13 Reacties

3 jaar geleden

Onze kleine van 8 maanden doet ook nog vrij weinig hoor. Komt vanzelf wel. Geniet er nu ook lekker van dat hij nog heerlijk klein is. Gaat toch allemaal veel te snel.

3 jaar geleden

Onze dame van 7 maand zit ook nog niet zelfstandig en hapjes gaan de ene keer beter dan de andere keer. Eet ook nog geen brood omdat ze zich daar nog in verslikt. Komt allemaal vanzelf wel! Brabbelt en kletst wanneer ze zin heeft! 😋

3 jaar geleden

Onze kleine van 7mnd. Kan sinds deze week vooruit tijgeren. Achteruit kon ze al langer. Ze komt in de kruiphouding en kan af en toe een stukje vooruit. Maar meer geluk dan wijsheid. Zitten kan ze ook nog niet. Brabbelt erop los en blaast belletjes met haar mond. Schema: 7u fles en evt beetje brood. Half 9/9u slaapje tot 10u 10u fruit 11u fles 12u brood (net geen halve boterham) 12.30u slaapje tot 14u/15u 15u fles 17/17.30u groentehapje 19.30u fles 20.30u naar bed voor de nacht. Ik denk dat je helemaal niet tekort schiet! Ieder kindje doet alles op zijn eigen tempo! Met 7mnd lopen is echt heel extreem snel!! Gemiddeld gaat een baby rond de 7mnd zelfstandig zitten. Maar er zijn ook zat babys die dit pas met 9mnd doen! Onze oudste liep los toen ze 13mnd oud was en dat was al erg snel. Niet teveel zorgen maken!

3 jaar geleden

Reactie op Mx3

Onze kleine van 7mnd. Kan sinds deze week vooruit tijgeren. Achteruit kon z ...
Dankjewel voor je antwoord en geruststelling! Ik zie de slaapjes van jullie kleine, wordt ze niet moe na het dutje tot 14/15:00u? Wij bieden daarna nog een slaapje aan, maar hij is wel onrustig snachts. Aan de andere kant wordt ie ook moe overdag, dus wat is wijsheid denk ik dan.

3 jaar geleden

Reactie op Si-Nas

Dankjewel voor je antwoord en geruststelling! Ik zie de slaapjes van jull ...
Oja, 1 slaapje vergeten haha! Meestal van half 6/kwart voor 6 tot half 8 nog een slaapje!

3 jaar geleden

Verschilt inderdaad per kindje. Ik heb laatste een topic geopend omdat ik dacht dat mijn zoontje nog niet genoeg brabbelde voor zijn leeftijd. Maar dat komt vanzelf. Hij kan al wel kruipen, trekt zich op en gaat staan en loopt aan de hand. Brabbelen doet hij nog helemaal niet. Ik heb wel veel op de buik geoefend omdat hij een afplatting had, misschien dat dat meegespeeld heeft. Hij lag ook veel los op zijn speelmat in de kamer. Van daaruit ging hij rollen, tijgeren en later kruipen. Je vroeg om een schema dus hier de mijne: 8 uur wakker en fles 10 uur fruit, dan naar bed 12 uur fles 2 uur boterham, dan naar bed 4 uur fles 6 uur avondeten (meestal avg, soms rijst of pasta), dan naar bed 8 uur fles Ergens voor de fles als hij wakker is gaat hij in bad. Soms is dat 12 uur, soms 4 of 8. Als hij wakker is kruipt hij de kamer door. Dit maakt hem ook wel heel moe, vandaar dat hij nog veel slaapt. De meeste slaapjes zijn meer dan 1,5uur. Oja, ik heb met hem ook wel geoefend om te staan. Als ik hem op zijn benen zette ging hij springen. Later probeerde hij zelf stapjes te zetten. En vanuit zit omhoog trekken is de volgende stap. En lekker blote voetjes als het kan, kan hij zich afzetten :)

3 jaar geleden

Reactie op Frompins

Verschilt inderdaad per kindje. Ik heb laatste een topic geopend omdat ik d ...
Jaa, ik herinner me jouw topic. Dat was oa de topic die mij triggerde alsin: Deze mama maakt zich zorgen om het brabbelen en haar baby kan dít al, omg should I be worried?! Maar bedankt voor je schema, heel goed verdeeld eigenlijk! Heb ik veel aan!

