Hoi mama's,
Mijn zoontje is 2 jaar en 5 maanden. Ons zoontje is nogal schoon aangelegd, want als zijn handen vies zijn, is het drama (smetvrees? Haha). Hij geeft aan als hij 'vies' heeft gedaan in zijn luier (poep) en grijpt dan steeds naar zijn billen. Ook toont hij interesse als wij op de wc zitten, zegt dan mama vies en wil doorspoelen. Als wij aan hem vragen waar hij moet plassen, wijst hij naar zijn potje. Wij dachten, misschien een goed moment om eens te proberen zindelijk te worden.
De zindelijkheidsbox besteld. Gisteren begonnen. We laten hem in zijn blote kont lopen, het is warm genoeg en dan kunnen we meteen handelen als we hem zien plassen. Als hij begint met plassen, kijkt hij wat hij aan het doen is en gaat (soms met hulp dus) naar het potje om het af te maken. Daarna doen we uiteraard mega enthousiast en maken er een feestje van, hij blij en wij blij. Als ik vraag waar hij moet plassen, wijst hij naar zijn potje. Hij lijkt dit dus wel te snappen. Hij loopt met taal en spraakontwikkeling iet wat achter, maar ik heb het gevoel dat hij begrijpt wat wij van hem vragen. Echter zelf aangeven dat hij moet plassen is lastig en ik merk geen signalen wanneer hij moet. Hij heeft tot nu toe 6x zijn plasje op het potje afgemaakt, trots op hem! Dus stickers geplakt en al 1 mini cadeautje verdiend. Tijdens middagslaapje en nacht krijgt hij een luierbroekje aan.
Ik merk dat het me wel onzeker maakt, omdat hij steeds aanplast en dan pas naar het potje gaat. Ik weet het, we zijn net begonnen, maar weet niet of ik op de goede 2eg ben... Is ons oudste kindje, dus dit is de eerste poging en dus nieuw.
Iemand dit dit herkent? Ervaringen, tips? Alles is welkom!