nee als we vragen of ze iets wilt. Ze kan ook al verschillende lichaamsdelen aanwijzen.
Ze heeft sinds een week of 2 opeens heel veel interesse in boekjes, terwijl ze die daarvoor nooit echt heel interessant vond. Nu komt ze steeds aanlopen met boekjes, gaat dan heel onhandig op mijn schoot zitten en wil dan voorgelezen worden. Daarnaast kan ze heel lief spelen met haar pop. Ze geeft kusjes en knuffels en wil de pop de fles geven en de luier verschonen.
Op de opvang heeft ze het enorm naar haar zin en speelt ze heel lief met andere kindjes. Ze heeft ook al echt vriendjes. Vooral juist met de wat oudere kindjes, die haar heel schattig vinden 🤣
Ze slaapt wisselend 1 of 2x op een dag en is rond de 10 kg zwaar. Lengte weet ik nu niet, maar ze draagt veel maat 74, soms al 80.
Ze heeft absoluut een eigen willetje en is soms heel pittig in haar zin doordrijven. Ze kan hele heftige driftbuien hebben.
Ik moet wel zeggen dat ik het steeds leuker vind worden, nu ze wat beter kan communiceren en bewegen 🥰

2 jaar geleden
Lisanne 🥰
14 maart 2022.
Lopen, rennen, springen. Slaapt nog 2x is hele dagen druk, met vooral rennen. Is een echt buiten kindje, maar Bing kijken vind ze ook leuk. Slaapt door 🙏
Heeft nu de volle focus op praten, zegt alleen nog woordjes als papa, mama, bal, bad, Donna (onze hond), mij, ik, ja, nee enz….. ze weet precies wat ze wel en wat ze niet wil

2 jaar geleden
Hier een zoon van 21 maart. Is heel druk met springen met 2 voeten tegelijk van de grond. Is de hele dag aan het voetballen. Vanmorgen zelfs met een watermeloen haha. Ook met praten is hij heel druk vooral mama kijk mama kijk komt vaak uit zijn mond. Hij slaapt sinds 13 maanden 1 keer maar dan wel 2 soms 2,5 uur. Hij eet het liefst de hele dag door. Maar wel alleen waar hij zin in heeft. Zo eet hij regelmatig fruit als ontbijt en brood als tussendoortje. Maar hij lust wel alles. Ik weet niet hoe lang hij is maar hij zit op maatje 80/86. Soms 92
2 jaar geleden
Mijn dochtertje is bijna 17 maanden, gaat snel! Ze heeft op dit moment vooral interesse in de taalontwikkeling. De dieren benoemen en geluiden op vraag hebben we uitgespeeld, lichaamsdelen en dagelijkse bezigheden kan ze na vertellen dus ik moet op zoek naar een nieuwe uitdaging. Liedjes met gebaren die ze meedoet en zingt zijn ook top.
Ze kletst dus heel wat af, met zinnetjes van 2 of 3 woorden. Ik hoor hele verhalen: nijntje moe, moet slapen, deken, en dan ssssht met vingertje voor de mond. Of dat we gingen klimmen en glijden van de glijbaan.
Deze week is de vormenstoof ook alleen gelukt (soms nog wel een aanwijzing nodig 😅).
Slapen sinds een aantal weken drama snachts en altijd tussen 5 en 6 wakker. Overdag gaat het beter gelukkig met 1 slaapje.
Waar ze de energie vandaan haalt, geen idee.
Ze heeft een echte eigen wil, zegt nee niet doen als ik iets doe wat ze niet wilt 🙈 kan flink boos worden met gillen.
Wel grappig dat ze zichzelf soms corrigeert. Dan zie je het handje het eten omhoog gaan om te gooien en zegt ze niet doen 😂
2 jaar geleden
Reactie op V_Donna
Hoe lang is ze?
En wat weegt ze
10 kilo precies en 80 cm !
2 jaar geleden
Onze kleine man is van 3 maart en zit nu zo een beetje in maatje 80/86.
Hij loopt en holt vooral al.
Hij klimt sinds deze week. Bank en openhaard, speelgoedkist en op stoelen staan enzo. Kan de drempels van binnen naar buiten ineens heel gemakkelijk staand af. Praten is nog niet veel van te zien.. maar hij gaat iets meer brabbelen tijdens het spelen en in de spiegel kijken.
Hij is vooral gek op ballen... zoals op de foto.. maar ook kleine balletjes om te gooien en rollen. ( gebruiken alleen voeten niet ) hij is gek op slapen, eten, maakt niks uit wat.. hij bunkert de heledag door. Rozijnen, fruit, komkommer, koekjes, chippies, ijsjes..
Hij heeft 1 slaapje nog tussendoor van om en nabij 2 tot 4 uurtjes max en wanneer dat plaats vind ligt heel erg aan onze planning in ieder geval voor 1 uur er in! En zeker een eigen willetje.. want alles wat bah en nee is daar word die woest om.. en smijt weg wat die in z'n handen heeft en als we dan 2x nee zeggen en hy nog niet luisterd en we verheffen onze stem een beetje by de derde keer.. dan komt die huilend in onze armen van ik weet dat 't niet mag niet boos doen. En als die klaar is met eten gooit die gewoon weg wat die in z'n handen heeft. Als die een kus wilt en je draait je hoofd weg dan trekt die gewoon je hoofd naar zich toe!🤣 nou zo kan ik nog heeeeeeel veel toevoegen maar om t kort samen te vatten dan maar. De nachten gaan ook echt top!! Hij geeft geen kik... als wij wakker worden en op de babyfoon kijken is die vaak al wakker maar ligt die lekker om zich heen te kijken🥰 heerlijk toch!

2 jaar geleden
mijn zoon is van 17 maart, sinds dag 1 al nieuwsgierig naar de wereld om zich heen. hij is bijna 18 maanden oud, 80cm, 10kg en spreekt al 47 woordjes waarbij hij minstens 20 ervan gebruikt op een dag( ja ik houd dat bij 🫣) begint nu soms 2 woord zinnen te maken. kan met lepel en vorkje eten. houdt op dit moment van buiten spelen, wandelen, diertjes kijken etc. binnen kan hij zichzelf wel vermaken met boekjes en auto en natuurlijk de potten en pannen in de keukenkast haha. haalt ook de kasten leeg. Slapen is niet zijn favoriet maar ook dat gebeurt nog 2x perdag. wij staan op om 7 uur en om 10 en 14 uur gaat hij naar bed voor max een uur. meneertje heeft een sterke eigen wil al sinds dat hij 8 maanden was. wat vooral in het begin slaan en bijten was is dit langzamerhand veranderd in keihard gillen en nee roepen en zichzelf dramatisch laten neervallen😌 verder rent en klimt hij erop los en test hij grenzen uit door soort van weg te lopen van mijn zij en eten in zijn haren te smeren🫠
2 jaar geleden
Ze rent! En vind het heerlijk om heel de dag mama na te doen. Praten doen we hele dag maar ze blijft nog bij paar simpele woordjes. Mama papa happen kaas. Maar verder als ik iets vraag of zeg weet ze het echt aan te wijzen. Ze slaapt nog maar 1x per dag en alle nachten is ze wakker. Dit is nooit anders geweest, oorzaak kunnen we nog niet vinden. Eten lust ze alles het lekkerst is wat op mama's bord ligt al is dit hezelfde op haar bord 😅.
Buitenspelen vind ze heerlijk lekker rennen door t gras. En hoe heerlijk ik dan kan genieten als ze weer iets ontdekt van de wereld. Gisteren zag ze voor t eerst een vlinder vol verbazing 😲.