3 jaar geleden

Ik zie/spreek veel moeders om me heen. Wat ik met name zie is dat een baby voornamelijk of heel goed/veel slaapt of snel ontwikkeld. Wij hebben een hele “snelle”, slapen is dan ook niet haar hobby. Ritme en logica krijgen we er niet in. Vrienden van ons hebben 1 van 8,5 maand, kan net rollen en doet verder niks. Je doet niets verkeerd, ieder kindje ontwikkeld anders.

3 jaar geleden

Ja maar ieder kindje is anders, mijn dochter is 7 maandjes en ze kan nog niet zelfstandig zitten, ze lust geen groente heeft nog geen bepaalde ritme. Maar ik stres me echtniet komt allemaal wel. Maak je geen zorgen!

3 jaar geleden

Voel je niet onzeker! Mijn zoontje is bijna 8 maanden en zit ook nog niet zelfstandig. Wel tijgert hij het hele huis door en probeert ook al echt te kruipen soms. Ook zijn de dutjes zo verschillend. Vandaag weer 2 van bijna 2 uur. Soms 3 van 40 minuten. Hij gaat wel rond 19/19:30 naar bed voor de nacht. Maar slaapt niet altijd door. Ik geef nog borstvoeding :) Probeer ook niet te vergelijken met andere kindjes. Het komt echt vanzelf 🙏🏼

3 jaar geleden

Laat je niet gek maken door de berichten die je hier leest want de meeste baby’s van 7 maanden lopen niet, zitten nog niet, brabbelen maar wat en kunnen nog weinig. Zoals ik het lees doet je kindje het hartstikke goed! Vergeet niet dat ze vaak opeens uit het niets iets kunnen. Terwijl je dit typt kan het zijn dat je baby leert rollen of zitten ;-) ook goed om te weten is dat baby’s hun energie vaak of in het fysieke of het praten steken. Dus baby’s die snel lopen praten vaak later en baby’s die snel praten zijn dan motorisch weer minder snel. Ook kan het zijn dat ze beide dingen nog niet onder de knie hebben, komt allemaal vanzelf.

3 jaar geleden

Lastig he die onzekerheid. Ik heb het sinds kort helemaal losgelaten maar dacht ook dat ik te weinig deed. Met 7 maanden kon hij nog niet zelfstandig zitten. Als ik m in zit zette dan lukte het best een tijd tot hij weer omviel. Na n tijd ging dat super en nu met 8,5 maand kan hij zelf tot zit komen. Kruipen doet hij niet maar zich overal aan optrekken wel. T kindje zegt geen woord hoor. Brabbelt wat en steeds meer. T komt allemaal wel. Ineens kan het rap gaan. Ritme hebben we niet echt. Hij gaat ook later slapen denk ik dan gemiddeld omdat hij anders om 5 uur wakker is. Daar zit ik niet zo op te wachten 😅 voel me soms ook een slechte moeder omdat ik geen strak ritme aanbied. Maar als ik dat wel doe dan slaapt meneer net wat korter of langer en loopt het ritme toch weer in de soep. Ik snap niet hoe anderen dat doen 🤷🏼‍♀️ hij is echt relaxed verder en kan wel echt goed alleen spelen tenzij hij moe is. Logisch ook. Dus ik denk dat dat ritmeloze hem niet stoort. Ik ga gewoon mee in waar hij aan toe is (en heb het geluk dat ik dat kan doen icm werk). Dus hier niks beters maar misschien wel een verhaal waardoor je denkt; zo, dus zo slecht doe ik het zelf dus niet hahaha. Succes daar. En je doet het vast hartstikke goed.

3 jaar geleden

Je schiet sowieso nooit te kort en hebt een geweldig ritme! De kleine dame hier kan zitten en eet onwijs goed, maar verder vind ze het wel prima (8 maanden oud). Als ze op haar buik ligt begint ze vrijwel meteen te huilen, vind ze helemaal niks, doet niet aan tijgeren of kruipen, alleen met ondersteuning gaat zo staan. Haar grote broer liep al met deze leeftijd (nog wel met hulp uiteraard), kon alles al zelfstandig, maar vond de fles weer veel lekkerder dan zelf eten. Elk kind ontwikkeld op zijn eigen tempo. Wij laten het los, genieten van het kleine meisje wat nog lekker afhankelijk is van ons en zien wel hoe het loopt. Ze gaan het vanzelf wel een keertje doen 😊